به مناسبت سالگرد انتشار اولین مجموعه کتاب‌های «نشر جام‌جم» در دوره جدید؛

...گفته ‌آید در حدیث دیگران

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز

۱۰۰ نمایشگاه کتاب در مدارس البرز دایر شد

به گزارش جام جم آنلاین البرز، علی حجر گشت، مدیر کل آموزش و پرورش استان البرزضمن تبریک هفته کتابخوانی با بیان اینکه ۱۰۰ نمایشگاه کتاب در مدارس البرز دایر شد، اظهار کرد: این نمایشگاه‌ها به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و با رویکرد افزایش سطح مطالعه در مدارس، اختصاص کتاب در سبد مصرفی خانواده و ایجاد انگیزه و رقابت در مطالعه بین جامعه هدف به مدت یک هفته برپا شد.
کد خبر: ۱۳۸۶۹۰۴

به گزارش جام جم آنلاین البرز، علی حجر گشت، مدیر کل آموزش و پرورش استان البرزضمن تبریک هفته کتابخوانی با بیان اینکه ۱۰۰ نمایشگاه کتاب در مدارس البرز دایر شد، اظهار کرد: این نمایشگاه‌ها به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و با رویکرد افزایش سطح مطالعه در مدارس، اختصاص کتاب در سبد مصرفی خانواده و ایجاد انگیزه و رقابت در مطالعه بین جامعه هدف به مدت یک هفته برپا شد.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه‌ها بر اساس گروه سنی دانش‌آموزان ارائه شده است، خاطرنشان کرد: بازدید از کتابخانه‌های عمومی، اختصاص موضوع انشا دانش‌آموزان به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی، برپایی جشن کتاب، دعوت از شخصیت‌های علمی و فرهنگی برای حضور در مدارس و گفت وگو با دانش‌آموزان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی از برنامه‌های هفته کتاب در مدارس البرز است.
وی برگزاری مسابقه دانایی و توانایی با موضوع کتاب را از دیگر برنامه‌های این هفته در مدارس البرز عنوان کرد و یادآورشد: در این هفته طرح وجین کتابخانه‌های مدارس، برنامه ریزی برای بازدید دانش آموزان ازکتابخانه ها، اجرای نقاشی همگانی در سطح مدارس با موضوع مطالعه و کتابخوانی نیز انجام می‌شود.
حجرگشت برگزاری جشن اهدای کتاب به کتابخانه‌های کلاسی و آموزشگاهی، عضویت رایگان گروهی دانش آموزان درکتابخانه‌های استان و تقدیر از کتابخوانان برتر و کتاب‌یاران فعال مدارس، معرفی هر روزه یک کتاب در مراسم آغازین مدارس در ایام هفته کتاب و نشست دانش آموزان با شاعران و نویسندگان را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در البرز عنوان کرد.
وی ادامه داد: قصه گویی و همکاری در برگزاری جشنواره قهرمان کتاب، صبحانه با کتاب و آماده کردن کتابخانه‌های مدارس برای عضویت دانش‌آموزان برخی از برنامه‌های آموزش و پرورش دشتی درهفته کتاب است.
مدیرکل آموزش و پرورش البرزبا بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه در جامعه همواره ضروری و یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است.
وی یادآورشد: کتاب یکی از مفیدترین و ارزشمندترین تولیدات بشر بوده و این میراث ماندگار در بردارنده عصاره فرهیختگان و نخبگان هر ملت و حاصل تجربه‌های علما و فضلای آن جامعه است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها