رئیس پلیس پیشگیری پایتخت:

موبایل قاپ حرفه‌ ای دستگیر شد

با شکایت ۶۰مالباخته برگزار شد

محاکمه ۲گوشی‌ قاپ افغان

دو سارق افغان که با شکایت ۶۰زن و مرد به اتهام موبایل‌ قاپی و ضرب‌وجرح روبه‌رو هستند، در جلسه دادگاه فقط یک سرقت را قبول کردند. در این جلسه شکات آنها را به‌عنوان سارق گوشی خود شناسایی کردند، پلیس آگاهی تهران از زمستان سال گذشته در جریان سرقت‌های سریالی دو موتورسوار خشن در خیابان‌های جنوب‌تهران قرار گرفتند. دزدان با حمله به طعمه‌های خود آنها را با چاقو مجروح کرده و بعد از سرقت گوشی فرار‌می‌کردند.
کد خبر: ۱۳۹۲۹۴۹

به گزارش خبرنگار «جام‌جم» یکی از شاکیان که مرد جوانی بود به ماموران گفت: «همراه همسرم در ایستگاه اتوبوس نواب نشسته بودیم که موتورسواری به سمتم آمد و قصد داشت گوشی‌ام را سرقت کند که مقاومت کردم. در ادامه همدست او با چاقو به من حمله‌ور شد و با زخمی‌کردنم، گوشی را قاپید. دزدان همچنین همسرم را کتک زدند.»

درحالی‌که تعداد شکات به عدد ۶۰نفر رسیده بود، به ماموران خبر رسید دو موتورسوار در سرقت گوشی زنی ناکام مانده و توسط عابران دستگیر شدند. ماموران راهی محل سرقت در خیابان قزوین شده و سارق را تحویل گرفتند. زن جوان که طعمه دزدان شده بود در شکایت خود گفت: «سارقان گوشی را قاپیدند و من برای این‌که مانع فرار آنها شوم لباس یکی از آنها را گرفتم که ۵۰ متر مرا روی زمین کشاند. عابران با مشاهده این صحنه به کمکم آمدند و سارقان را دستگیر کردند.»

با انتقال سارقان به پلیس آگاهی مشخص شد آنها از اتباع افغان هستند که به‌صورت غیرقانونی به ایران آمده و بدون گواهینامه موتورسواری می‌کردند. با تحقیقات بیشتر مشخص شد دو متهم همان سارقان تحت تعقیب هستند.

با تکمیل تحقیقات برای دو مرد افغان به اتهام شروع به قتل عمدی، ضرب‌وجرح با سلاح سرد، سرقت، جعل‌ پلاک، نداشتن گواهینامه و ورود غیرقانونی به ایران کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در جلسه محاکمه، شکات به طرح شکایت پرداخته و برای متهمان اشد مجازات را درخواست کردند. سپس یکی از متهمان در جایگاه قرار گرفت و گفت: «فقط سرقت از زن جوان را قبول دارم. اتهام شروع به قتل را قبول ندارم. قصد فرار داشتیم و این زن خودش را جلوی موتور انداخت. غیراین زن بقیه شکات را نمی‌شناسم.»

رئیس دادگاه: در مراحل تحقیقات به تمام سرقت‌ها اعتراف کرده بودی.

متهم: فقط یک سرقت انجام دادم که در همان محل دستگیر شدم. در پلیس آگاهی تحت فشار بازجویی اعتراف کردم.

رئیس دادگاه: چه زمانی وارد ایران شدید؟

متهم: چند ماه قبل از دستگیری، قاچاقی به ایران آمدیم.

سپس دومین متهم در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: «فقط اتهام سرقت از زن جوان را قبول دارم که در جریان آن دستگیر هم شدم. آن روز قرص آرامبخش خورده بودم و حال خودم را نمی‌فهمیدم. وقتی گوشی زن جوان را دیدم، وسوسه سرقت سراغم آمد که همان‌جا دستگیر شدم.»

در پایان وکلای متهمان به دفاع از آنها پرداختند که دفاعیات یکی از وکلا با واکنش شکات روبه‌رو شد. این وکیل از شکات خواست برای اثبات ادعای خود عکس یا فیلمی از صحنه سرقت بیاورند که شاکیان اعلام کردند چهره دو سارق را شناسایی کرده و همین متهمان سارق گوشی آنها هستند.

قضات پس از دفاعیات متهمان برای صدور حکم وارد شور شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها