وزیرارتباطات در پاسخ به «جام‌جم»:

جلسه‌ای برای فیلتر اینستاگرام تشکیل نشده است

اولین دیدار پاییزی خبرنگاران با اعضای هیات دولت دیروز چهارشنبه برگزار شد و وزرا طبق روال هر هفته پس از پایان جلسه هیأت دولت با حضور در حیاط پاستور به پرسش‌های پرتعداد نمایندگان رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف پاسخ دادند. هرچند بیشتر سوالات به دلیل شرایط فعلی کشور از وزرای ارشاد و کشور بود، اما آن‌ها به حیاط دولت نیامدند، ولی وزیر ارتباطات و معاون زنان رئیس جمهور پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند و از نقش برخی پلتفرم‌های آمریکایی در ناآرامی‌های اخیر، فیلترینگ تا وضعیت زنان بازداشت شده و برنامه بلند‌مدت دولت در حوزه زنان صحبت کردند.
کد خبر: ۱۳۸۱۶۸۶
نویسنده مریم عاقلی - گروه سیاسی
وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به پرسش خبرنگار جام‌جم درباره کندی خدمات‌دهی پیام‌رسان‌های داخلی در روز‌های اخیر، اظهار کرد: این پیام‌رسان‌ها با حجم بالایی از درخواست‌ها مواجه شدند که ترافیک برخی از آن‌ها را چهار یا پنج برابر افزایش داد. در این مدت تأمین برخی زیرساخت‌ها به دلیل تعطیلی‌ها به سختی صورت گرفت، اما از امروز و با تلاش‌های همکاران ما در وزارت ارتباطات مردم شاهد افزایش کیفیت، سرعت و قابلیت این پلتفرم‌ها خواهند بود. عیسی زارع‌پور، همچنین درباره برداشته شدن فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ اظهار کرد: همان‌طور که پیش‌تر هم مراجع ذی‌صلاح مصاحبه کردند و گفتند برخی پلتفرم‌های عمدتا آمریکایی در این مدت نقش سازماندهی در اغتشاشات داشتند و موجب واردآمدن خسارات زیادی به مردم شدند و بستری برای اغتشاشات شده بودند که بنا به صلاحدید مراجع ذیصلاح محدودیت‌هایی روی برخی پلتفرم‌ها اعمال شده است. وی افزود: طبیعتا برداشته شدن این محدودیت‌ها به تشخیص همان مراجعی است که این محدودیت‌ها را به ما ابلاغ کرده‌اند. وزیر ارتباطات تاکید کرد: همچنان‌که کسب‌وکار‌های فیزیکی در این مدت آسیب دیدند و مجبور بودند زودتر تعطیل کنند و دیرتر باز کنند و خساراتی به آن‌ها وارد شد، هزینه خساراتی که به مردم چه در فضای فیزیکی و چه مجازی وارد شده است مستقیما متوجه کسانی است که این اغتشاشات و آشوب‌ها را به وجود آوردند و باید پاسخگو باشند. وی ادامه داد: تا وقتی این پلتفرم‌ها بستر آشوب و اغتشاش و خسارت زدن به مردم باشند طبیعتا این محدودیت ممکن است ادامه پیدا کند. وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود شورای‌عالی فضای مجازی، فیلترینگ اینستاگرام را همیشگی دانسته است، تصریح کرد: شورای عالی فضای مجازی در این مدت اساسا جلسه‌ای نداشته است. تصمیم‌گیری درباره ادامه فیلترینگ با مراجع ذیصلاح است. وزیر ارتباطات اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم کاسبان کسب‌وکار خود را روی پلتفرم‌هایی که به قوانین جمهوری اسلامی پایبند نیستند، سرمایه‌گذاری نکنند.

برنامه دولت برای حوزه زنان

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پاسخ به پرسش خبرنگار جام‌جم درباره رویکرد دولت به مسأله زنان گفت: اختصاص اعتبارات استانی ویژه زنان در استان‌های مختلف در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته و در یکسال گذشته در حوزه زنان قوی عمل شده است از جمله دو مصوبه که برای محرومیت‌زدایی و ارتقای ساختار زنان در بخش‌های اداری داشتیم. خزعلی درباره برنامه‌های عفاف و حجاب هم با بیان این‌که ۳۲ دستگاه متولی آن هستند و معاونت زنان صرفا بخش ستادی را دارد، گفت: ما دیدگاه‌های مختلفی در بحث حجاب و عفاف مطرح کردیم، اما نقد‌های جدی هم به اجرای آن داریم که امیدواریم در مصوبات بعدی مورد توجه قرار گیرد. وی مباحث مطرح شده درباره مهاجرت پسرش را نیز عنوان و اظهار کرد: از رسانه‌ها گله‌مندم که درباره فرزندم خبر دروغ منتشر کردند. پسرم به هیچ وجه قصد مهاجرت ندارد و به کشور برمی‌گردد. سفر وی هم مرتبط با فیلتر شکن و وی پی ان نبوده است. خزعلی با بیان این‌که پیگیر وضعیت زنان بازداشت شده هستم، گفت: تلاش می‌کنیم افراد کم‌تقصیر سریع‌تر آزاد شوند. معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: من به زندان رفتم و از وضعیت نگهداری خانم‌ها بازدید کردم. آن‌ها حدود ۷۰ نفر بودند و شرایط نگهداری شان هم خوب بود یعنی فضایی که به آن‌ها اختصاص داده بودند و هم سالن ورزشی برای تحرک و پیاده‌روی آن‌ها مناسب بود.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها