یزد - استاندار یزد با بیان اینکه بسیاری از مسائل و معضلات موجود، تنها در بستر علم، فناوری و تحقیق و پژوهش قابل حل است، گفت: خلاقیت، نوآوری و فناوری؛ لازمه ایجاد تحول در جایگاه علمی کشور است.
کد خبر: ۱۳۸۹۳۴۷

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد، مهران فاطمی در حاشیه آئین نواختن زنگ پژوهش و فناوری اظهارداشت: بسیاری از مسائل و معضلات موجود، تنها در بستر علم، فناوری و تحقیق و پژوهش قابل حل است،  و قدرت علمی یکی از تفاوت‌های عمده کشورها توسعه یافته با سایر جوامعمی باشد.

وی افزود: در دنیای امروز، یکی از  ابزارهای غرب برای تسلط بر دنیا، مسئله علم، فناوری و قدرت علمی است.

فاطمی با بیان اینکه برای ارتقاء بیش از پیش جایگاه علمی کشور باید به مسئله خلاقیت، نوآوری و فناوری توجه ویژه داشت، تصریح کرد: دروازه ورود به این مسیر، تحقیق و پژوهش و سنگ بنای اولیه آن از مدارس شروع می شود.

استانداربا اشاره به برخی خلاقیت ها و اقدامات نوآورانه و فناورانه دانش آموزان، گفت:  باید زمینه ظهور و بروز استعدادها و توانمندی های آن ها فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقتصاد دانش بنیان و اهمیت آن در پیشبرد اقتصاد کشور اشاره و تصریح کرد: اقتصاد دانش بنیان به بیان ساده؛ چگونگی تولید ثروت از علم، تحقیق و پژوهش است که خوشبختانه ریل گذاری توسعه اقتصادی استان به این سمت طراحی شده است 

 فاطمی خاطر نشان ساخت: امید است مدارسی پژوهشگر، معلمینی پژوهنده و دانش آموزانی پرسشگر، اهل تحقیق، کنجکاو و پیگیر در این حوزه داشته باشیم تا شاهد پیشرفت و توسعه بیش از پیش استان باشیم.

استاندارخطاب به مسئولین حاضر در این آئین بر برقراری ارتباط موثر با مدارس و قراردهی ظرفیت های موجود در اختیار مدارس جهت استفاده دانش آموزان و نیز هدایت ایده ها و نوآوری های دانش آموزان در مسیر درست و به سمت بالندگی هرچه بیشتر، تاکید کرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها