افزایش مصرف گوشت قرمز و کاهش عرضه دام در ایام زمستان موجب افزایش قیمت فرآورده های دامی درخراسان رضوی شده است.
افزایش مصرف گوشت قرمز و کاهش عرضه دام در ایام زمستان موجب افزایش قیمت فرآورده های دامی درخراسان رضوی شده است.
کد خبر: ۱۳۹۳۶۹۸

جام جم آنلاین- خراسان رضوی-معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در فصل زمستانافزایش مصرف گوشت و کاهش عرضه دام،علل افزایش قیمت در خراسان رضوی بره آماده کشتار نداریم و عرضه دام به بازار کم می‌شود در عین حال به صورت طبیعی و معمول در این فصل میزان مصرف پروتئین مردم از جمله گوشت و تخم مرغ نیز افزایشی است.

حسن جعفری افزود:در حال حاضر شاهد افزایش قیمت نهاده‌های دامی و سایر هزینه‌ها از جمله حامل‌های انرژی، دارو‌های دامپزشکی و هزینه‌های کارگری هستیم که موجب ضرردهی دامداران شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون افزایش قیمت گوشت متناسب با افزایش قیمت سایر کالا‌ها در کشور نبوده است اظهار کرد: تورم نقطه به نقطه سایر محصولات در مقایسه با گوشت قرمز بالاتر بوده است.

جعفری افزود: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم دام زنده سبک به ۱۲۰ تا ۱۲۵ هزار تومان رسیده است که با قیمت کنونی گوشت می‌توان گفت قیمت فعلی گوشت به نقطه سر به سری هزینه تمام شده تولید و عرضه رسیده است.

وی با اشاره به این که هم اکنون صادرات متوقف و ممنوع شده است بیان کرد: قیمت بالا و نداشتن قدرت خرید مصرف کننده موضوعی جدا از تولید است و باید توجه داشت که حمایت از تولید کننده ضروری است تا شاهد پایداری تولید باشیم.

قیمت گوشت قرمز ظرف روز‌های اخیر در مشهد به بیش از سه میلیون ریال در هر کیلوگرم رسیده است.

جعفری میزان تولید گوشت قرمز در استان را به طور میانگین بین ۸۰ تا ۸۵ هزار تن در سال اعلام کرد.

استان خراسان رضوی هم اکنون دارای بیش از ۱۵میلیون راس جمعیت دامی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها