کد خبر: ۱۳۷۸۴۶۲
نویسنده سعید سبحانی - گروه بین‌الملل
انگلیس همواره به‌عنوان یکی از کانون‌های بزرگ پولشویی در عرصه بین‌المللی مطرح بوده است و با وجود ادعا‌هایی که مقامات این کشور در زمینه پولشویی علیه سایر کشور‌ها مطرح می‌کنند هیچ اقدام تاثیرگذاری در سال‌های گذشته در کشور شان انجام نداده‌اند.

گزارش‌های زیادی تا‌کنون درباره این مسأله منتشر شده و این بحث‌ها و گزارش‌های افشاگرانه، موضوع تازه‌ای نیست و در گذشته بار‌ها به آن‌ها پرداخته شده، اما نکته جالب اینجاست که انگلیسی‌ها در ماه‌های اخیر که به‌شدت در تقابل با روسیه قرار گرفته‌اند و تلاش دارند از هر طریق راه‌های موجود را بر اقتصاد روسیه ببندند از همین‌جا ضربه خورده‌اند و حفره‌هایی که از گذشته در این کشور برای پولشویی وجود داشته، باعث شده تا نتوانند آن‌طور که می‌خواهند در عرصه مقابله با روسیه گام بردارند.
به‌تازگی کمیته‌ای متشکل از نمایندگان پارلمان انگلیس گزارشی درباره ناکامی تلاش‌ها برای تحریم روسیه منتشر کرده که گرچه در آن تلاش شده از روسیه انتقاد شود، اما محتوای آن عملا نشان می‌دهد حتی بسیاری از مقامات انگلیسی نیز نسبت به عزم دولت‌شان برای مقابله با معضل پولشویی ناامید شده‌اند.
کمیته روابط خارجی پارلمان در گزارش خود با ادعای این‌که تعلل دولت در مقابله با معضل پولشویی باعث شده روسیه بتواند بخشی از هزینه جنگ را از طریق لندن تامین کند، دلیل این مسأله را «تمایل نداشتن دولت برای ارائه قوانینی برای جلوگیری از جریان پول‌های کثیف» عنوان کرده است. تام توگندات، نماینده محافظه‌کار و رئیس کمیته روابط خارجی در این‌باره گفته که شکست مداوم بریتانیا در مقابله با فساد بین‌المللی، بریتانیا را به «پناهگاه امنی برای پول‌های کثیف» تبدیل کرده است. وی افزود: برای مدت طولانی، دولت‌های متوالی به بازیگران بدخواه و دزدسالار اجازه داده‌اند تا پول‌های کثیف خود را در لندن بشویند و بریتانیا همچون صندوق اماناتی برای پول‌های کثیف شده است. این نماینده پارلمان انگلیس می‌افزاید به‌رغم تهدید‌های دولت مبنی بر اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه، معضل پولشویی باعث شده که رژیم تحریم‌ها ناکارآمد باشد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها