تشییع پیکر پاک شهدای گمنام همزمان با شهادت حضرت‌زهرا(س)

در آغوش ملت

امسال هم مثل سال‌های گذشته در روز شهادت حضرت‌زهرا(س) ایران میزبان کبوترهای سفیدی بود که از جزایر مجنون و شلمچه تفحص شده بودند و پیکر مطهر ۴۰۰شهید گمنام بعد از ۳۴سال به وطن بازگشت که از این تعداد، ۲۰۰شهید در تهران و ۲۰۰شهید دیگر در سایر استان‌ها تشییع شدند.
کد خبر: ۱۳۹۲۳۷۲

این مراسم مقارن با ایام شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و روز جهانی مقاومت هم بود و در تهران از ساعت ۸صبح از مقابل دانشگاه تهران تا ستاد معراج شهدا برگزار شد. فرمانده سپاه محمد رسول‌ا... تهران بزرگ گفت: همانند سال‌های گذشته توفیق داریم در روز شهادت حضرت‌زهرا(س) میزبان ۴۰۰شهید در سراسر کشور باشیم. وی افزود: این شهدا بیشتر مربوط به عملیات‌های بدر، رمضان، بیت‌المقدس، کربلای۵، کربلای۶ والفجر یک هستند که به‌صورت سراسری در ۳۱استان تشییع پیکر این شهدای گمنام برگزار شد.

آیین تشییع در استان‌های تهران، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال‌وبختیاری، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، خوزستان، سمنان، سیستان‌وبلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه‌وبویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران، همدان، هرمزگان و مرکزی ‌به‌صورت همزمان آغاز شد. ‌این شهدای تفحص‌شده جزو شهدای عملیات‌ها و مناطق عملیاتی ‌بدر، رمضان، بیت‌المقدس، کربلای۵ و کربلای۶ و والفجر یک هستند.

حضور باشکوه عزاداران در مشهد

مشهدالرضا، شهر همیشه بیدار ۱۰روز است به مناسبت فرارسیدن شهادت بانوی دوعالم، حضرت فاطمه‌زهرا(س) سیاهپوش شده؛ از حرم مطهر رضوی گرفته تا عرصه میدان شهدا تا مناطق حاشیه‌ای و روی عرشه پل‌ها. تجمع فاطمیون و راهپیمایی و تشییع پیکر شهدای گمنام از میدان شهدای مشهد تا حرم مطهر رضوی برگزار شد و سوگواران فاطمی به‌ویژه برنامه ظهر شهادت حضرت‌زهرا(س) در حرم رضوی به همدیگر پیوستند. همزمان با شهادت حضرت‌فاطمه(س) پیکر مطهر ۱۳شهید تازه‌تفحص‌شده هم در اصفهان تشییع و خاکسپاری شد. مردم اصفهان پیکر پاک این شهیدان را از میدان بزرگمهر تا گلزار شهدای اصفهان همراهی کردند. ۱۳نقطه خاکسپاری شهدای گمنام در استان اصفهان شامل یک نقطه در کوهپایه، نجف‌آباد، نیاسر، روستای نشلج کاشان، فلاورجان، پارک‌ملت ملک‌شهر، مجموعه مسکونی شهید کشوری، مجموعه اداری امیرکبیر، مجموعه استانداری، ستاد سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج)، اردوگاه شهدای درچه، مجموعه منازل مسکونی پادگان شهید وطن‌پور هوانیروز اصفهان و ستاد گروه موشکی ۱۵خرداد خواهند بود که تدفین شدند.

تشییع پیکر ۱۲شهید گمنام در سیستان‌وبلوچستان

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر ۱۲شهید گمنام دوران دفاع‌مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت‌زهرا(س) در شهرستان‌های زاهدان، زابل، فنوج و نیکشهر هم برگزار شد و پیکر مطهر پنج شهید در شهرستان زاهدان در پنج محل دانشگاه فرهنگیان، مجتمع کوی پلیس، پادگان مشترک پدافند هوایی و هوانیروز، محوطه استانداری و موزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس تدفین شد. همچنین در سالروز شهادت حضرت صدیقه‌کبری، فاطمه‌زهرا(س) پیکر مطهر شش شهید گمنام و جانباز شهید دوران دفاع‌مقدس با حضور پرشور مردم ولایتمدار، شهیدپرور و انقلابی قم از حرم مطهر حضرت فاطمه‌معصومه(س) تا مصلای قدس تشییع‌شد.

لاله‌های سرخ در کردستان

مراسم تشییع پیکرهای پاک هشت شهید گمنام دوران دفاع‌مقدس صبح دیروز از میدان آزادی تا میدان انقلاب سنندج هم با حضور گسترده مسئولان و مردم استان کردستان برگزار شد. پیکر مطهر سه شهید در قروه (پارک رضوان، حوزه علمیه و شهر مالوجه)، دو شهید در سنندج (استانداری و سازمان قضایی نیروهای مسلح)، دو شهید در بیجار (پیرتاج و حسن‌آباد) و یک شهید در پادگان ارتش مریوان تدفین شدند.

تشییع پیکر ۴شهید گمنام در کرج

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) تشییع پیکر چهار شهید گمنام تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع‌مقدس در کرج برگزار شد و پیکر این چهار شهید گمنام ‌در نقاط مختلف کرج همچون کیانمهر، جهانشهر، فنی و حرفه‌ای شهید رهبری چهارراه طالقانی به خاک سپرده شد.

خوزستان، میزبان پیکر دو شهید گمنام

دیروز مردم خوزستان در دو شهر الهایی و اندیکا میزبان پیکرهای دو شهید گمنام بودند و مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای این دو شهید همزمان با سراسر کشور، بر دستان مردم الهایی و اندیکا برگزار شد. پیکر شهید گمنام در اندیکا در حوزه علمیه امام‌رضا(ع) و در شهر الهایی در یادمانی که به این منظور آماده شده بود، خاکسپاری شدند. پیکر مطهر سه شهید گمنام هم در استان بوشهر تشییع شد و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان بوشهر اظهار داشت: پیکر این سه شهید در روز ۲۶ آذر مورد استقبال مردم بوشهر قرار گرفته بود. سرهنگ علیرضا غریبی با بیان این‌که این شهدا در عملیات‌های خیبر و کربلای ۵ به فیض عظیم شهادت نایل آمده‌اند، افزود: دو شهید در جزیره مجنون و یک شهید هم در شلمچه به شهادت رسیده‌اند.

شهدا در حرم مطهر حضرت معصومه(س)

تشییع پیکرهای مطهر شش شهید گمنام در قم هم همزمان با سالروز شهادت ام‌ابیها حضرت فاطمه‌زهرا(س) از حرم مطهر حضرت‌معصومه(س) تا مصلای قدس قم بر روی دستان مردم انقلابی و ولایتمدار قم انجام شد. تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در سنندج هم توسط مردم ولایتمدار سنندج در اجتماعی انقلابی در میدان آزادی این شهر برگزار و از پیکر مطهر هشت شهید گمنام دوران دفاع‌مقدس استقبال شد و خاکسپاری پیکر مطهر این شهیدان گلگون‌کفن در شهرهای سنندج، قروه و بیجار صورت گرفت.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها