حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: غدیر خم یک قضیه نیست بلکه یک جریان انقلابی و یکی از حماسه‌های بزرگ تاریخ است که اگر همه ابعاد آن شناخته شود، ظرفیتی حاصل خواهد شد که توان همه آحاد انسان‌های روی زمین را در یک جبهه و مکتب و با جهتی واحد، خواهد داشت.
کد خبر: ۱۳۷۳۲۸۷

وی با بیان اینکه غدیر خم حق را از ناحق جدا می‌کند، افزود: کسانی که تسلیم غدیر خم شده‌اند سعادتمند هستند و کسانی که عامدانه تسلیم غدیر خم نشده و نمی‌شوند سعادتمند نخواهند شد.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: کربلا و عاشورا نتیجه عمل نکردن و عدم شناخت غدیر خم بوده و اگر غدیر خم شناخته می‌شد از حادثه تلخ کربلا خبری نبود.

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه مهم‌ترین رکن دین مردم هستند، عنوان کرد: نباید نسبت به گرفتاری‌های مردم از جمله بیکاری، گرانی، تورم، فراهم نبودن مقدمات ازدواج بی‌توجه بود.

وی با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: این شورا نقطه تضمین و سلامت نظام و تأمین کننده امنیت سیاسی است زیرا نه تنها اجازه ورود برخی افراد مغرض را به مرکز تصمیم‌گیری نخواهد داد بلکه از هرگونه سو ءاستفاده جلوگیری می‌کند.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: حملات به شورای نگهبان گاهی از سوی دشمنانی است که با اسلام مشکل دارند و سعی می‌کنند که این نهاد مؤثر نظام را تضعیف کنند تا از این طریق راه ورود احکام و قوانین غیر اسلامی در کشور باز شود و گاه از سوی کسانی است که به هر دلیل مورد تأیید شورای نگهبان برای ورود به انتخابات نبوده‌اند.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور و هیأت دولت به استان مرکزی بیان کرد: سفرهای استانی پیشران پیشرفت منطقه و نقطه عطف خدمتگزاری دولتمردان به شمار می‌رود و به فرموده رهبر معظم انقلاب این سفرها بسیار باارزش و گره گشا است.

وی ادامه داد: مطالبه جدی مردم ساوه این است که معاون اول و یا هیأت ویژه‌ای به نمایندگی از شخص رئیس جمهور به ساوه سفر کند تا کوهی از مشکلات و مطالبات انباشته شده از گذشته را بررسی دقیق کرده و برای حل آنان در جلسه‌ای تصمیمات انقلابی و جهادی اتخاذ شود.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به ظرفیت‌های شهر ساوه گفت: ساوه قطب صنعت و کشاورزی کشور محسوب می‌شود و این مزیت موجب شده که سالانه پذیرای جمعیت قابل توجهی از نقاط ایران باشد و بر این اساس زیرساخت‌های موجود، متناسب با نمودار رشد جمعیتی آن نیست.

وی افزود: از رئیس‌جمهور درخواست می‌شود تا با تخصیص کامل اعتبار مورد نیاز این پروژه از منابع ملی زمینه تسریع در بهره برداری این پروژه را فراهم کنند و ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختی، کمبود سرانه‌های درمانی، ورزشی، تفریحی و فرهنگی هم مطالبه جدی شهروندان ساوجی است.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به ضرورت افزایش سهم ساوه در طرح اقدام ملی مسکن گفت: برای تأمین مسکن مورد نیاز شهری مهاجرپذیر با جمعیت کارگری و حجم بالای نیروی کار، افزایش سهم ساوه در طرح ملی مسکن ضروری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها