تحقیقات علمی نشان داده‌اند که انار می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد و خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش دهد.
تحقیقات علمی نشان داده‌اند که انار می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد و خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش دهد.
کد خبر: ۱۳۸۷۵۵۶

1ــ سرشار از مواد مغذی: پوست انار ضخیم و خارق‌العاده است اما درون این پوست ضخیم صدها دانه ظریف و خوشمزه یاقوت مانند قرار گرفته است. هرکدام از این دانه‌ها دارای خواص شگفت‌انگیزی هستند که انار را به یک میوه خاص تبدیل کرده است. هر یک لیوان دانه انار حدود ۲۱ گرم قند و حدود ۱۴۴ کالری انرژی دارد. علاوه بر این انار ترکیباتی قوی با خواص دارویی هم دارد.

۲ــ خواص دارویی : درون انار دو ماده وجود دارد که اکثر خواص انار را مدیون آنها هستیم.
پونیکالاجین : این ماده یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است که هم در آب و هم در پوست انار پیدا می‌شود. خاصیت آنتی‌اکسیدان این ماده آن‌قدر زیاد است که باعث شده آب انار سه‌‌برابر بیشتر از نوشیدنی‌هایی مانند آب انگور و چای سبز آنتی‌اکسیدان فعال داشته باشد.
پونیسیک اسید: این اسید درون روغن هسته انار یافت می‌شود و جزو اسید‌های چرب اصلی دانه‌های انار است. این ماده یکی از اسیدهای چرب امگا ۶ است.

۳ــ تأثیر ضدالتهابی: مطالعات نشان داده است که مواد مؤثر موجود در انار می‌توانند طی زمان هضم، باعث کاهش التهاب دستگاه گوارش شوند و تأثیر خوبی در کاهش فعالیت‌های سلول‌های سرطانی مربوط به سرطان سینه و روده بزرگ داشته باشند.

۴ــ آسان شدن هضم غذا: فیبر موجود در انار به ما کمک می‌کند تا روده‌های سالمی داشته باشیم که خوب هم کار می‌کنند. 

۵ــ تأثیر انار در درمان سرطان پروستات: نوشیدن ۲۳۷ میلی‌لیتر آب انار به صورت روزانه باعث کاهش PSA یا prostate-specific antigen می‌شود. PSA نشانه‌ای از سرطان پروستات در خون است. مردانی که میزان PSA خون آنها در مدت زمان کوتاهی دوبرابر شود در خطر مرگ بر اثر سرطان پروستات هستند. نوشیدن این میزان توصیه شده از آب انار به صورت روزانه و منظم باعث کاهش سرعت دو برابر شدن میزان PSA از ۱۵ماه به
 ۵۴‌ماه ‌می‌شود.

۶ــ کمک به درمان سرطان: سرطان سینه یکی از سرطان‌های رایج در میان زنان در سنین مختلف است. عصاره‌ انار ممکن است بتواند از بازتولید سلول‌های سرطانی جلوگیری کند و حتی آنها را بکشد و از بین ببرد.

۷ــ کاهش فشار خون: در یکی از تحقیقات روی افراد با فشار خون بالا بعد از مصرف ۱۵۰ میلی‌گرم آب انار به صورت روزانه برای مدت دو هفته، شاهد کاهش قابل‌ ملاحظه و بارز فشار خون بودند.

۸ ــ بهبود درد و ورم مفاصل: عصاره انار می‌تواند آنز‌یم‌های شناخته شده‌‌ای که به مفاصل آسیب می‌زنند را در مردان و زنان دچار التهاب مفصل کاهش دهد و متوقف کند.

۹ــ لاغری: ویتامین C موجود در دانه انار به اندازه‌ای است که می‌تواند تا ۴۰‌درصد از نیاز روزانه ما به ویتامین C را تامین کند. این میوه همچنین به علت میزان زیاد فیبر باعث احساس سیری و کنترل اشتها می‌شود.

۱۰ــ قدرت باروری: تحقیقات نشان می‌دهند استرس اکسیداتیو باعث اختلال در عملکرد اسپرم و کاهش باروری در زنان می‌شود. آب انار به کاهش استرس اکسیداتیو در جفت کمک‌می‌کند.

۱۱ــ خواص انار برای پوست: انار آنتی‌اکسیدان‌ بسیار زیادی دارد که برای پوست بسیار مفید است، از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند و چین و چروک پوست را کاهش می‌دهد.

۱۲ــ خواص انار برای مو: آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار برای مو هم مفید هستند. آنها می‌توانند با تقویت فولیکول مو و بهبود خون‌رسانی به پوست کف سر موها را تقویت کنند. روغن هسته انار هم می‌تواند در درمان موخوره مؤثر باشد و نوک موها را نرم و وز مو را برطرف کند.

۱۳ــ پیشگیری از بیماری‌های قلبی: پونیسیک اسید، به‌عنوان یکی از اسیدهای چرب موجود در انار، ممکن است بتواند به مقاومت در برابر مراحل متعدد بیماری قلبی کمک کند.
​​​​​​​
۱۴ــ بهبود حافظه: یک تحقیق روی بیمارهای نیازمند به جراحی، به این نتیجه رسید که مصرف دو گرم عصاره‌ انار، باعث جلوگیری از فراموشی بعد از جراحی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها