مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا کاهش دما و رگبار باران و بارش برف در ارتفاعات، در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی همچنین ارتفاعات سمنان، تهران البرز و زنجان، پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۳۸۴۱۸۷
به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیائیان ، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز بارش باران در سواحل خزر، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، شمال خراسان‌رضوی، شمال کرمانشاه و شمال همدان و قزوین داریم که شدت بارش‌ها در غرب مازندران و گیلان است.

وی با اشاره به کاهش دما در نوار شمالی کشور اظهار داشت:‌امروز کاهش دما در شمال‌شرق، شمال‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز داریم و باد و خیزش گرد و خاک در استان‌های البرز، تهران، قزوین و مرکزی حاکم است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز در ارتفاعات اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش برف و باران داریم و روز آینده در مناطقی که ذکر شد بارش‌ها ادامه دارد.

ضیائیان افزود: فردا در دامنه جنوبی البرز، شمال تهران، سمنان، قزوین و برخی مناطق استان البرز بارش باران داریم و باد خیزش گرد و خاک نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: روز دوشنبه دوم آبان در برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز، شمال‌شرق و شمال‌غرب کشور بارش پراکنده باران داریم، در این روز بارش برف و باران در ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز سه‌شنبه سوم آبان در جنوب اردبیل و سواحل خزر بارش خواهیم داشت که این شرایط در خراسان شمالی و شمال خراسان‌رضوی نیز حاکم است و موجب مواج شدن دریا می‌شود؛ در این روز شرق مازندران و استان گلستان شدت بارش‌ها بیشتر است.

ضیائیان گفت: در دو روز آینده وزش باد و خیزش گرد و خاک در زابل خواهیم داشت.

افزایش سرما و هشدار به کشاورزان و کوهنوردان

وی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دما در برخی نقاط کشور گفت: روز آینده رگبار باران و بارش برف در ارتفاعات، همچنین کاهش محسوس دما در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان‌رضوی همچنین ارتفاعات استان‌های البرز، زنجان، سمنان و تهران پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: در این راستا توصیه می‌شود از تردد و اسکان در حاشیه مسیل‌ها خودداری شود، فعالیت‌های کوهنوردی نیز متوقف و در کاشت محصولات پاییزه تسریع شود.

* یخبندان در شهرکرد

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری در برخی ساعات باد شدید و گرد و خاک، گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۴ و ۱۶ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده اهواز و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای صفر درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.(فارس)
 
روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها