کشور فرانسه به عنوان سومین کشور بزرگ قاره اروپا یکی از گزینه های برتر متقاضیان ایرانی برای تحصیل رایگان می باشد.
کد خبر: ۱۳۷۵۴۰۷

بالا بودن سطح آموزشی و کیفیت تحصیلی، پایین بودن هزینه های تحصیلی و امکان اخذ تابعیت این کشور از مهم ترین دلایل متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های این کشور است.

تحصیل رایگان در فرانسه با موسسه میرداماد

کشور فرانسه در حوزه های آموزش و تحصیل، امید به زندگی، پیشرفت های صنعتی، رفاه اجتماعی، استانداردهای زندگی، کیفیت تحصیلات دانشگاهی و اعتبار مدارک علمی صادر شده از دانشگاه ها در رتبه های برتر جهانی قرار دارد. بر این اساس در این مطلب کوتاه و خلاصه به ارائه شرایط تحصیل رایگان و کم هزینه در دانشگاه های فرانسه می پردازیم.

آیا تحصیل رایگان در فرانسه به معنای دریافت بورسیه های تحصیلی است؟

تحصیل رایگان در دانشگاه های فرانسه به معنای عدم پرداخت شهریه و هزینه های تحصیلی است. در واقع متقاضیانی که دارای شرایط مهاجرت به فرانسه برای تحصیل رایگان هستند، نیاز به پرداخت شهریه و هزینه های تحصیلی ندارند. اما زندگی در کشور اروپایی مانند فرانسه که از جمله گران ترین کشورهای جهان است، مستلزم صرف هزینه بالایی برای زندگی روزمره می باشد.

دانشگاه های فرانسه بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی را برای تامین بخش زیادی از هزینه های زندگی در فرانسه اعطا می کنند. بر این اساس تحصیل رایگان در فرانسه به معنای تحصیل در دانشگاه های دولتی با تدریس به زبان فرانسوی است. و دریافت بورسیه های تحصیلی نیز برای کمک به تامین هزینه های زندگی در مدت تحصیل در فرانسه است.

شرایط تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی در فرانسه

متقاضیان برای تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی دانشگاه های فرانسه باید دارای مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه و مدرک زبان فرانسوی در سطح B2 باشند. شرایط اصلی تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی دارا بودن مدرک زبان فرانسه و معدل بالا در مدرک دیپلم (حداقل معدل 14) و مدرک پیش-دانشگاهی است. متقاضیان می توانند به زبان انگلیسی نیز در مقطع کارشناسی دانشگاه های خصوصی فرانسه تحصیل کنند. اما نیازمند پرداخت شهریه گزاف و هزینه های تحصیلی می باشند که با مضمون تحصیل رایگان در تضاد است. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی فرانسه در حدود 6 ترم و تعداد واحدهای تحصیلی 180 واحد است.

متقاضیان می توانند در رشته های مدیریت، اقتصاد، طراحی صنعتی، اقتصاد، هنر، رشته های مهندسی و فنی در مقطع کارشناسی دانشگاه های فرانسه به رایگان تحصیل کنند.

شرایط تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه

متقاضیان علاقمند به تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های فرانسه باید دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه های مورد تایید فرانسه باشند. دارا بودن مدرک زبان فرانسه در سطح B2 و همچنین دارا بودن معدل بالا در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد نیز الزامی است. مدت زمان تحصیل در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد در فرانسه 2 سال است و ارائه پایان نامه در ترم آخر کارشناسی ارشد الزامی می باشد.

شرایط تحصیل رایگان در فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی و با دارا بودن شایستگی های علمی متقاضیان امکان پذیر است. تحصیل در دانشگاه های خصوصی فرانسه با پرداخت شهریه های تحصیلی همراه است.

تحصیل رایگان در فرانسه با موسسه میرداماد

شرایط تحصیل رایگان در مقطع دکتری در فرانسه

متقاضیان به منظور تحصیل رایگان در مقطع دکتری فرانسه باید دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه های مورد تایید فرانسه باشند. علاوه بر این دارا بودن مدرک زبان فرانسه سطح C1 و انتشار مقاله های علمی در ژورنال های علمی جهان الزامی است. مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری فرانسه بر اساس رشته تحصیلی متفاوت و از 3 تا 6 سال می باشد. متقاضیان برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری فرانسه باید از طریق استاد مشاور در دانشگاه های فرانسه اقدام کنند.

متقاضی پس از یافتن استاد مشاور در دانشگاه مورد نظر و ارسال مدارک و سوابق تحصیلی و پژوهشی و اخذ تاییدیه لازم می تواند برای تحصیل رایگان در مقطع دکتری فرانسه اقدام کند. متقاضیان با تحصیل رایگان در مقطع دکتری فرانسه نه تنها ملزم به پرداخت شهریه نمی باشند، بلکه برای همکاری در طرح های تحقیقاتی حقوق نیز دریافت می کنند.

شرایط تحصیل رایگان پزشکی در فرانسه

متقاضیان برای تحصیل پزشکی در فرانسه 2022 به طور رایگان و بدون پرداخت شهریه باید در ابتدا در کالج های زبان فرانسه به فراگیری زبان فرانسه بپردازند. پس از کسب مهارت زبانی لازم متقاضی به مدت یک سال در رشته پزشکی فرانسه تحصیل می کند. در پایان سال اول متقاضی باید در آزمون ورودی شرکت کند و در صورت اخذ نمره لازم می تواند تحصیل خود در دانشگاه پزشکی فرانسه را ادامه دهد. متقاضیان با تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه و به زبان فرانسوی نه تنها از شرایط تحصیل بدون پرداخت هزینه برخوردار می شوند، بلکه دانشگاه بخشی از هزینه های تحصیلی و خوابگاه دانشجویی را نیز پرداخت می کند.

مدارک لازم برای تحصیل رایگان در فرانسه

متقاضیان برای تحصیل رایگان در دانشگاه های فرانسه باید در ابتدا پذیرش تحصیلی را از دانشگاه و رشته مورد نظر دریافت کنند. پس از اخذ نامه پذیرش تحصیلی امکان اخذ ویزای تحصیلی فرانسه وجود دارد. حداقل مدرک دیپلم متوسطه برای تحصیل در مقطع کارشناسی و مدرک زبان فرانسه سطح B2 الزامی است. برای برخی رشته های مقطع کارشناسی ارشد دارا بودن نتیجه آزمون های بین المللی GRE و GMAT الزامی است. با دریافت ویزای تحصیلی متقاضی می تواند برای ثبت نام در رشته و دانشگاه مورد نظر در فرانسه اقدام کند. کارشناسان موسسه میرداماد با دارا بودن آگاهی های لازم در مورد شرایط و قوانین تحصیل در دانشگاه های فرانسه مشاوره های مفیدی به متقاضیان ارائه می دهند.

تحصیل رایگان در فرانسه با موسسه میرداماد

 
دلایل متقاضیان ایرانی برای انتخاب کشور فرانسه برای تحصیل رایگان

گرچه وجود شرایط تحصیل رایگان و کم هزینه در دانشگاه های فرانسه از مهم ترین دلایل متقاضیان ایرانی برای تحصیل در این کشور است، اما دلایل دیگری نیز برای این انتخاب وجود دارد:

دانشگاه های کشور فرانسه با دارا بودن رنکینگ ها و رتبه های برتر جهانی و همچنین پایین بودن هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی از محبوبیت بسیاری در میان متقاضیان بین المللی و به ویژه ایرانی ها برخوردار است.

تحصیل در کشور فرانسه با پرداخت هزینه های اندک و به صورت رایگان است و متقاضیان فقط ملزم به پرداخت هزینه های جزئی بیمه دانشجویی و ثبت نام می باشد.

بیشتر دانشگاه های فرانسه مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران می باشد و به همین دلیل برای متقاضیانی که قصد بازگشت به ایران و کار و اشتغال یا ادامه تحصیل پس از فارغ التحصیلی را دارند، حائز اهمیت فراوانی است

برای تحصیل در دانشگاه های این کشور متقاضی باید دارای مدرک زبان فرانسوی باشد. در واقع بیشتر دانشگاه های فرانسه به زبان فرانسوی تدریس می کنند و بر همین اساس برای تحصیل رایگان دارا بودن مدرک زبان فرانسه الزامی است.

امکان اخذ مجوز کار دانشجویی و کار حین تحصیل با اخذ مجوز کار پاره وقت تا ۶۰ درصد ساعات کار تمام وقت در حین تحصیل و در حدود ۱۰۰۰ ساعت در سال برای متقاضیان فراهم می باشد.

فارغ التحصیلان دانشگاه های فرانسه می توانند در مدت فرصت یک ساله جستجوی کار در این کشور کار مناسب را پیدا کنند و در صورتی که موفق به یافتن کاری با یک برابر و نیم حداقل حقوق در فرانسه شوند، می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و مقدمات لازم در جهت اخذ تابعیت این کشور را فراهم کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها