کد خبر: ۱۳۸۳۰۱۷
نویسنده بیژن نوباوه - عضو شورای نظارت بر صداوسیما
در دوره جدید مدیریت رسانه‌ملی تلاش شده با نگاه بنیادین تغییرات اعمال شود. شاید از منظر مخاطبان تغییرات کند و آهسته باشد، چراکه مخاطب به‌دنبال تغییر سریع است، ولی با وجود راحت‌تر بودن تولید برنامه‌‌های ترکیبی به‌دلیل زمان‌بر بودن سریال‌ها می‌توان شاهد تولیدات رسانه‌ای درخور توجه در سال آینده باشیم. ضمن این‌که در این تحولات باید به رقبا هم توجه کرد. در حضور شبکه‌های اجتماعی و نمایش خانگی، رسانه‌ملی دیگر بی‌رقیب نیست و باید متوجه باشد که میدان را از دست ندهد.

رسانه‌ملی سال‌ها با ترکیبی از تهیه‌کننده‌ها و برنامه‌سازانی کار کرده که آزمون خود را پس داده‌اند. پس اکنون بر‌اساس کارنامه پیش روی تهیه‌کننده‌ها و کارگردانان می‌تواند به یک ارزیابی درست از کیفیت کار آنها برسد.
نکته بعدی مبارزه با فساد و تبعیض در درون سازمانی است که در دوره‌‌های گذشته بخشی از بدنه سازمان را به خود اختصاص داده‌است. منظور از فساد مثلا یعنی برنامه‌‌ای ترکیبی با برآوردی بالا روی آنتن می‌رود و در جذب مخاطب نیز موفق نیست و برنامه‌ای دیگر با یک‌سوم این برآورد مخاطب بیشتری جذب می‌کند. یکی از مشکلات رسانه‌ملی در دوره‌‌های قبل بی‌توجهی به نهادها و سازمان‌های فرهنگی بود. صداوسیما خود را بی‌نیاز از هر نوع مراوده با دستگاه‌های فرهنگی می‌دانست و این به رسانه‌ای تک‌صدا و منزوی منجر شد. در حالی‌که با وجود سازمان‌‌ها و نهادهای فرهنگی می‌توان به قوت و ارزش رسانه‌ملی افزود. به نظر می‌آید این اتفاق در حال رخ دادن است و همراهی سازمان‌‌های فرهنگی منتج به تولیدات فاخر خواهد شد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها