آغاز به کار دبیرخانه شهر هوشمند
روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قزوین

آغاز به کار دبیرخانه شهر هوشمند

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان قزوين

نشست خبري رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان برگزار شد

نشست خبري رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات اين سازمان برگزار شد.
نشست خبري رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات اين سازمان برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۷۹۸۳۷

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین: ابوالفضل ياري در نشست خبري كه در محل سازمان مديريت و برنامه ريزي استان قزوين برگزار شد اظهارداشت: يكي از اسناد بسيار مهم كه اخيرا مورد توجه دولت نيز قرار گرفته موضوع آمايش سرزمين است كه در اين راستا اولين استاني هستيم كه اسناد آمايش را منتشر كرده ايم.

وي اضافه كرد: سند آمايش بر اساس ظرفيت هاي كنوني و چشم انداز آينده و رويكرد آينده نگري تهيه و تدوين شده و بايدها و نبايدها در آن لحاظ شده است.

ياري بيان كرد: بر اساس همين سند استقرار صنايع آب بر، فولادي و پتروشيمي و توسعه دامداري ها در استان ممنوع شده و استفاده بهينه از ظرفيت هاي موجود و موافقت با احداث شهرك انرژي، شهرك توليد محتوا و شهرك صنفي در اولويت قرار گرفته است.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان قزوين يادآورشد: بر اين اساس برخي«كلان پروژه ها» در دستور كار قرار گرفته براي نمونه شهرك انرژي در يك هزار هكتار براي توليد ۲۵۰۰ مگاوات انرژي تجديد پذير، هاب لجستيك، منطقه ويژه اقتصادي، شهرك گلخانه اي نودهك، چشمه نور، منطقه ويژه كشاورزي همچنين توسعه آبزي پروري در مناطق ۹ گانه شاهرود، از كارهاي بزرگي است كه بر اساس سند آمايش مي تواند توسعه متوازن قزوين را محقق كند.

مشاوري امين براي سرمايه گذاران استان هستيم

ياري اظهارداشت: در سازمان مديريت و برنامه ريزي فارغ از هر گونه نگاه سياسي و جناحي همواره به عنوان كارشناساني امين در خدمت سرمايه گذاران هستيم و تلاش مي كنيم مدلي از حكمراني محلي را با اختيارات مناسب عملياتي كنيم و الگوي كشور شويم.

وي بيان كرد: براي پذيرش سرمايه گذاران داراي اهليت هيچ عجله اي نداريم و با رويكرد كارشناسي و تحقيقاتي اميدواريم به اجراي طرح هاي كاربردي و مهم كمك كنيم.

نرخ بيكاري استان كمتر از ميانگين كشوري است

ياري افزود: در حال حاضر نرخ بيكاري كشور ۹,۲ درصد و در استان ۷.۲ درصد و كمتر از ميانگين كشوري است كه نشان مي دهد اين منطقه ظرفيت هاي خوبي براي اشتغال و سرمايه گذاري دارد.

وي نرخ تورم را ۴۵,۲ درصد اعلام كرد و گفت: با تعيين تكاليف استانداران رشد ۸.۲ درصدي در استان قزوين تعيين شده كه براي تحقق آن به ۶۱ هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري نيازمنديم كه بايد در استان عملياتي شود.

ياري اظهارداشت: تحقق اين ميزان رشد را با تلاش مجموعه مديران براي تسهيل در فرآيند كارها و جذب سرمايه گذار ممكن مي دانيم زيرا در پنج ماهه امسال تاكنون ۴۰ هزار ميليارد توان آن در شرف محقق شدن است كه البته به دليل تورم شايد حجم آن كمتر ديده شود.

بودجه ۱۰۰۰ ميليارد توماني استان با ۲۶ درصد افزايش                              

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان قزوين در ادامه گفت: اعتبارات امسال استان قزوين در حوزه تملك دارايي و عمراني بالغ بر يك هزار ميليارد تومان با ۲۶ درصد افزايش نسبت به سال قبل و اعتبارات هزينه هاي نيز ۵۰۰ ميليارد تومان است.

وي بيان كرد: در استان قزوين حدود ۳۴ هزار شاغل در ۸۹ دستگاه اجرايي هستيم كه حدود ۴ هزار كارمند ۲۴ دستگاه اجرايي حقوق خود را از سازمان دريافت مي كنند و شرايط كاركنان در زمينه دريافت خارج از حقوق شرايط بهتري از ديگر استانها داريم.

۱۰ هزار و ۷۰۰ ميليارد تومان مصوبات سفر رئيس جمهور

ياري به سفر رئيس جمهور به استان قزوئين نيز اشاره كرد و افزود: سفر آيت الله رئيسي به استان قزوين بسيار پربار بود و مصوبات ما شايد با استانهاي مهم و بزرگي چون خراسان و اصفهان برابري مي كرد كه در اين راستا ۱۰ هزار و ۷۰۰ ميليارد تومان به استان اختصاص خاهد يافت كه توسعه استان را شتاب خواهد بخشيد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان قزوين تصريح كرد: خوئشبختانه تاكنون بيش از ۱۱۰۰ ميليارد تومان از مصوبات سفر رئيس جمهور به استان محقق شده و در هفته جاري نيز قرار است ۵۰۰ ميليارد تومان ديگر به استان پرداخت شود.

آغاز تدوين برنامه هفتم

وي در ادامه گفت: تدوين برنامه هفتم توسعه نيز آغاز شده كه مي تواند مسير آينده را براي ما ترسيم كند.

ياري در خصوص جشنواره شهيد رجايي نيز اظهارداشت: براي تقويت انگيزه دستگاههاي اجرايي فعال همه ساله جشنواره شهيد رجايي با انتخاب دستگاههاي برتر انتخاب مي شوند كه امسال نيز از ميان ۱۱۷ دستگاه اجرايي ضمن بررسي ۲ هزار شاخص توانستيم ۱۷ دستگاه برتر را معرفي كنيم.

۷۰۰ طرح نيمه تمام در استان قزوين/ ۱۸۰۰ ميليارد تومان اعتبار مورد نياز

وي در ادامه به طرح هاي نيمه تمام استان نيز اشاره كرد و يادآورشد: در حال حاضر در استان قزوين ۷۰۰ طرح نيمه تمام در بخش هاي راه، بهداشت و درمان، عمران شهري و آبرساني داريم كه تكميل آنها ۵ سال زمان و بيش از ۱۸۰۰ ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.

اين مسئول بيان كرد: ستاد درآمدهاي استان قزوين پيش بيني كرده كه بايد در استان بيش از ۷ هزار ميليارد تومان درآمد كسب شود كه به نظر مي رسد با فشاري كه به صنايع وارد خواهد كرد اين كار كمي سخت و دور از هدف باشد.

مديران مياني بر اساس شايسته سالاري انتخاب مي شوند

وي در خصوص نقش كانون ارزيابي در بررسي شايستگي مديران در انتصاب ها بيان كرد: مديران ارشد و كلان استان بر اساس سياست هاي كشوري و خارج از اختيار استان تعيين مي شوند اما در انتخاب مديران مياني تلاش كرده ايم در كانون ارزيابي سازمان مديريت و برنامه ريزي افراد بر اساس شايستگي و تخصص و تعهد انتخاب شوند تا كارها سامان يابد.

ياري گفت: شايسته سالاري مي تواند دستاوردهاي ارزشمندي داشته باشد و هزينه هاي حكومت را كاهش دهد لذا در جاهايي كه نظر اين سازمان دخيل است بدون ترديد به توانمندي و شايستگي هاي افراد توجه ويژه خواهيم كرد.

تبديل وضعيت ۱۲۷۳ نفر از ايثارگران

وي در خصوص تبديل وضعيت افراد شاغل نيز گفت: تاكنون ۱۲۷۳ نغر از ايثارگران تبديل وضعيت داده شده اند كه بيشترين تبديل در دانشگاه هاي بين المللي و علوم پزشكي بوده است.

گره «تالارشهر» با واگذاري به بخش خصوصي باز مي شود 

ياري در مورد وضعيت تالار شهر نيز گفت: اين پروژه ملي است و به دليل سوء مديريت متوقف شده و به سرانجام نرسيده و طرحي كه با ۸ ميليارد تومان مي توانست آماده بهره برداري شود امروز با ۱۵۰ ميليارد تومان نيز تكميل نخواهد شد و بهترين راهكار واگذاري آن به بخش خصوصي و يا شهرداري است.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان قزوين تصريح كرد: شهرداري آماده تعيين تكليف پروژه تالار شهر است و اميدواريم بتوانيم براي واگذاري آن به بخش خصوصي به تصميم مناسبي برسيم و اين كار به نتيجه برسد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها