سعید علی‌حسینی در واکنش به انتقاد‌های مطرح شده پس از مصدومیت رسول معتمدی:

ملی‌پوشان را تحت‌فشار گذاشتند!

معتمدی قهرمان وزنه‌برداری آسیا شد، داوودی نایب‌قهرمان

رسول و ۳طلای دیگر

این روز‌ها وزنه‌برداری ایران در بخش مردان، روی کاکل پسر سده‌ای می‌چرخد؛ کسی که بعد از قهرمانی آسیای۲۰۲۰، قهرمانی جهان۲۰۲۱ و قهرمانی در بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی ۲۰۲۲، با کسب سه مدال طلای خوش‌رنگ، عنوان قهرمانی مسابقات آسیایی منامه را هم از آن خود کرد و به‌عنوان تنها وزنه‌بردار تیم ملی مردان، روی سکوی نخست رده‌بندی ایستاد.
کد خبر: ۱۳۸۳۵۶۵
نویسنده رضا پورعالی - دبیر گروه ورزش
درواقع تیم مردان ایران که پیش از این در این مسابقات مدال طلا نگرفته بود، بالاخره در روز پایانی قهرمانی آسیا توسط رسول معتمدی به سه مدال طلا رسید. رسول معتمدی که دسته وزنی اصلی او ۱۰۲کیلوگرم است، بنا بر تشخیص کادرفنی در مسابقات قهرمانی آسیا با وزن بدن کمتر از ۱۰۵ کیلوگرم، در دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه زد که با رکورد ۱۸۰ کیلوگرم در یکضرب، ۲۱۷ کیلوگرم در دوضرب و نصاب مجموع ۳۹۷کیلوگرم قهرمان آسیا شد و سه مدال طلا در حرکت‌های یکضرب، دوضرب و مجموع به‌دست‌آورد.

امیر عزیزی، دیگر نماینده ایران در این وزن با رکورد ۱۶۶ کیلوگرم در یکضرب به مدال برنز رسید، اما در دوضرب و مجموع با رکورد‌های ۲۰۸ و ۳۷۴ کیلوگرم در جایگاه چهارم قرار گرفت. عزیزی، دارنده مدال برنز جوانان آسیا و جهان در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ است، اما در رده بزرگسالان مدال آسیایی و جهانی نداشت.

۶مدال برای داوودی و دادرس

حسن‌ختام مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا ۲۰۲۲، رقابت دسته ۱۰۹+ کیلوگرم مردان بود؛ جایی که سنگین‌وزن‌های ایرانی صاحب یک طلا، دو نقره و سه برنز شدند.

علی داوودی بعد از المپیک توکیو در مسابقه‌ای شرکت نکرده بود و قهرمانی آسیا بحرین اولین رقابت او بعد از المپیک محسوب می‌شود. داوودی با مهار وزنه‌های ۱۹۵ کیلوگرم در یکضرب و ۲۴۳ کیلوگرم در دوضرب، با رکورد مجموع ۲۳۸ کیلوگرم بعد از گور میناسیان، وزنه‌بردار ارمنستانی‌الاصل بحرین، در جایگاه دوم ایستاد. میناسیان از وزنه‌برداران مطرح فوق‌سنگین است که نایب قهرمانی المپیک ریو و جهان را در کارنامه دارد. البته وزنه ۲۴۳ کیلویی داوودی در دوضرب، یک کیلوگرم سنگین‌تر از رکورد میناسیان بود تا علاوه بر دو نقره یکضرب و مجموع، طلای دوضرب به نماینده کشورمان برسد. داوودی برای حرکت سوم خود سراغ وزنه ۲۵۰ کیلوگرمی هم رفت تا شاید رکورد جدیدی را برای دوضرب دسته فوق‌سنگین آسیا برپا کند، اما موفق به مهار این وزنه نشد. داوودی در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ عنوان نخست دسته فوق‌سنگین را در اختیار داشت که این عنوان را در سال ۲۰۲۲ به وزنه‌بردار بحرین واگذار کرد و همچون المپیک توکیو به مدال نقره رسید.

محسن دادرس، دیگر نماینده ایران در این وزن با رکورد ۱۹۰ کیلوگرم در یکضرب و ۲۱۷کیلوگرم در دوضرب، با نصاب مجموع ۴۰۷ کیلوگرم، صاحب سه مدال برنز شد. به این ترتیب تیم ملی وزنه‌برداری مردان ایران با ۶۳۱ امتیاز سوم آسیا شد و با کسب چهار مدال طلا، پنج نقره و هفت برنز در رده‌بندی مدالی نیز در جایگاه دوم قرار گرفت.

تیم زنان ایران نیز با ۴۳۶ امتیاز در رده چهارم آسیا ایستاد. تیم زنان ایران برای اولین بار تا یک‌قدمی کسب سکوی تیمی بزرگسالان آسیا پیش رفت و در رده‌بندی مدالی نیز با سه مدال طلا پنجم شد. دیروز فاطمه یوسفی به‌عنوان آخرین نماینده تیم ملی زنان ایران روی تخته رفت که رکورد ۹۰ کیلوگرم یکضرب، ۱۳۱ کیلوگرم دوضرب و ۲۲۱ کیلوگرم مجموع را به ثبت رساند و در رده پنجم قهرمانی آسیا قرار گرفت. دختر وزنه‌بردار ایران در بازی‌های کشور‌های اسلامی قونیه نیز رکورد ۲۲۱ کیلوگرم را ثبت کرده بود.

رده‌بندی امتیازی - مردان

۱. قزاقستان ۶۵۸ امتیاز (۱۰ وزنه‌بردار)
۲. ازبکستان ۶۵۵ امتیاز (۱۰ وزنه‌بردار)
۳. ایران ۶۳۱ امتیاز (۱۰ امتیاز)

رده‌بندی مدالی مردان

۱. ازبکستان با ۶ طلا، ۲ نقره، ۵ برنز
۲. ایران با ۴ طلا، ۵ نقره، ۷ برنز
۳. چین با ۴ طلا و ۳ نقره

رده‌بندی امتیازی - بانوان

۱. اندونزی ۶۳۱ امتیاز (۱۰ وزنه‌بردار)
۲. چین‌تایپه ۵۸۰ امتیاز (۱۰ وزنه‌بردار)
۳. قزاقستان ۵۵۰ امتیاز (۸ وزنه‌بردار)
۴. ایران۴۳۶ امتیاز (۷ وزنه‌بردار)
۵. چین ۴۰۹ امتیاز (۵ وزنه‌بردار)

رده‌بندی مدالی - بانوان

۱. چین با ۱۲ طلا، ۲ نقره، یک برنز
۲. ویتنام ۶ طلا، ۳ نقره و یک برنز
۳. قزاقستان با ۵ طلا، ۴ نقره و ۵ برنز
۴. مغولستان با ۳ طلا، ۲ نقره، ۲ برنز
۵. ایران با ۳ طلا

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها