نیروگاه برق حرارتی کشور با محوریت نیروگاه آریان زنجان امروز با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.
نیروگاه برق حرارتی کشور با محوریت نیروگاه آریان زنجان امروز با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۳۸۴۸۹۵

جام جم آنلاین: در سفر رئیس جمهور کشورمان حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به زنجان از ۵ نیروگاه برق حرارتی با محوریت نیروگاه سیکل ترکیبی آریان زنجان افتتاح و به بهره برداری رسید.


رئیس جمهور در آیین افتتاح این نیروگاه‌ها در زنجان گفت: برای افتتاح این طرح‌ها ۲۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده است که ساخت ۹۵ درصد آن به همت متخصصان و مهندسان کشورمان بوده است.


حجت السلام و المسلمین رئیسی افزود : دشمن رسما اعلام کرد فشارهای حداکثری علیه ایران شکست خورد و قطار پیشرفت در کشور در حال حرکت ‌است و حرکت آن شتابان هم شده است.


وی با اشاره به حوادث اخیر گفت : اغتشاشات اخیر مصداق ظلم به علم و دانش افزایی و کسب و کار و جان مردم است که دست دشمن به وضوح در این اغتشاشات دیده می شود .


رئیس جمهور همچنین شهادت و زخمی شدن جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) در حمله تروریستی را به خانواده‌های این عزیران و همه مردم ایران تسلیت گفت .


در ادامه این مراسم مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی کشور هم گفت: با افتتاح این نیروگاه‌ها به ظرفیت برق کشور هزارو ۲۶ مگاوات افزوده می‌شود.  

پیشآهنگی افزود: امروز ۲ واحد گازی در مجموع با ظرفیت ۳۶۶ مگاوات برق در نیروگاه سیکل ترکیبی آریان زنجان به بهره برداری رسید که با سرمایه گذاری ۲۹۰ میلیون یورویی ساخته شده است که سال آینده ۲ بخش بخار این نیروگاه نیز با ظرفیت ۱۸۳ مگاوات راه اندازی خواهد شد.  

دیگر نیروگاه های افتتاح شده شامل واحد دوم بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات در استان آذربایجان غربی، نیروگاه هریس به ظرفیت ۱۸۰ مگاوات در استان آذربایجان شرقی، واحد دوم بخار نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات در استان خراسان رضوی و واحد سوم بخار نیروگاه جهرم به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات در استان فارس است که به مدار تولید برق کشور اضافه شدند.

وزیر نیرو گفت: یکی از برنامه‌های این شرکت افزوده شدن ۲۰ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌ها بود که در سال اول ۶ هزار مگاوات آن محقق شد و مردم در تابستان امسال از آن بهره‌مند شدند.

محرابیان افزود: در مدت زمان ساخت این نیروگاه‌ها برای دو هزار و ۸۰۰ نفر به طور مستقیم و ۶ هزار و ۸۰۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه عمده مصارف در الگوی مصرف است، گفت: تا پایان شهریور ماه امسال ۵۶ میلیون قبض صادر شد.   از این تعداد ۲۲ میلیون قبض شامل پاداش مصرف شدند که از این تعداد ۸ میلیون رایگان و یا بستانکار شدند. در کل یک هزار و ۳۵۷ میلیارد تومان مقدار پاداش مصرف شده است.

وی گفت: بیش از ۶۳۰ هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد که حتی در سال جاری یکبار هم برق آن‌ها قطع نشد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها