بیماری تب برفکی در بین دام‌های خراسان رضوی با واکسیناسیون و انجام اقدامات لازم کنترل شده است.
بیماری تب برفکی در بین دام‌های خراسان رضوی با واکسیناسیون و انجام اقدامات لازم کنترل شده است.
کد خبر: ۱۳۹۲۲۲۰
رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: خوشبختانه با کنترل این بیماری شمار کانون‌های آن در استان نسبت به گذشته کاهش محسوسی را نشان می‌دهد.
 
محمدرضا بهروزیان‌زاده با بیان این که برنامه واکسیناسیون در این زمینه به صورت سراسری است و از طریق سازمان دامپزشکی کشور انجام می‌گیرد ادامه داد: در مرداد ماه امسال یک مرحله واکسیناسیون دام سبک و سنگین روستایی و عشایری در مقابله با بیماری تب برفکی انجام شده است.
 
رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری دامی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: از اول امسال ۱۹۷ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله و سه میلیون و ۴۰۰ هزار راس گوسفند و بز در برابر تب برفکی واکسینه شده‌اند.
 
بهروزیان زاده افزود: در مرحله بعدی نیز طی بهمن و اسفند ماه امسال پیش بینی واکسیناسیون هفت میلیون راس گوسفند و بز داریم.
 
وی اضافه کرد: امسال سه کانون این بیماری در خراسان رضوی ثبت شده است و طی سال ۱۳۹۹ تعداد ۵۷ کانون و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۶ کانون تب برفکی در استان داشته‌ایم.
 
رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری دامی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: خوشبختانه امسال تلفاتی در بیماری‌های دامی استان نداشته‌ایم و از نظر بیماری‌های دامی سال آرامی را در استان می‌گذرانیم.
 
تب برفکی بیماری واگیردار دام‌های زوج سم است که قابل انتقال به انسان نیست و مهمترین تهدید آن خسارت اقتصادی است.
 
استان خراسان رضوی ۱۵ میلیون راس دام دارد و سالانه ۷۶ هزار تن گوشت قرمز، ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در این استان تولید می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها