کد خبر: ۱۳۸۴۴۰۸

در طول سالیان متمادی، از رینوپلاستی یا همان عمل بینی برای تغییر شکل بینی با اهداف زیبایی استفاده شده است.

برخی افراد هم برای بازیابی شکل طبیعی بینی پس از وقوع یک سانحه و یا رفع تنگی نفس جراحی بینی را انتخاب می کنند.

ممکن است از خودتان بپرسید که عمل بینی برای چه کسانی مناسب است. در این مقاله قصد داریم به این سوال بسیار مهم پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

رینوپلاستی دقیقا چیست؟

طبق آمار رینوپلاستی یا جراحی بینی دومین عمل زیبایی پرطرفدار در جهان است. همانطور که اشاره شد، طی این عمل، جراحان پلاستیک به دلایل زیبایی و اصلاح ساختار و یا هر دو، شکل بینی را تغییر می دهند.

طی عمل جراحی بینی، جراح ممکن است اندازه بینی را بزرگ یا کوچک کند. تغییر شکل پل بینی و نوک بینی هم معمولا یک درخواست رایج است. حدود 15 درصد از جراحی های بینی نیاز به تجدید نظر دارند. اکثر اصلاحات مربوط به مسائل زیبایی مانند پیچ ​​خوردگی نوک بینی یا اهداف کاربردی مانند مشکل در تنفس است. معمولا جراحی تجدید نظر یا بازسازی پرهزینه تر و پیچیده تر از عمل بینی اولیه خواهد بود.

کاندیدای مناسب عمل بینی چه کسانی هستند؟

در ادامه به ویژگی های یک کاندیدای مناسب برای جراحی بینی اشاره شده است:

  • فرد از شکل فعلی بینی خود ناراضی است و احساس عدم اعتماد به نفس می کند.

  • فرد سیگار نمی کشد یا قادر است برای مدتی از مصرف آن خودداری کند.

  • فرد به دلیل افزایش سن از تغییرات بینی خود ناراضی است.

  • بینی فرد به طور مشهود شکل نامناسبی داشته و نیاز به اصلاح دارد.

  • فرد از عمل بینی انتظارات معقولی دارد. کاندیدای مناسب جراحی بینی به دنبال زیباتر شدن بینی است و نه بی نقص شدن آن

  • فرد از زندگی خود راضی است و انتظار ندارند عمل بینی تغییر قابل توجهی در کیفیت آن ایجاد کند.

  • سن فرد برای عمل بینی مناسبی است. در حالی که امروزه بسیاری از افراد بسیار جوان هم طرفدار عمل بینی هستند، بهتر است حداقل تا اواسط نوجوانی برای انجام این عمل صبر کنید. دلیل این امر این است که رشد ساختار بینی تا این سنین هنوز کامل نشده و بینی هنوز هم تغییر پیدا می کند.

  • فرد در مورد عمل بینی مطالعات و مشاورات لازم را داشته و به عنوان مثال می داند که در صورتی که شغل او شامل فعالیت های فیزیکی است، حداقل باید تا 1 هفته پس از جراحی، از مرخصی استفاده کند.

  • فرد در مورد شرایط پزشکی و آلرژی های خود آگاهی داشته و جراح را نیز در این مورد مطلع می کند. این امر خطر واکنش به داروهای بیهوشی را کاهش می دهد.

  • بیمار می خواند ظاهر بینی را برای خودش تغییر دهد و نه برای رضایت یک شخص یا اشخاص دیگر.

مشکلاتی که با عمل بینی حل می شوند

بیماران برای اهداف زیبایی و / یا عملکردی، عمل جراحی زیبایی بینی را انجام می دهند. شرایط رایجی که ممکن است با استفاده از جراحی بینی درمان شوند عبارتند از:

  • بینی که خیلی بزرگ و / یا پهن است

  • برآمدگی روی پل بینی

  • افتادگی نوک بینی

  • بینی شکسته

  • انحراف سپتوم

پس از پایان دوران نقاهت، بیماران شاهد بهبود چشمگیری در ظاهر بینی و توانایی تنفس خواهند بود. افزایش سطح اعتماد به نفس نیز پس از عمل بینی بسیار رایج است. بیمارانی که از دستورالعمل ‌های بهبودی پس از جراحی زیبایی بینی پیروی می‌ کنند، بهترین نتایج را خواهند گرفت و این نتایج معمولا در تمام طول عمر باقی می مانند.

بیشتر بخوانید : همه چیز درباره عمل نوک بینی

عمل بینی برای چه کسانی مناسب نیست؟

بیمارانی که مشکلات پزشکی دارند کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی نیستند. ایمنی و سلامت شما مهم ترین مسئله برای پزشک است و در صورتی که از مشکلات سلامتی رنج می برید، جراحی انتخابی مانند رینوپلاستی ممکن است ایده خوبی برای شما نباشد.

سایر بیمارانی که ممکن است کاندیدای خوبی برای عمل بینی نباشند، کسانی هستند که دقیقاً نمی دانند کدام ویژگی بینی خودشان را دوست ندارند. این موضوع وضعیت دشواری را به وجود خواهد آورد، زیرا اگر جراح نداند چه چیزی شما را آزار می دهد، نمی تواند بهترین نتیجه را برای شما رقم بزند. بنابراین خوب است کمی وقت بگذارید و واقعاً به این فکر کنید که دوست دارید چه چیزی را در مورد بینی خودتان تغییر دهید.

مشکل دیگر انتظارات بیمار است از آنچه جراحی بینی در دنیای واقعی می تواند انجام دهد. فاکتورهای زیادی وجود دارند که نمی ‌توان آن ها را به طور کامل کنترل کرد؛ فاکتورهایی از قبیل ضخامت پوست، آناتومی فردی و پتانسیل بهبودی که می ‌توانند بر نتیجه نهایی تأثیرگذار باشند. به همین دلیل است که مشاوره اولیه با جراح همیشه یک ضرورت است. در این جلسه در مورد انتظارات تان صحبت خواهید کرد و متوجه خواهید شد که آنچه می خواهید واقع گرایانه و شدنی است یا خیر.

کلام آخر

تصمیم گیری در مورد انجام یا عدم انجام عمل بینی و مناسب بودن فرد برای این جراحی به نیازها و اهداف فردی شما بستگی دارد. دلایل رایج نیاز به عمل زیبایی بینی برآمدگی بزرگ روی پل بینی یا بینی بیش از حد بزرگ یا بیش از اندازه پهن است. دلایل کاربردی نیاز به عمل بینی هم ممکن است شامل اصلاح انحراف سپتوم برای مشکلات تنفسی یا رفع شکستگی بینی باشند.

مشاوره اولیه با جراح بخش مهمی از فرآیند جراحی بینی است. در طول این مشاوره اولیه، جراح و بیمار با هم همفکری می کنند تا تعیین کنند که آیا عمل بینی با توجه به شرایط و اهداف فرد برای او مناسب است یا خیر. این نوع رویکرد همچنین تضمین می کند که بیمار نتایج مورد نظرش را از عمل بینی دریافت خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها