قدردانی از اقدام انسان‌دوستانه ایران برای آزادی دو تبعه فرانسوی
وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگو با امیرعبداللهیان مطرح کرد:

قدردانی از اقدام انسان‌دوستانه ایران برای آزادی دو تبعه فرانسوی

وزیر امور خارجه در گفت‌ وگو با وزیر خارجه فرانسه با اعتراض به مداخله اروپا در امور داخلی ایران، تاکید کرد: اگر اتحادیه اروپا اقدام محدودکننده انجام دهد، اقدام متقابل می‌کنیم.
کد خبر: ۱۳۸۲۹۸۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، در گفت و گوی تلفنی روز سه‌شنبه حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کاترین کولونا وزیر امور خارجه فرانسه، درخصوص آخرین تحولات مناسبات دو جانبه و مذاکرات لغو تحریم‌ها تبادل نظر به عمل آمد.

امیرعبداللهیان در بخشی از این گفتگو ضمن انتقاد شدید از اظهارات مداخله جویانه خارجی در قبال ایران اظهارکرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتراض مسالمت‌آمیز را حق مردم می‌داند، اما صف این مطالبات مشروع از اغتشاشگران و تروریست‌هایی که به صورت سازماندهی شده، امنیت ایران و جان و مال مردم ما را هدف گرفته‌اند، کاملا جدا است.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به رفتار غرب در توسل به استاندارد‌های دوگانه گفت: جای تعجب است که مقابله با اغتشاش در اروپا عملی خوب و پسندیده است، اما همین کار در ایران سرکوب قلمداد می‌شود!

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: اجازه نمی‌دهیم هیچ طرفی از داخل یا خارج، امنیت ملی کشور را هدف قرار دهد.

طرفین در این گفت وگوی تلفنی بر اهمیت حفظ و توسعه مناسبات دو کشور تاکید کردند و همچنین آخرین وضعیت گفتگو برای لغو تحریم‌ها را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند و آن را مثبت و رو به جلو ارزیابی کردند.

وزیر خارجه فرانسه در این گفتگو همچنین برخی موضوعات کنسولی را نیز مطرح کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها