فرماندار مشهد گفت: دشمن امروز تلاش دارد تا اقلیت اغتشاشگر را به عنوان اکثریت مردم جلوه دهد، در حالیکه با همه این تلاشها و سرمایه گذاریها، جمعیت اغتشاشگران از میان ۳.۷ میلیون نفر جمعیت مردم مشهد بسیار ناچیز بود.
فرماندار مشهد گفت: دشمن امروز تلاش دارد تا اقلیت اغتشاشگر را به عنوان اکثریت مردم جلوه دهد، در حالیکه با همه این تلاشها و سرمایه گذاریها، جمعیت اغتشاشگران از میان ۳.۷ میلیون نفر جمعیت مردم مشهد بسیار ناچیز بود.
کد خبر: ۱۳۸۸۶۳۴

خراسان رضوی - جام جم آنلاین -محسن داوری روز دوشنبه در جمع بسیجیان شهرک ابوذر مشهد افزود: اگر چه لیدری و سردستگی اغتشاشگران برخی اوقات وابسته به جریان ضدانقلاب خارج نشین بود اما بیشتر این لیدرها توسط دستگاه های امنیتی دستگیر شده اند.وی بیان کرد: وقتی کشف پرونده هایی با محوریت اختلاس به طور پیوسته در رسانه ها انعکاس پیدا می کرد اما رسیدگی به این پرونده ها و مجازات خاطیان در سکوت رسانه ای نادیده گرفته می شد، بدیهی بود که سرانجام کار به جایی برسد که این شبهات در اذهان عمومی، ناکارآمدی نظام را القا کند.
فرماندار مشهد با تاکید بر اینکه شکست دشمن در بروز بحران امنیتی در ایران، به معنای سرپوش گذاشتن بر گلایه های به حق مردم نیست، اظهار داشت: با همه این تفاسیر، حقیقت این است که مردم گله مندند. در این شرایط، بهترین راهکار برای حل اساسی مسئله این است که مسوولان به میان مردم بروند و مردم را در جریان جزییات پیگیری ها و تلاش ها قرار دهند، این در حالی است که دولت سیزدهم از نخستین روز اعلام کرد که همه سرمایه ها و ظرفیت های خود را در خدمت مردم قرار خواهد داد.
داوری افزود: اما دشمن شرایطی را رقم زد تا این روزها، مسوولان به جای حل مشکلات مردم، درگیر مدیریت کردن بحران در کف خیابان ها باشند، این یک معادله باخت باخت برای نظام و مردم ایران است که فقط براندازان و تجزیه طلبان از آن سود می برند.
وی "نفوذ جریانی" را راهبرد جدید دشمن در جنگ شناختی امروز دانست و گفت: در گذشته نفوذ توسط افراد صورت می گرفت و عناصر مزدور دشمن به صورت منفرد و جدا جدا در سازمان ها و جریان های انقلابی نفوذ می کردند تا چشم و گوش دشمن باشند اما در جنگ شناختی جدید، نظام سلطه یک جریان را سازماندهی می کند تا دانسته یا نادانسته، اهداف او را دنبال کنند.
فرماندار مشهد بیان کرد: امروز مستکبران عالم به دنبال این هستند که در ایران نفوذ کنند و این نفوذ محقق نخواهد شد؛ مگر اینکه وحدت از بین برود و از اقوام و مذاهب گرفته تا حتی در درون خانواده ها، افراد به دسته های مختلف تقسیم شوند.
داوری ادامه داد: اکنون جمهوری اسلامی ایران، در قالب شجره طیبه ای بنام بسیج، از دانشگاه و حوزه گرفته تا کارگران، بازاریان و هر قشر و مذهبی را در ساختار حاکمیتی خود دخالت داده است، این ویژگی ممتاز بسیج است که امروزه در هر قشر، فرهنگ و مذهبی نقش آفرینی دارد.
وی با اشاره به بروز ناآرامی های اخیر در کشور خاطرنشان کرد: دشمن از مدت ها قبل برنامه داشت تا در ایران اسلامی ناآرامی ایجاد کند، دختر خانمی که در ابتدای این اغتشاشات فوت کرد، بهانه ای برای دشمن شد تا آشوب ها را در کشور ما آغاز کنند.
افسار گسیختگی فضای مجازی در دوره کرونا زمینه‌ساز اغتشاشات شد
فرماندار مشهد ادامه داد: دشمن در تفسیر جدیدی از سکولاریسم، پا را از جدایی دین از سیاست فراتر گذاشته و به دنبال اباحه گری سازمان یافته ای است که بر مبنای آن، دیگر هیچکس نباید به دیگری کار داشته باشد. این آزادی بی قید و شرط، همان مسلکی است که سالها، جهان غرب را به لبه پرتگاه سقوط کشانده و اکنون، آنها می خواهند همین الگو را در این کشور اجرا کنند.
داوری ضمن واکاوی ریشه های شکل گیری آشوب های اخیر و آغاز تهاجم فرهنگی دشمن تصریح کرد: وقتی کرونا در جهان فراگیر شد، جمهوری اسلامی تدبیر کرد تا برای حفظ جان ملت، نظام آموزش و پرورش خود را به صورت غیرحضوری و بر بستر فضای مجازی دنبال کند اما همین رشد کنترل نشده شبکه های اجتماعی و البته محدود بودن سواد رسانه عمومی باعث شد تا امروزه کار به جایی برسد که ثمره همان فرهنگسازی های ناشایست درقالب انتشار شبهات و مغالطه های فکری، در سال ۱۴۰۱ در کف خیابان ها قابل مشاهده باشد.
وی تاکید کرد: تمام توان دشمن در جنگ نرم فرهنگی متمرکز بر همین بستر مجازی شد تا امید را از دانش آموزان بگیرند، زیرا امید زیرساخت توسعه و تعالی است و اگر نسل آینده‌ساز یک کشور به جای متمرکز بودن بر راهکارهای حل مشکل و پیشرفت، در معرض بمباران خبری با محوریت نواقص، مشکلات و ناهنجاری ها باشد، دیگر امید خود به عبور از چالش ها را از دست خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها