چهارجوان که با تشکیل یک باند سرقت مسلحانه نقشه سرقت از سه طلافروشی در تهران و قم را طراحی کرده بودند‌، پس از ناکامی در سرقت اول دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۳۷۴۵۰۸
به گزارش جام جم آنلاین، بیست و ششم تیر امسال مردی میانسال با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران از دو مرد ویک زن به دلیل سرقت ناکام از طلافروشی‌اش شکایت کرد و گفت: ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه عصر دیروز در مغازه‌ام در حوالی باغ فیض مشغول کار بودم که تلفنم زنگ زد. در حال صحبت بودم که یک زن و مرد جوان که ماسک زده بودند، به عنوان مشتری وارد شدند. چند ثانیه بعد مرد دیگری وارد شد و با تهدید اسلحه خواست هر چه طلا دارم به آن‌ها بدهم. خودم را به زنگ خطر دودزا رساندم و آن را به صدا درآوردم. دزدان هم با شنیدن صدای زنگ و دیدن دود ترسیدند و فرار کردند.

با دستور قضایی تحقیقات ادامه داشت تا این‌که در بازبینی دوربین‌های مداربسته آنجا معلوم شد متهمان فراری با یک خودروی سمند که راننده‌ای درآن نشسته بود، فرارکردند. همچنین معلوم شد پلاک خودرو سرقتی بوده و مالک آن چند روز قبل سرقت پلاک را به پلیس اطلاع داده بود. جست‌و‌جو‌ها ادامه داشت تا این‌که مسیر تردد آن‌ها در آزادراه تهران- قم و سپس مخفیگاه دزدان در شهر قم شناسایی شد و روز سه‌شنبه چهار متهم دستگیر شدند و یک قبضه کلت هم از آن‌ها کشف شد.

متهمان دیروز در جریان تحقیقات در شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران به تشریح جرایم خود پرداختند. فرشید یکی از متهمان گفت‌: من و دوستانم دچار مشکلات مالی شده بودیم. یک ماه قبل تصمیم به سرقت از طلافروشی گرفتیم تا یک شبه پولدار شویم. اول خواستیم از طلافروشی در شهر قم سرقت کنیم که ترسیدیم ماجرا به دلیل کوچکی شهر زود لو برود. پس برای سرقت به تهران آمدیم. دختر مورد علاقه‌ام هم در این سرقت همراهمان بود و قرار شد بعد از سرقت و فروش طلا‌ها به او سهمی بدهیم. عصر روز حادثه وقتی مطمئن شدیم فروشنده تنهاست، نقشه را عملی کردیم. ابتدا دوستم و دختر جوان وارد شدند و بعد من وارد شدم. اما طلافروش زنگ خطر را زد و دود زیادی فضا راپر کرد. از ترس فرار کردیم. وقتی به قم آمدیم، یک نفر دیگر به باند ما اضافه شد. قصد داشتیم به دو طلافروشی دیگر در تهران و قم دستبرد بزنیم که قبل از اجرای نقشه ناکام ماندیم.

اکبری، بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۳۴ تهران با تائید این خبربه جام‌جم گفت: با اعتراف متهمان، تحقیق از آن‌ها در حالی ادامه دارد که زن جوان و آخرین عضو این باند متواری است.
 
منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها