یک باند شرط‌بندی و قمار در حوزه مسابقات جام‌جهانی متلاشی شد

۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان قمار در ۷روز

میلاد حاتمی از شاخ‌های مجازی، ۲۲ماه پس از دستگیری‌اش در دادگاه انقلاب تهران پای میز محاکمه قرار گرفت. در جلسه محاکمه که به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد، ۲۱متهم دیگر پرونده نیز حضور داشتند.
کد خبر: ۱۳۸۳۰۶۶
نویسنده محمد غمخوار - گروه حوادث
میلاد حاتم‌آبادی‌فراهانی که به میلاد حاتمی معروف است، پس از مهاجرت به ترکیه با انتشار کلیپ‌هایی از زندگی پرزرق‌وبرقش خیلی زود به یکی از چهره‌های اینستاگرام تبدیل شد. در این کلیپ‌ها، میلاد در ویلا‌های لوکس و ماشین‌های گران‌قیمت بود. او گاهی مخاطبانش را به دلیل نداشتن این وضع زندگی تحقیر می‌کرد و برای این‌که بتوانند زندگی لاکچری داشته باشند، آن‌ها را تشویق به شرط‌بندی در سایت‌های قمار می‌کرد. البته تصاویری نیز از اشاعه فحشا از سوی او چندباری منتشر شده بود.

میلاد ادعا می‌کرد که در سایت شرط‌بندی‌اش فعال است و ماهانه میلیاردی سود می‌کند. برای همین در ترکیه برای خودش زندگی شاهانه دارد و همه به او احترام می‌گذارند. همه این‌ها دست به دست هم داد تا او به شاخ مجازی با بیش از چهارمیلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام تبدیل شود. او هر روز با تبلیغ «بت» پولدار‌تر می‌شد و تصاویر لاکچری خودش را منتشر می‌کرد.

او اردیبهشت۹۹ ازدواج کرد و یک دختر هم دارد. میلاد حاتمی چند ماه قبل از دستگیری‌اش فیلمی از خود در حال تهدید محسن افشانی منتشر و خود را در این کلیپ صاحب استانبول معرفی کرد. او پس از جنجال محسن افشانی برای این‌که نشان دهد خیلی قدرتمند است فیلمی از داخل ماشین پلیس منتشر کرد که باعث خشم شهروندان ترک شد، به همین دلیل پلیس او را بازداشت کرد. بلافاصله پلیس اینترپل ایران که متوجه دستگیری میلاد حاتمی در استانبول شده بود، پرونده درخواست استرداد او را بار دیگر به جریان انداخت و موفق شد دی‌ماه سال ۱۳۹۹ او را از ترکیه تحویل گرفته و وارد ایران کند.

پس از گذشت نزدیک به دو سال از دستگیری میلاد حاتمی پرونده او و ۲۱ متهم دیگر برای محاکمه به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران ارسال شد. دیروز متهمان با حضور وکلای‌شان به ریاست قاضی صلواتی و با حضور قاضی مستشار محاکمه شدند.

حسنی‌اعتماد در این جلسه به قرائت کیفرخواست پرداخت که به‌دلیل طولانی‌بودن کیفرخواست متهمان، بخشی از آن خوانده و جلسه دادگاه تجدید شد تا ادامه کیفرخواست در جلسه بعد قرائت شود.

براساس کیفرخواست دادسرا، میلاد حاتمی و محمدرضا زاهدی متهمان ردیف اول و دوم پرونده هستند. میلاد حاتمی فرزند محسن، به افساد فی‌الارض از طریق اشاعه فساد به‌صورت گسترده، اخلال در نظام پولی و ارزی کشور حداقل به مبلغ بیش از نیم‌میلیون دلار (۵۵۰هزار و ۲۹۰ دلار) و پولشویی به همین میزان و دایر کردن مرکز قمار و تشویق به فساد (با توجه به اقدامات مخرب در فضای مجازی) و همچنین تشویق به بی‌بندوباری جنسی متهم است. همچنین محمدرضا زاهدی فرزند بیژن یکی دیگر از متهمان این پرونده، به اخلال در نظام پولی و ارزی کشور از طریق خروج مبالغی عمده از طریق پولشویی در مراکز قمار و تبدیل آن به ارز و انتقال آن به خارج از کشور (به مبلغ یک‌هزار و ۱۶۱میلیارد تومان) از طریق درگاه epay و صادرات پی، معاونت در افساد فی‌الارض از طریق ارائه خدمات به کسانی که به گسترش بی‌بندوباری جنسی در فضای مجازی اقدام می‌کنند و پولشویی یک دستگاه پورشه و یک دستگاه آپارتمان متهم است.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها