امام جمعه بوشهر، صبح روز شنبه نشست بصیرتی جهاد تبیین با سخنرانی آیت الله صفایی بوشهری، حجت الاسلام والمسلمین تقوی مشاور رییس جمهور در امور روحانیت و استاندار و با حضور ائمه جمعه، طلاب و روحانیون در بوشهر برگزار شد
کد خبر: ۱۳۸۷۴۳۳

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، صبح روز شنبه نشست بصیرتی جهاد تبیین با سخنرانی آیت الله صفایی بوشهری، حجت الاسلام والمسلمین تقوی مشاور رییس جمهور در امور روحانیت و استاندار و با حضور ائمه جمعه، طلاب و روحانیون در بوشهر برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این نشست با اشاره به فتنه اخیر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهارداشت: امروز معیار سلامت و ارزیابی شخصیت‌ها و جریانات سیاسی ولایتمداری، بصیرت، مجاهدت و حضور فعالانه در صحنه است.
وی بااشاره به اینکه شخصت‌ها و گروه‌های ولایتمدار که در منظومه ولایت حرکت می‌کنند دارای ارزش وجودی سیاسی و فرهنگی هستند، افزود: حضور در صحنه به معنای این است که در قبال فتنه، سکوت نکنند و برای حفظ هویت دینی و ملی خود، ذوب در اسلام و ولایت و آماده هزینه کردن خود برای نظام اسلامی باشند.
آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه تاریخ روحانیت استان بوشهر مبتنی بر ولایتمداری است، گفت: از همین جا اعلام می‌کنم که با تمام وجود در خدمت مقام معظم رهبری هستیم و جانمان را برای این نظام اسلامی نثار خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: اگر اصحاب فتنه و همه بیگانگان متجاوز بخواهند به نظام اسلامی کوچکترین ضربه‌ای وارد کنند، بزرگترین ضربه را از این استان خواهند خورد.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: هندسه فکری و اجرایی نظام دینی همواره بر اساس ایمان، اخلاق محوری، عدالت و پیشرفت بر اساس دانش و فناوری است و به طور قطع جریان های ضد دینی علیه آن فتنه می‌کنند.
آیت الله صفایی بوشهری افزود: دشمنان نظام دینی ایمان را قبول ندارند، تقوا و اخلاق را نمی پذیرند و عدالت و پیشرفت را تنها به نفع خود تعریف می‌کنند و به دنبال تسلط بر مراکز قدرت در جغرافیای کلان جهان و چپاول منابع ثروت هستند.
وی اضافه کرد: بر این اساس دشمنی و فتنه آنها علیه نظام دینی ایران که دارای استحکام نظری است و پیشرفت آن در حوزه مختلف مدیریتی سرعت گرفته، طبیعی است.
امام جمعه بوشهر با استناد به آیات قران و رویدادهای تاریخ اسلام، گفت: این اقدام ها در تاریخ حکومت‌های دینی متداول بوده و امروز هم این اتفاق ها نمی‌تواند ضربه‌ای عمیق به پیکره نظام دینی ایران وارد کند.
آیت الله صفایی بوشهری یادآورشد: در حکومت دینی امیرالمومنین (ع) نیز فتنه‌های متعدد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی و سه جنگ در مقیاس وسیع ایجاد شد اما خواص بصیر و مردم ولایتمدار در کنار امام بودند و هنگامی که خواص استقامت خود را از دست دادند، آن حادثه تلخ تاریخی رخ داد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: امروز جهاد تبیین سریع، قوی و فوری واجب است و روحانیت استان بوشهر بویژه جوان‌ها باید پرچم این جهاد را به دست گیرند و نشان دهند که ایران قوی و اسلامی و ایران تعیین کننده در نظم نوین جهانی چقدر اقتدار دارد؛ در حالی که دشمنان هر روز ضعیف‌تر شده و نقش آنها در فتنه اخیر کشور نیز نشان دهنده ضعف امروز آنها است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها