کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز با حضور در محل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با مدیر کل منابع طبیعی البرز دیدار و گفتگو نموده و در ادامه از اقدامات و پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری بازدید بعمل آوردند.
کد خبر: ۱۳۷۸۷۵۲

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز http://jamejamonline.ir، از اهتمام ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به مسائل منابع طبیعی و زیست محیطی استان تشکر نمود.

ایشان مقوله منابع طبیعی و آبخیزداری را در سطح استان بسیار حائز اهمیت برشمرد و افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی و از طرفی پدیده ریزگردها و آلودگی هوا و بعضا بارندگی های سیل آسا، اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح استان، بسیار مهم و پیرو آن تخصیص به موقع و کافی اعتبارات در اینخصوص بسیار قابل تامل و پیگیری خواهد بود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، در ادامه به بارندگی های اخیر که در مرداد ماه سالجاری در استان البرز رخ داد، اشاره کرد و افزود: در حوزه هایی که پروژه های آبخیزداری اجرا شده بود، شاهد حداقل خسارات بودیم که این خود بیانگر اثربخشی اقدامات و پروژه‌های مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان در کاهش مخاطرات سیلاب در سطح استان البرز بوده است.

وی در ادامه به موضوع اعتبارات اشاره کرد و گفت: در زمینه ی تخصیص اعتبارات ملی با پیگیری‌ها و رایزنی های فراوان برآنیم که اجرای این پروژه ها در باقی مناطق بحرانی از حیث سیل خیزی ادامه دهیم؛ اما بزرگترین مشکلی که در اینخصوص با آن مواجه هستیم عدم تخصیص کافی و به موقع  اعتبارات استانی است که با توجه با مشکلات اقتصادی و تورم، مانع بزرگی در اجرای این پروژه ها خواهد بود که از مدیریت و همکاران زحمتکش سازمان برنامه ریزی و مدیریت استان درخواست داریم که ورود جدی و به موقع به این موضوع داشته باشند.

در ادامه ی این دیدار آقایان رجبی و اسلامی از کارشناسان سازمان برنامه ریزی و مدیریت استان البرز، به بررسی شاخص های ارزشیابی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز پرداختند.

رجبی، کارشناس سازمان مدیریت البرز در اینخصوص گفت: مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از جمله دستگاه هایی است که در استان البرز اقدامات خوب و چشمگیری انجام داده که اثربخشی آن در تمامی پروژه های سایر دستگاه ها و به معنی واقعی زیرساخت پروژه های استان محسوس است.

 

ایشان با بیان اینکه اقدامات و اجرای پروژه های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای سازمان برنامه ریزی و مدیریت قابل تقدیر است افزود: اجرای موفق پروژه های منابع طبیعی و زیست محیطی در سطح استان، مشارکت همه جانبه همه ی دستگاه های مرتبط رو می طلبد که در این راستا باید  همه ی دستگاه های مشخص شده در قانون،خود را در اجرای همه جانبه و به معنی واقعی کلمه مدیریت جامع حوزه های آبخیز،  سهیم بدانند که در غیر اینصورت شاهد اثرات مطلوب نخواهیم بود.

سپس، اسلامی، کارشناس سازمان مدیریت البرز نیز، تاکید نمود: مقوله منابع طبیعی و اقدامات وابسته به این سازمان با توجه به اهم بودن آن، گاها نادیده گرفته می‌شود. حال آنکه منابع طبیعی یک اصل اساسی در مدیریت کشور بوده و بی توجهی به آن اثرات نامطلوبی داشته و چه بسا اثرات مخرب آن همان طور که دیدیم چندین برابر بیشتر از هزینه ای است که می شد با تخصیص اعتبارات در راستای پیشگیری از اثرات مخرب انجام داد.

 

در ادامه این دیدار صمیمی، کارشناسان سازمان برنامه ریزی و مدیریت استان  به همراه روسای ستادی مرتبط در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از برخی پروژه ها و اقدامات مجموعه از جمله نهالستان بزرگ کرج و پروژه های آبخیزداری ، بازدید بعمل آوردند.

 

طی بازدید های بعمل آمده از نهالستان بزرگ کرج و پروژه های آبخیزداری حوزه وسیه، کارشناسان سازمان مدیریت البرز از عملکرد خوب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در زمینه تولید و کاشت نهال و همچنین اقدامات  بیولوژیک و بیو مکانیکی و مهار سیلاب با بکارگیری نیروهای متخصص و روشهای نوین توسط مجموعه ی منابع طبیعی وآبخیزداری استان تقدیر و تشکر و نقطه نظرات خود را بیان نمودند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها