نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

اساتید روایت درستی از جنگ شناختی دشمن ارائه دهند

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اساتید حوزه و دانشگاه به عنوان افراد مسلط به گفتمان انقلاب وظیفه دارند در جنگ شناختی دشمن از هر فرصتی برای تبیین روایت درست کنند.
کد خبر: ۱۳۸۴۰۲۰

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، در دیدار اساتید روحانی دانشگاه‌های استان با بیان اینکه در تمدن غرب روایت‌ها در زمان فتنه بدنبال بیان حقیقت نیستند گفت: در تمدن غرب روایت‌ها برای چگونگی تسخیر قدرت مطرح بوده، اما این را نه در چهره حقیقی و واقعی آن، بلکه در یک قالب فریبناک و تزویر آمیز، صورتبندی کرده و به مخاطبان خود عرضه می‌کنند.

وی با اشاره به شعار اخیر زن، زندگی و آزادی؛ این شعار را روایت اول در وقت فتنه و روایت مطالبه دانست و افزود: روایت دیگر در این موضوع روایت بحران ناکارآمدی‌ها در کشور است.

آل هاشم، ادامه داد: در این روایت با پر رنگ کردن بیکاری، تورم، جنگ و ستیز با جهان و تحریم، آسیب‌های اجتماعی، فساد و بی اخلاقی کشور را در یک وضعیت فوق بحرانی توصیف می‌کنند.

امام جمعه تبریز، با بیان اینکه روایت دیگر نگاه و رویکرد استبدادی است و تمامیت خواهی در مدیریت کلان کشور را عامل این بحران می‌داند افزود: در این روایت سازی، این فرض حاکم است که اصول انقلاب اسلامی راه اصلاح و تحول در کشور را بسته است و جامعه را سمت و سوی اغتشاش می‌برد.

وی اضافه کرد: روایت چهارم در فتنه اخیر این است که انقلاب اسلامی با جبهه غربی به جنگ تمدنی رسیده و این امر از جنگ نظامی به جنگ اقتصادی، سایبری، بیولوژیک و رسانه‌ای تبدیل شده و بی امان ادامه دارد تا فتحی اتفاق بیافتد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: تلاش روایت‌های یک و دو و سه در این است که روایت چهارم را به چالش ناکارآمدی در زندگی امروز بشر متهم کرده و روایت دیگری از هویت ایرانی و توسعه و عدالت عرضه کنند و این بدان معنی است که این‌ها جبهه رسانه‌ای واحد علیه روایت چهارم بوده و خواهند بود.

وی تاکید کرد: امروز گفتمان انقلاب اسلامی در یک ستیز با گفتمان‌های رقیب، معارض و معاند درگیر شده که سخت و چند لایه است از این رو نخبگان فرهنگی روایت درست را برای مردم تبیین کنند.

آل هاشم، گفت: اساتید حوزه و دانشگاه به عنوان افراد مسلط به گفتمان انقلاب وظیفه دارند در جنگ شناختی دشمن از هر فرصتی برای تبیین روایت درست کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها