سهم استان کرمانشاه از طرح نهضت ملی مسکن ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در طول چهار سال است که هم اکنون به گفته امیری‌مقدم استاندار کرمانشاه، ۳۳ هزار واحد مسکن ملی در سطح استان در حال ساخت است.
کد خبر: ۱۳۸۲۶۶۵

جام جم آنلاین؛ استاندار کرمانشاه گفت: باید زمین‌ها و فضاهای راکد و بلااستفاده ادارات با اولویت کارمندان دستگاه مربوطه، در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار داده شود.

 براساس قانون، دستگاه‌ها و ادارات دولتی مکلف شده‌اند زمین‌های مازاد خود را به این امر اختصاص دهند تا زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن تأمین شود چون یکی از مشکلات طرح مسکن مهر که به طولانی شدن این پروژه و نارضایتی متقاضیان منجر شد عدم وجود زیرساخت‌های ناشی از دور بودن آن از محیط‌های شهری بود. به همین دلیل دولت و مجلس تصمیم گرفتند این نقیصه را با استفاده از زمین‌های شهری موجود در اختیار و ادارات دستگاه‌های دولتی در طرح ملی مسکن برطرف کنند.

مهرداد آهکی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در این رابطه به خبرنگار فارس‌، گفت: در بحث ماده ۹ اقدام ملی جهش مسکن، طی ۶ ماه سپری شده از سال‌جاری، سند یک‌هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی به نام وزارت راه‌و شهرسازی صادر شده است.

وی ادامه داد: قبل از آن ظرف یک سال گذشته حدود یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار دیگر اراضی سند به نام شده بود یعنی در مجموع ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار سند به نام وزارت راه و شهرسازی توسط منابع طبیعی صادر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند اراضی مازاد خود را در اختیار دولت قرار دهند که اولویت با پرسنل واجد شرایط آن‌ دستگاه است در غیر این صورت اراضی به واجدشرایط طرح ملی مسکن تعلق می‌گیرد.

وی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی خواست، اراضی مازاد را به راه و شهرسازی اعلام کنند و گفت: اراده کل راه و شهرسازی استان در حال بررسی زمین‌های مازاد ادارات هستند.

براساس پیش‌بینی‌ها هنوز هزار هکتار محدوده دولتی و حاشیه‌نشین شهر کرمانشاه باقی‌مانده تا اسناد آن به نام وزارت راه و شهرسازی صادر شود که به گفته نوری سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه، تا الان موردی نبوده که خود دستگاه، اراضی مازاد را معرفی کنند.

نوری هم به دنبال تقاضای مدیر‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، از ادارات دولتی خواست که نسبت به تکلیف قانونی خود در راستای معرفی زمین شهری موجود در اختیار اقدام کنند چون موظف هستند زمین‌های مازاد خود را برای طرح نهضت ملی مسکن معرفی کنند.

این عدم همکاری دستگاه‌ها دولتی کرمانشاه در دادن و معرفی زمین‌های مازاد برای طرح نهضت ملی مسکن یکی از تذکرات مهم امیری‌مقدم استاندار کرمانشاه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، بود.

وی به وجود برخی زمین‌ها و املاک مازاد در اختیار ادارات اشاره کرد و گفت: باید این زمین‌ها و فضاهای راکد و بلااستفاده با اولویت کارمندان دستگاه مربوطه، در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار داده شود. 

استاندار کرمانشاه تأکید کرد: میزان پیشرفت پروژه‌های مسکن ملی باید براساس برنامه زمان‌بندی شده، در مراحل مختلف بررسی و کنترل شود.

وی همچنین بر ضرورت اجرای طرح‌های مسکن ملی در بافت فرسوده تأکید و عنوان کرد: برای تجاری‌سازی و اجرای پروژه‌های مسکن ملی در بافت‌های فرسوده شهری باید یک برنامه‌ریزی مناسب انجام شود. 

گفتنی است، ۲۰۰ هزار کرمانشاهی متقاضی دریافت مسکن ملی بوده‌اند که ۵۷ هزار نفر آن‌ها دارای شرایط اولیه تشخیص داده شده و در حال تکمیل مدارک خود هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها