مرتضی خانعلی نائب رئیس شورای اسلامی شهر، جذب مشارکت ها و سرمایه گذاری بخش خصوصی را موجب رونق توسعه، اقتصاد و عمران شهری دانست.
کد خبر: ۱۳۸۹۳۷۱

مرتضی خانعلی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر و رئیس کمیسیون خدمات شهری، امور مناطق، محیط زیست و سلامت شورای اسلامی اسلامشهر گفت: در مجموعه شهرداری تامین منابع مالی برای اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری بوده و در این راستا واحدهای جلب مشارکت مردمی و سرمایه گذاری یکی از کلیدی ترین و اثرگذارترین بخش های شهرداری برای جذب مشارکت ها و سرمایه گذاری بخش خصوصی پیرامون رونق توسعه، اقتصاد و عمران شهری بوده و عملکرد مناسب مدیران این واحدها همواره مورد تاکید و حمایت نمایندگان مردم در پارلمان شهری است.

وی گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی شهرداری ها از محل اعتبارات دولتی، راه برون رفت از بحران های مالی شهرداری ها، جذب سرمایه‌ گذاری و مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های عمرانی و خدماتی است که در این زمینه در مجموعه مدیریت شهری اسلامشهر تاکنون اقدامات مناسبی انجام شده و همچنان ادامه دارد.

خانعلی برون سپاری را یکی از اصلی ترین اولویت هایی دانست که شهرداری باید در فعالیت‌های خدماتی، عمرانی، خدمات روزانه و حتی فعالیت های اداری تمهیدات آن را پیش‌بینی کند و تاکید کرد: اعضای شورا همه باید در موضوع برون سپاری به شهرداری کمک، برنامه‌ریزی و همفکری کنند تا این نهاد مردمی و غیر دولتی درگیر روزمرگی نشود و با کمک بخش خصوصی و مدیریت واحد اقدامات شهری مطلوب تر و بهتری انجام دهد.

نایب رئیس شورای شهر اسلامشهر افزود: یکی از مواردی که رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشته برون سپاری بخشی از امور خدمات شهری به بخش خصوصی بود که می‌طلبد شهرداری و عوامل خدمات شهری نظارت دقیق‌تری بر عملکرد پیمانکاران این حوزه داشته باشند.

وی ارائه طرح های تشویقی برای کارگران خدمات شهر را یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد انگیزه در راستای خدمات رسانی مطلوب تر شهروندان خواند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، امور مناطق، محیط زیست و سلامت شورا جذب سرمایه گذار و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را از دیگر موارد مهمی عنوان کرد که طی آن شهرداری می‌تواند با کمک و همفکری شورای شهر علاوه بر ارتقاء شهر و ارائه خدمات بهینه و درآمدزایی پایدار برای شهر، پروژه های عمرانی کلان شهری مانند مترو و کمربندی شمالی را زودتر و سریعتر تکمیل و به بهره‌برداری برساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها