خودكفایی صنایع نظامی غیر قابل تحریم است
عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت و گو با جام‌جم آنلاین: 

خودكفایی صنایع نظامی غیر قابل تحریم است

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: از تسلیحات تاکتیکی تا راهبردی در شرایط بسیار خوب و مناسبی هستیم.
کد خبر: ۱۳۹۹۶۸۷

برنامه «رویداد» با حضور سردار سنایی‌ راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا به موضوع جایگاه تجهیزات و تکنولوژی نظامی پرداخت.

سردار سنای راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در پاسخ به سئوال خبرنگار جام‌ جم اظهار داشت: وقتی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان می کند که 97درصد تجهیزات نظامی به کار گرفته شده کاملا ایرانی هستند نشان دهنده نوعی جهش در عرصه صنعت دفاعی است.

وی افزود: قبل از انقلاب کاملا وابسته و نگران خروج مستشاران خارجی بودند لیکن امروز در تسلیحات راهبردی جزء باشگاه های مطرح در دنیا هستیم. در زمان تحریم از موشکی که کپی برداری بود اکنون به موشک کاملا بومی رسیده ایم با این تفاوت که اگر آن زمان در برد محدودیت داشتیم اکنون این محدودیت برداشته شده و همچنین دقت این موشک ها غبطه برخی از رقبا را نیز برانگیخته است.

سردار سنایی خاطرنشان کرد: امروز شاید برد برخی از موشک های ما مشابه سایر موشک های دیگر باشد اما نقطه زنی یک مزیت طلایی خاص ما به شمار می آید. همان طور که در برخی از تسلیحات بر لبه تکنولوژی حرکت می کنیم و به لحاظ علمی و تحقیقاتی نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده و امروز دانشمندان جوان، شجاع و دارای روحیه جهادی اصلی ترین پشتوانه ما در این مسیر هستند که توانسته اند برایمان در برخی موارد با توجه به اینکه در شرایط تحریم هستیم در حد اقدام شگفت انگیز همراه باشند.

وی با تاکید بر اینکه در طیفی از تسلیحات تاکتیکی تا راهبردی در شرایط بسیار خوب و مناسبی هستیم، گفت: در حال حاظر از تجهیزات و تسلیحات انفرادی تا سلاح های راهبردی مانند موشک، پهباد، هواپیماها و شناورها (روسطح و زیرسطح) پیشرفت چشمگیری داشته ایم.

‌‎گفتنی است؛ «برنامه رویداد» شنبه تا چهارشنبه 12:30 تا 13:30 از رادیو گفتگو پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها