وزیر ورزش و جوانان گفت: یک عده در فضای رسانه‌ای مدعی شدند که امکان دارد تغییرات در راس برخی فدراسیون‌ها، تعلیق را به دنبال داشته باشد؛ این پیام‌ها و اخبار که با هدف نگران کردن مردم صورت می‌گیرد، مورد اقبال نیست.
کد خبر: ۱۳۹۱۸۲۱

به گزارش جام جم آنلاین، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در گفت‌وگو با ایرنا به تشریح مسائل روز ورزش پرداخت؛ از فوتبال گرفته تا ماجرای تعلیق احتمالی والیبال ایران به دلیل مطرح شدن ماجرای بازنشستگی محمدرضا داورزنی.

وزیر ورزش و جوانان در وهله اول به تشریح تغییر و تحولات اخیرش در وزارت ورزش پرداخت. او که به یکباره دست به تغییراتی در راس شرکت توسعه و نگهداری امکان ورزشی، معاونت پارلمانی، حقوقی و امور استان‌های وزارت ورزش، اداره کل توسعه منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان زد و در نهایت علی رغبتی را به‌عنوان مشاور وزیر ورزش در امور ورزش قهرمانی و حرفه‌ای انتخاب کرد در تشریح دلایل این تغییرات گفت: همیشه تغییرات را به فال نیک می‌گیرم و آن را لازمه جهش می‌دانم حال این تغییرات می‌تواند در هر سطحی باشد. ما تغییرات زیادی در سطح ادارات کل، باشگاه‌های ورزشی و حتی در سطح مدیران کل ستادی وزارت‌خانه داشتیم. حتی زمانی که دولت کار خود را شروع کرد، تک به تک معاونت‌ها نیز تغییراتی داشتند. در حال حاضر نیز بعد از ۱۴ الی ۱۵ ماه، نیاز به بازنگری با هدف ارتقا و افزایش عملکرد بود. انصافا تغییراتی که در حال حاضر اتفاق افتاده خدایی نکرده نشان از جرح یا تخلف یا کم‌کاری یا عیب و ایرادی خاصی نبوده. تنها هدف‌مان از تغییرات این بود که عملکرد بهتری داشته باشیم و از عزیزانی دعوت به کار کنیم که توانمندی و اثربخشی بهتری داشته باشند. از همه همکارانی که طی ۱۴ الی ۱۵ ماه گذشته به ما کمک کردند تشکر می‌کنم. در حال برنامه‌ریزی هستیم که در سنگرهای بعدی از این عزیزان استفاده کنیم.

واکنش وزیر ورزش به تغییر احتمالی معاون قهرمانی

وی در پاسخ به این سوال که آیا معاونت قهرمانی هم دستخوش تغییراتی خواهد شد گفت: تمام حوزه‌های وزارت ورزش در حال بررسی است و خواهش من این است که روی یک حوزه زوم نکنیم. هرجا که نیاز به تغییر داشته باشیم زمان را از دست نمی‌دهیم. تغییرات احتمالا ادامه دارد ولی این که در چه حوزه و چه زمانی، مشخص نیست. تغییرات با یک کار تیمی و خرد جمعی اتفاق می‌افتد و هر زمان که به نتیجه برسیم که تغییر در یک حوزه، یک معاونت یا یک پست نیاز است، آن را اعمال می‌کنیم.

نسبت به تغییر سرمربی تیم‌های ملی بی‌تفاوت نیستیم

وزیر ورزش در واکنش به تغییرات نیمکت تیم ملی فوتبال با توجه به در پیش بودن جام ملت‌های آسیا گفت: ما در حوزه فنی و اجرایی فدراسیون‌ها ورود نمی‌کنیم. بیشتر نقش پشتیبان و حامی را داریم و وظیفه ما بیشتر نظارت بر عملکردهاست و باید در قبال نهادها نظارتی پاسخ‌گو باشیم. طبق قانون ما وظایفی داریم که باید پاسخ‌گو باشیم. بنابراین برحسب این وظایف نسبت به انتخاب سرمربی یک تیم اعم از فوتبال، بسکتبال، دوومیدانی و غیره، بی‌تفاوت نیستیم. اما عملکردمان تا این لحظه نشان می‌دهد که دخالت نمی‌کنیم ولی حتما کانون مشورت هستیم و سعی می‌کنیم کمک فکری بدهیم.

وی افزود: اگر یک فدراسیون همچون فوتبال تصمیم فنی گرفت مثل آوردن کی‌روش، وظیفه ما این است که حمایت کنیم تا زمان تلف نشود. مثلا امروز فدراسیون فوتبال می‌گوید مجدد در خدمت کی‌روش باشیم، حتما ادله‌ای دارند و در این زمینه بررسی صورت گرفته و روی آن فکر شده است. اگر غنای فکری و برنامه‌ای روی تصمیمات باشد، حتما حمایت کرده و موانع را از سرراه آن رشته ورزشی برمی‌داریم و منابع کشور را در اختیارشان قرار می‌دهیم که نتیجه بگیرند.

باید رتبه چهارمی بازی‌های آسیایی را تکرار کرده یا به دنبال ارتقا باشیم

وزیر ورزش با اشاره به در پیش بودن بازی‌های آسیایی ادامه داد: باید در بازی‌های آسیایی نتیجه بگیریم. پیش از انقلاب در رتبه سومی آسیا بودیم و بعد از انقلاب سابقه ایستادن در رتبه چهارمی آسیا را داریم. در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو، ۵۹ مدال کسب کردیم که ۲۰ مدال آن طلا بود و چهارم آسیا شدیم. نه‌تنها باید این نتایج را تکرار کنیم بلکه باید کیفیت مدال‌ها و جایگاه‌مان را هم افزایش دهیم. شاید مدعی کسب جایگاه اول یا دومی آسیا باشیم ولی باید بدانیم کار بسیار سخت اما دست‌یافتی است ولی اگر بخواهیم سوم یا چهارم آسیا شویم تعداد و کیفیت مدال‌ها بسیار مهم است و باید برای رسیدن به آن هدف‌گذاری کنیم. در این مسیر نمی‌توانیم چشم‌مان را ببندیم و هرکجای ورزش هر تصمیمی گرفته‌ شد آن را بپذیریم. بلکه باید در آن تصمیم مشاوره‌های خوبی بدهیم و سعی کنیم فدراسیون‌هایمان را تصمیم درستی بگیرند ولی تا جایی که جنبه دخالت پیدا نکند.

اجازه دهید از فدراسیون والیبال حمایت کنم

سجادی در واکنش به موضوع بازنشستگی محمدرضا داورزنی و شایعاتی درخصوص نامه‌نگاری فدراسیون والیبال با فدراسیون جهانی و طرح موضوع درخصوص برکناری احتمالی رئیس کنونی فدراسیون گفت: اجازه دهید از فدراسیون والیبال حمایت کنم. انصافا این فدراسیون نامه‌نگاری با فدراسیون جهانی نداشت. والیبال یکی از باتجربه‌ترین و پخته‌ترین فدراسیون‌های ماست و بالای ۴۰ سال است که داورزنی در ورزش مدیریت و خدمت می‌کند. رئیس این فدراسیون بیش از ۴ دهه مدیر ورزشی بوده بنابراین جایگاه و شان او برای ما بسیار مهم است. داورزنی برنامه‌های زیادی دارد که یکی از آن‌ها این است که رئیس کنفدراسیون والیبال آسیا شود. ماه آینده ایران، میزبان اجلاس آسیای مرکزی است. او برای آینده والیبال ایران برنامه دارد و ما هم باید به آن کمک کنیم.

رسانه‌ها مدعی تعلیق والیبال، سوارکاری، دوچرخه‌سواری و حتی ژیمناستیک شدند

سجادی ادامه داد: در همین اثنا موضوع بازنشستگی داورزنی مطرح شد و یک عده در فضای رسانه‌ای مدعی شدند که امکان دارد تغییرات در راس فدراسیون، تعلیق والیبال ایران را به دنبال داشته باشد. این پیام‌ها و اخبار که با هدف نگران کردن مردم صورت می‌گیرد، مورد اقبال نیست. در موضوع سوارکاری هم شنیدیم که تا بحث تغییرات پیش آمد برخی از تعلیق سوارکاری صحبت کردند. سال گذشته که من به وزارتخانه آمدم، گفتند دوچرخه‌سواری در خطر تعلیق است یا در ژیمناستیک که یک دعوای کهنه‌ای بین رئیس سابق فدراسیون و وزارت ورزش وجود داشت و در این دعوا هم موضوع تعلیق این فدراسیون به میان آمد. با این حال روحیه مدیران و همکاران ما این نیست که به دنبال تعلیق باشند. در مدتی که افتخار حضور دارم چنین چیزی ندیدم که مدیر یا رئیس فدراسیونی به دنبال تهدید ما با خطر تعلیق باشد. این‌ها مطالبی است که در رسانه‌ها نشر پیدا می‌کند. ما همدیگر را قبول داریم و با هم درحال کار هستیم. شاید اگر بخواهیم زیاد به این مسائل بپردازیم، دشمن شاد شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها