معاون نظارت شرکت مهندسی آبفای کشور اعلام کرد؛

پایش مستمر وضعیت شهرهای دارای تنش آبی

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشور با تاکید بر اینکه اصلاح الگوی مصرف آب باید اجرایی شود، گفت: شهرهای دارای تنش آبی به‌صورت مستمر توسط وزارت نیرو پایش می‌شوند.
کد خبر: ۱۳۸۹۲۴۳

به گزارش جام جم آنلاین، هاشم امینی در جمع خبرنگاران افزود: وزارت نیرو برای عبور از شرایط تنش آبی، برنامه‌ها و پروژه‌هایی را طراحی کرده که در حال اجرا هستند.

وی بر همراهی مردم در مدیریت مصرف بهینه آب برای گذر از این شرایط تأکید کرد.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به کاهش بارش‌ها و به طبع آن خشکسالی در کشور، خاطرنشان کرد: امروز شرایط بعضی از سدهای کشور خاص است، به همین دلیل وزارت نیرو به طور مستمر در حال رصد و پایش وضعیت شهرهای دارای تنش است.

امینی گفت: بهینه‌ سازی مصرف آب نیازمند اقدام‌های مستمر، فرایندمحور و برنامه محور است، این یک واقعیت است که در شرایط کم‌ بارشی باید سیاست‌ها به‌گونه‌ای وضع شود تا بد مصرفی در بخش آب به حداقل برسد.

مبلغ قبض آب ۵۶ درصد مشترکان کمتر از ۱۰ هزار تومان است

وی الگوی استاندارد مصرف سرانه آب در کشور را ۱۴ مترمکعب در ماه برای هر خانوار دانست و افزود: ۵۶ درصد مشترکان به جهت رعایت الگو در هر ماه برای آب مصرفی خود قبض کمتر از ۱۰ هزار تومان می‌پردازند.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: اصلاح الگوی مصرف آب باید به کمک همه نخبگان و مردم اجرایی شود.

امینی افزود: استفاده از تجهیزات کاهنده در مصرف آب و ارائه روش‌های جایگزینی پساب در فعالیت‌های صنعتی که به آب زیادی نیاز دارند باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توجه به آب بدون در آمد یا همان پرت آب از شبکه و اقتصاد آب نیاز به توجه دارد گفت: برای ‌کاهش آب بدون درآمد بخشنامه‌ای اخیراً صادر شده است ‌ وبر این اساس بخش خصوصی می‌تواند در موضوع کاهش پرت سرمایه‌گذاری کند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها