مقایسه 2سوپراستار در 6دسته‌بندی مجزا

امباپه یا مسی؟

این جام‌جهانی طوری پیش رفت که حالا از مسی یا رونالدو رسیده‌ایم به مسی یا امباپه؟ ما الان می‌توانیم همه‌جانبه درباره گریژمان بحث کنیم. می‌توانیم از سیوهای هوگو لوریس بگوییم یا از ستاره‌ای به نام خولیان آلوارز بنویسیم. اما بخشی از فینال جام‌جهانی در واقع نبرد «مسی-امباپه» است. این دو ویرانگر حالا در ورزشگاه لوسیل برای این نبرد جان می‌دهند. یکی نابغه 35ساله و تقریبا در پایان راه و دیگری 24ساله با کلی اتفاقات جدید که در آینده انتظار او را می‌کشد. فینال را می‌توان به دسته‌های متعددی تقسیم کرد. اما به نظر می‌رسد دسته مسی-امباپه بالاتر از همه دسته‌بندی‎ها قرار دارد. مسی و امباپه را می‌توان در 6 دسته متمایز با هم مقایسه کرد.
کد خبر: ۱۳۹۱۱۸۷

 گلزنی     امباپه10      مسی10
بله، خوب می‌دانیم این دو در باشگاه‌های خودشان چه می‌کنند. مسی در آستانه تبدیل شدن به اولین بازیکنی است که در مرحله گروهی، مرحله یک‌هشتم نهایی، یک‌چهارم نهایی، نیمه‌نهایی و فینال جام‌جهانی گلزنی می‌کند اما امباپه هم می‌داند که هدف کجاست. به هرحال هر دو راه و روش گلزنی را خوب می‌دانند و هر دو هم اکنون 5 گل زده دارند. حال کدام‌شان در فینال کفش طلا را می‌برد؟

 سرعت    امباپه10      مسی7
اگر مسی و امباپه در یک مسابقه دوی 100متر شرکت کنند، می‌دانیم چه کسی نفر اول می‌شود؛ کیلیان امباپه. واقعیت همین است، امباپه به دلیل جوانی یا هر عامل دیگری سرعت بیشتری نسبت به مسی دارد. آرژانتین در جام‌جهانی 2018 قربانی سرعت امباپه شد. البته سرعت فکر مسی بیشتر است و این می‌تواند همه چیز را تحت تاثیر قرار دهد.

دریبل    امباپه 8.5       مسی9.5
گرچه امباپه در مسابقه دوی 100 متر پیروز می‌شود اما اگر همان مسیر پرمانع باشد، این مسی است که برنده می‌شود. مسی در نحوه توقف، چرخش به چپ و راست، دور زدن مدافع و کنترل توپ بسیار ماهرتر است. هر‌چند امباپه هم در نوع خود بسیار ویرانگر است اما واقعیت فراموش نمی‌شود. لیونل مسی نه تنها از امباپه دریبل‌زن بهتری است بلکه حتی یکی از برترین‌های تاریخ در این زمینه به شمار می‌رود. 

 قدرت پاس      امباپه8         مسی9 
آن پاس گل رویایی به مولیان در دیدار با هلند، قدرت مسی را در پاس دادن نشان داد. هر بازیکنی نمی‌تواند چنین پاسی بدهد. نکته مهم این که قدرت دریبلینگ مسی با پاس‌های او ارتباط مستقیمی پیدا می‌کند. او یک پاسور فوق‌العاده است. از آن سو پاس دادن، بزرگ‌ترین نقطه قوت امباپه نیست اما به هر حال او با توپ بداخلاقی نمی‌کند. گل اول فرانسه مقابل انگلیس نشان داد که او می‌داند چه زمانی و به چه کسی پاس بدهد. 

 توانایی حفظ توپ       امباپه5       مسی7
برخی از فوتبالیست‌ها برای حفظ توپ یا گرفتن، هر کاری می‌کنند، شیرجه می‌زنند، غلت می‌زنند یا زمین می‌خورند. اما اگر مسی بخواهد این‌کار را انجام دهد هیچ کدام از این اقدامات را نخواهد داشت و از گزینه مخصوص به خودش استفاده می‌کند. صاف می‌دود و توپ را نگه می‌دارد. اگر بتوانیم یک انتقاد به امباپه وارد کنیم این است که به اندازه مسی نمی‌تواند چالش حفظ توپ یا گرفتن آن را مدیریت کند. 

لیدری      امباپه7       مسی 10
برخی از فوتبالیست‌ها برای حفظ توپ یا گرفتن هر کاری می‌کنند. شیرجه می‌زنند، غلت می‌زنند یا زمین می‌خورند اما اگر مسی بخواهد این‌کار را انجام دهد هیچ کدام از این کارها را انجام نمی‌دهد و از گزینه مخصوص به خودش استفاده می‌کند. صاف می‌دود و توپ را نگه می‌دارد. اگر بتوانیم یک انتقاد به امباپه وارد کنیم، این است که به اندازه مسی نمی‌تواند چالش حفظ توپ یا گرفتن آن را مدیریت کند. 

منبع: ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها