کد خبر: ۱۳۸۳۸۲۸
نویسنده عماد پورجعفری - کارشناس رسانه
رهبران جهان سالی یک‌مرتبه در نیویورک دور هم جمع می‌شوند تا در ساختمان مرکزی سازمان ملل متحد بزرگ‌ترین اجتماع سیاسی روی کره زمین را تشکیل دهند. هرچند رسالت سازمان ملل متحد برطرف کردن معضلات جهانی با مشارکت اعضایش است، ولی بر هیچ‌کس پوشیده نیست که کشور میزبان سازمان ملل خودش بزرگ‌ترین عامل مشکل برای جامعه بشری در روی کره زمین محسوب می‌شود.

ایالات متحده همچنان خود را با قلدری رهبر جهان می‌داند و اروپایی‌ها هم جز چشم گفتن حرف دیگری مقابلش برای گفتن ندارند؛ بنابراین مقر سازمان ملل متحد در کشوری قرار گرفته که به لحاظ اقتصادی با دلار، در سیاست با کاخ سفید، نظامی‌گری‌اش با پنتاگون و هژمونی‌اش با هالیوود، نیویورک‌تایمز، وال‌استریت ژورنال، سی‌ان‌ان و فاکس‌نیوز خود را چند سر و گردن بالاتر از سایر کشور‌های جهان می‌بیند؛ حال در چنین شرایطی مقر سازمان ملل متحد در منهتن نیویورک سالانه میزبان خیل عظیمی از رهبران جهان است. هرساله در اجلاس سازمان ملل به غیر از ایالات‌متحده که میزبان جغرافیایی ملل است ایران هم میزبان فرهنگی جهانیان محسوب می‌شود. در واقع بیش از نیم میلیارد نفر در جهان اسپانیولی‌زبان هستند و این فرهنگ جزو شش زبان رسمی سازمان ملل متحد است. حال هیسپان تی‌وی به‌عنوان یک رسانه اسپانیولی از ایران به‌عنوان مهد تمدن بشری با فرهنگ و ادب ناب از حافظ و سعدی و فرودسی و مولانا و پروین اعتصامی و ملک‌الشعرای بهار و شهریار با جغرافیای بی‌نظیر از سواحل مکران تا قله دماوند، از خلیج‌فارس تا دریای خزر، کجای کار است وقتی رهبران جهان راهی نیویورک می‌شوند؟ جامعه هدف هیسپان تی‌وی عمدتا در آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب ساکن هستند و رهبران‌شان هم اکثرا مغضوب کاخ سفید و جالب اینجاست که اسپانیایی‌زبان‌ها هم خیلی دل خوشی از آمریکا ندارند، چون همواره با کودتای جریانات دیکتاتوری وابسته به واشنگتن در کشورهای‌شان بار‌ها و بار‌ها کشتار و خونریزی به راه افتاده است.

همچنین نقره‌داغ شدن مردم ونزوئلا، کاستاریکا، کوبا، شیلی و حتی مکزیک همواره توسط سیاستمداران امپریالیست آمریکا فقط به جرم استقلال‌طلبی حقیقتی محض است و نیز پرشباهت به مردم ایران؛ حال هیسپان تی‌وی می‌بایست این پرچم را به‌دست گیرد که نه فقط با شعار دم از ملت ایران بزند که با شعور همه را دور هم جمع کند. به‌راستی در موعد گردهمایی رهبران جهان در نیویورک، هیسپان تی‌وی هم در وضعیت خطیر اطلاع‌رسانی قرار می‌گیرد. این شبکه باید پخش‌کننده زنده حرف‌های رؤسای‌جمهور اسپانیولی‌زبان باشد حتی اگر با ما زاویه هم داشته باشند که دارند. ویژه‌برنامه شبانه‌روزی از کارشناسان کشور‌های مزبور را در اشل جهانی روی آنتن ببرد درست مانند کاری که رسانه متخاصم اینترنشنال سعودی این روز‌ها با ایران می‌کند. این رسالتی است که هیسپان تی‌وی باید در چنین موقعیت‌هایی برای خود تعریف کند و تمام ظرفیت رسانه‌ای خود را سالی یک‌مرتبه در اختیار هم‌افزایی ایران و سایر کشور‌های اسپانیایی‌زبان در ایام حضور رهبران جهان در نیویورک جهت برگزاری اجلاس سالانه سازمان ملل متحد، قرار دهد. قطعا هیسپان از چنین ظرفیت عظیمی برخوردار است و فقط یک عزم و اراده محکم و برنامه‌ریزی اصولی می‌طلبد که در ایام اجلاس سازمان ملل متحد، پرچمدار فرهنگی ایران نزد کشور‌های اسپانیایی‌زبان شود. امید که از سال آینده این‌چنین باشد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها