سازمان هواشناسی کشور نسبت به وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج در سواحل شمال و جنوب کشور هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۸۵۱۰۹

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی ۱ تا ۱.۵ متر و در فراساحل تا ۲.۵ متر از سه‌شنبه (۱۰ آبان‌ ماه) تا چهارشنبه (۱۱ آبان‌ ماه) در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان خبر داد.

براثر این مخاطرات احتمال آسیب به تورهای صیادی و قفس‌ها، احتمال غرق شدن قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب احتمالی محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه جهت دوری از خسارت در فعالیت‌های دریایی را توصیه می‌کند.

این سازمان در ادامه این هشدار از وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی ۱ تا ۱.۵ متر و در فراساحل تا ۲ متر خبرداد.

این مخاطره روز سه‌شنبه (۱۰ آبان‌ ماه) در شمال خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان، روز چهارشنبه (۱۱ آبان‌ ماه) و روز پنجشنبه (۱۲ آبان‌ ماه) در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان و بوشهر مورد انتظار است.

در این شرایط جوی احتمال آسیب به تورهای صیادی و قفس‌ها، اختلال در تردد با قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه جهت دوری از خسارت در فعالیت‌های دریایی را توصیه می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها