مدیرکل شیلات خوزستان در حاشیه مراسم افتتاح کانال های آبرسان فرعی فاز ۲ مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آزادگان در شهرستان کارون گفت: سال ۱۴۰۳ فاز دوم مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آزادگان کارون تکمیل و به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۱۳۸۳۵۹۹

خوزستان - جام جم آنلاین : به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، این مراسم با حضور مجتبی یوسفی نماینده حوزه انتخابیه در مجلس، آقارضا فتوحی معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری خوزستان، فرماندار و تعدادی از مسئولان استانی و شهرستان برگزار شد.

فتح الله ابوعلی در این رابطه افزود: فاز اول این طرح در دهه هشتاد به بهره برداری رسید و فاز دوم نیز در دهه ۹۰ با واگذاری ها شروع شده و به دلیل برخی مشکلات تاکنون به بهره‌ برداری نرسیده است.

وی بیان کرد: طی چند سال گذشته با حمایت مسئولان استانی به ویژه استاندار محترم و معاونت محترم اقتصادی و مجتبی یوسفی نماینده محترم حوزه انتخابیه با تامین اعتبارات و تسهیلات عمرانی روند کار به سمت اجرایی و عملیاتی شدن این پروژه پیش رفته است‌.

ابوعلی میزان تولیدات ماهیان گرمابی در فاز ۲ این مجتمع را ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن در سال اعلام کرد و یادآور شد: زیرساخت های این مجتمع ظرف امسال تا سال آینده تکمیل و برای ۵ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.

مدیرکل شیلات خوزستان ادامه داد: دو کانال فرعی آبرسان این طرح که جزو زیرساخت ها محسوب می شوند و با هزینه پرورش دهندگان و سرمایه گذاران احداث شده و معادل ۵۰ درصد کل سطح فاز دوم طرح آزادگان است.

این مقام مسئول با اشاره به مدت زمان تکمیل مزارع مجتمع گفت: با حمایت بنیاد برکت تسهیلات لازم جهت احداث مزارع تامین شده است و سال ۱۴۰۳ فاز دوم مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آزادگان کارون تکمیل و به بهره برداری می رسد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها