رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی و روابط بین الملل شورای اسلامی شهر یزد گفت: احیای قنات ها و آب انبار ها می تواند باعث کاهش قابل توجه تخریب شهر در هنگام وقوع سیل شود.
کد خبر: ۱۳۷۶۴۶۵

گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ،فاطمه حقیر السادات اظهارداشت: در جلسه کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی درخصوص آسیب های وارده به بافت تاریخی یزد ناشی از سیل اخیر و پیشنهاد احیای ۱۲۲ آب انبار شهر یزد جهت ذخیره سیلاب و روان آب ها هنگام وقوع سیل و احیای ۵ قنات اصلی مطرح شد.  

وی افزود: هنگام وقوع سیل پنج آب انبار اطراف مسجد جامع باعث شد تا بنا دچار آبگرفتگی شدید و تخریب نشود و آب انبار ها می توانند در زمان این حوادث سیلاب و روان آب های قابل توجهی را ذخیره کنند و احیای قنات های اصلی از جمله قنات زارچ، اشکذر و همت اباد نیز باعث می شود در هنگام وقوع حوادثی هچون سیل، شهر آسیب کمتری ببیند.

حقیر السادات تصریح کرد:برای احیای هر قنات تقریبا متری یک میلیون هزینه پیش بینی شده که با احیای این قنات ها می توان زمان سیل، خروجی آب های سیلاب را از طریق ۵ قنات اصلی به خارج از شهر هدایت کرد تا آسیبی به شهر نرسد.

رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی شورای اسلامی شهر یزد افزود: در سال های گذشته فاضلاب خانه ها به قنات وصل می شد و از رسیدن آب به شهر یزد جلوگیری می کرد و خوشبختانه برای حل این مسئله، ۳۸۰ انشعاب فاضلاب به قنات زارچ مسدود شد و حالا در حاضر آب تمیز داخل قنات وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها