شهردار مشهد گفت:براساس پیش‌بینی‌هایی انجام شده در دهه پایانی ماه صفر، شاهد حضور زائران زیادی در شهر مشهد خواهیم بودکه  رسیدگی به این زائران وظیفه کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفردر استان است.
شهردار مشهد گفت:براساس پیش‌بینی‌هایی انجام شده در دهه پایانی ماه صفر، شاهد حضور زائران زیادی در شهر مشهد خواهیم بودکه رسیدگی به این زائران وظیفه کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفردر استان است.
کد خبر: ۱۳۸۰۸۷۱
خراسان رضوی - جام جم آنلاین - عبدالله ارجائی افزود : با توجه به شرایط خاص شهرداری به عنوان مسئول کمیته خدمات شهرداری، در بحث اسکان اضطراری به این کمیته کمک خواهد کرد، لذا در حال تهیه زیر ساخت‌های لازم و ضروری هستیم.وی افاضه کرد: امیدواریم سطح اسکان اضطراری در مشهد و آنچه توسط شهرداری تامین می‌شود، به عدد قابل ملاحظه‌ای ارتقا یابد و امیدوارم بتوانیم به ٧٠ تا ٨٠ هزار اسکان اضطراری در شب برسیم، لذا تمام ظرفیت شهرداری اعم از اماکن اداری، ورزشی، سالن‌های بحران و پارک‌هایی که قابلیت تبدیل به کمپ اسکان زائران دارند درحال آماده‌سازی است تا در خدمت زائران سواره و پیاده در دهه پایانی صفر قرار گیرد.
شهرداری مسئول کمیته خدمات شهری ستاد خدمات سفر استان است
ارجائی خاطر نشان کرد: ستاد مدیریت خدمات سفر در هر استان به ریاست استانداران استان تشکیل و فعالیت می کند، در این ستاد مدیریت کمیته خدمات شهری با شهرداری‌ها است.
شهردار مشهد با بیان اینکه مسئولیت اصلی اسکان در ستاد خدمات سفر به میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شده است اظهار کرد: استاندار خراسان رضوی از شهرداری درخواست کردند تا به کمیته اسکان نیز کمک کنیم، این درحالی است که ما در عید نوروز امسال نیز به ستاد اسکان در خصوص اسکان اضطراری کمک کردیم و در حال حاضر نیز فعالیت داریم.
ارجائی ادامه داد: البته شهرداری مشهد درکنار مسئولیت کمیته خدمات شهری در کمیته حمل‌ونقل ستاد سفر استان نیز عضویت دارد.
وی به تدارک اماکن مورد نیاز جهت اسکان زائران در دهه پایانی صفر اشاره و خاطرنشان کرد: ر همین راستا ۶۰۰ هزار نفر شب ظرفیت اسکان فراهم شده است که سهم شهرداری مشهد از این میزان 10 درصد و حدود 60 هزار اسکان اضطراری است .
شهردار مشهد گفت: در حال حاضر ظرفیت در کمپ غدیر هشت هزار نفر است و سعی می کنیم آن را به ۱۴ هزار نفر برسانیم
ارجائی افزود: زمانی که می‌خواهیم ظرفیت را افزایش دهیم باید خدماتی مانند نانوایی، سوپرمارکت و سایر ملزومات از جمله تعداد سرویس‌های بهداشتی را افزایش دهیم .
وی افزود: هرچند اگر ۶۰۰ هزار ظرفیت فراهم کنیم اما باز هم این میزان برای حجم زائری که به مشهد خواهد آمد کم است برای همین شعار هر خانه یک زائرسرا را مطرح کردیم و از رسانه ها می‌خواهم این مسئله را مطرح کنند .
شهردار مشهد اضافه کرد: در حوزه کنترل قیمت‌ اماکن اقامتی نیز معتقد هستیم رسانه‌ها می‌توانند کمک زیادی داشته باشند.
وی در ادامه گفت: ما در مجموع خط قرمزی برای کمک به دولت درخصوص ساماندهی زائران را نداریم و در حوزه جابه‌جایی مسافر برون شهری نیز اگر شرکت های حمل‌ونقلی بخواهند کاری را که در اربعین با زائران در پایانه مسافربری کردند انجام دهند، اتوبوس‌ها را وارد سیستم حمل‌ونقل بین شهری می‌کنیم.
سایر شهرها برای تامین سرویس بهداشتی سیار برای زائران همکاری کنند
ارجائی ادامه داد: تعداد قابل ملاحظه‌ای سرویس بهداشتی سیار خریداری شده است، برای دهه آخر صفر از دولت هزار و 300 چشمه به صورت امانی درخواست کردیم تا در اختیارمان قرار دهند که استاندار موافقت کرد‌ه‌اند، از شهرداری‌های سایر استان‌ها در خواست داریم برای تامین سرویس بهداشتی سیار برای زائران با ما همکاری کنند.
وی در خصوص توسعه فضای سبز در مشهد، گفت: اگر مطمئن شویم که آبیاری فضای سبز از آب شرب استفاده نمی‌کند، مشکلی برای توسعه فضای سبز نداریم، موضوعی که در قراردادهای فضای سبز وجود داشت که اصلاح شد، از افرادی که در این موضوع ورود پیدا کرده و به ما کمک کردند، تشکر می‌کنم.
شهردار مشهد ضمن اشاره به اینکه هزینه نگهداری شهر در مشهد بالاتر از رقم ملی است، گفت: با این حال حقوق کسی را کاهش ندادیم و هیچ حقوقی کاهش نیافته و به لطف دولت ۵۷ درصد افزایش یافته است.
وی در خصوص شب‌کاری پاکبانان، ادامه داد: ابتدا گفته شد تعداد تصادفات شب پاکبان‌ها افزایش یافته است و چرا باید آنان شب کار کنند؟ لذا معاون خدمات شهری تصمیم گرفت شیفت به ساعات ابتدایی روز برسد و اگر خللی در اداره شهر وارد نشود آن را ادامه دهد.
گسترش مشهد به سمت غرب باید متوقف شود
ارجائی در خصوص طرح تفضیلی توضیح داد و گفت: دو پهنه طرح تفصیلی مشهد قبل از ورود بنده ابلاغ شده بود، یک پهنه دیگر نیز چند روز پیش ابلاغ شد سرعت کمیسیون های ماده ۵ قابل مقایسه با دوره‌های قبل نیست، پیشران‌های توسعه باید در قسمت غربی مشهد باشد یا حتی مناطق جنوبی مشهد، چه ایرادی دارد یک پروژه خوب مثل تجاری، درمانی و... در نقاط حاشیه شهر مشهد باشد؟ چرا توسعه شهر مشهد بیش از ۴۰ سال به سمت غرب مشهد باشد چه موضوعی است که ما برای توسعه شهر مشهد به شرق مقاومت می‌کنیم؟
شهردار مشهد گفت: امیدواریم به نفع مردم این روند تغییر کند و اگر فرصت باشد با مدیران تخصصی برنامه خبری گذاشته خواهد شد تا به مردم اطلاع‌رسانی کنیم که قرار است گشایش‌هایی به نفع مردم اتفاق خواهد افتاد.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها