یزد - استاندار یزد با اشاره به عزم جدی استان جهت کاهش آسیب های اجتماعی گفت: در این راستا برای اولین در استان، 20 درصد از مبلغ دریافتی استان از محل یک درصد فروش معادن و 15 درصد حقوق دولتی استان به انجام اقدامات ابتکاری، نوآورانه و مطالعاتی حوزه فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی اختصاص خواهد یافت.
کد خبر: ۱۳۹۲۲۳۰

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد،مهران فاطمی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به گستردگی ماموریت های مجموعه بهزیستی اظهاراشت: ماموریت های این مجموعه، تمام شئون زندگی؛ از قبل تولد تا پس از وفات را شامل می شود که این موضوع مؤید حجم بالای فعالیت های مجموعه و سختی کار آن هاست.

وی به ضرورت هم افزایی دستگاه ها در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دستگاه های اجرایی استان در این حوزه، سبب انسجام و اثربخشی بیش از پیش اقدامات و فعالیت ها می شود.

استاندار با اشاره به ضرورت پیشبرد برنامه های حوزه کاهش آسیب های اجتماعی، با اقدامات و فعالیت های نوآورانه و مبتکرانه، تصریح کرد: تمرکز برگزاری «رویدادهای نوآورانه و فناورانه» نباید صرفا در حوزه فنی و مهندسی باشد بلکه چنین رویدادهایی باید در حوزه علوم انسانی و با رویکرد اجتماعی و فرهنگی نیز برگزار شود

 عزم جدی استان جهت کاهش آسیب های اجتماعی

وی با اشاره به عزم جدی استان جهت کاهش آسیب های اجتماعی خاطرنشان ساخت: در این راستا 20 درصد از مبلغ دریافتی استان از محل یک درصد فروش معادن و 15 درصد حقوق دولتی استان در سالجاری و سنوات آینده به انجام اقدامات ابتکاری، نوآورانه و مطالعاتی حوزه فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی اختصاص خواهد یافت.

فاطمی تصریح کرد: بر این اساس در کنار رشد صنعتی استان، توجه خاصی به مسائل فرهنگی و زیر پوستی اجتماعی شده و رویکردها، برنامه ها و پروژه های این حوزه بهتر از گذشته پیش می رود. 

استاندار همچنین بر تسریع در روند تدوین محور فرهنگ برنامه تحولی یزد تاکید کرد

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان اشاره و گفت: بیشتر مصوبات این دور از سفر رئیس جمهور به استان از جنس امتیاز، مجوز و تفویض اختیارات به استان خواهد بود.

وی در ادامه به اهمیت موضوع مولدسازی اموال مازاد دولت اشاره و خطاب به مدیران دستگاه‌های استان گفت: به منظور اخذ مجوزهای لازم در این حوزه در جریان سفر رئیس جمهور به استان، باید اموال مازاد دستگاه ها شناسایی و اقدامات لازم صورت گیرد.

فاطمی همچنین بر احصاء اختیارات و مجوزهایی که تفویض آن ها به استان منجر به گره گشایی از مسائل و تسریع در روند اجرای امور می شود، تاکید کرد و گفت : مدیران دستگاه ها موظفند با حضور در شهرستان های یازه گانه استان نسبت به شناسایی مسائل و مطالبات مردم، بازدید از پروژه های مربوطه و اخذ تصمیمات لازم جهت حل مسائل و تسریع در روند اجرای پروژه ها اقدام نمایند.   

وی افزود: مباحث مربوط به خانواده، جمعیت و ازدواج از موضوعات مهم، فوری و روی میز ماست، کوتاهی یا کم توجهی دستگاه ها به تکالیف خود در امر اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی به منزله ترک فعل تلقی و مطابق قانون اقدام می شود.

ضرورت برقراری عدالت اجتماعی در استان

فاطمی به ضرورت برقراری عدالت اجتماعی در استان اشاره و خطاب به مدیران حاضر در نشست گفت: ما نسبت به شهرستان های کمتربرخوردار و جمعیت های حاشیه نشین مسئول هستیم و باید در تصمیم گیری ها توجه ویژه ای به توسعه عدالت محور استان داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها