سبدگردانی در بورس، فرآیندی است که یک شرکت سبدگردان، با چیدمان درست دارایی ها در قالب یک سبد معین که مالکیت آن به سرمایه گذار تعلق دارد، به خرید و فروش و مدیریت دارایی در بورس اقدام میکند و به حالت اختصاصی برای درخواست کنندگان سرمایه‌گذاری می نمایند. ولی صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقدام به سرمایه‌گذاری کلّی با گردآوری وجوه سرمایه گذاران می‌نمایند.
کد خبر: ۱۳۷۳۲۲۹

سرمایه‌گذاری در بورس همانند هر فعالیت دیگری،‌ نیازمند کسب دانش، اطلاعات و صرف زمان لازم است. آن دسته از افرادی که بدون علم کافی یا صرف زمان مناسب برای بررسی بازار، جهت سرمایه‌گذاری اقدام می‌کنند، غالباً ضرر می‌کنند.

این افراد می‌توانند از شیوه‌های غیرمستقیم همانند صندوق‌ های سرمایه‌گذاری و شرکت های سبدگردان نهایت استفاده را ببرند.

سبدگردانی در شرکت سبدگردان پاداش سرمایه، سبدگردان برتر سال 1401 . padash.ir

« شرکت سبدگردان پاداش سرمایه، پشتیبان شما در بورس 58718 - 021 »

 

چگونه می‌توانیم بدون علم و صرف زمان لازم در بورس سرمایه‌گذاری نماییم؟ آیا امکان‌پذیر است!

 

افرادی که می‌خواهند در بازار فعالیت نمایند، می‌توانند به «سرمایه‌گذاری غیرمستقیم» تکیه کنند. سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در دنیای بورس دربرگیرنده صندوق‌های سرمایه‌گذاری و خدمات سبدگردان اختصاصی می‌باشد.

در گستره‌ی سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، مدیریت دارایی و سرمایه‌گذاری در بورس به واسطه‌ی شرکت‌هایی انجام می‌شود که مجوزهای موردنیاز را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده اند. قطعاً این نوع از سرمایه‌گذاری‌ها به واسطه‌ی افراد متبحر و متخصص مدیریت می‌گردد.

شرکت سبدگردان پاداش سرمایه با صندوق سرمایه گذاری ارمغان یکم ملل و صندوق پاداش سرمایه بهگزین و صندوق پاداش سرمایه پارس و صندوق بازارگردانی

«شرکت‌های سبدگردان یک نهاد قانونی محسوب می‌شوند، شرکت مشاوره سرمایه گذاری پاداش سرمایه 58718 - 021 »

 

بررسی کامل سبدگردانی در بورس
 

سبدگردانی در بورس چیدمان درست دارایی‌ها در قالب یک سبد معین می‌باشد. مالکیت این سبد به سرمایه‌گذار تعلق دارد. حال سبدگردان مسئولیت خرید و فروش و مدیریت آن‌ها را برعهده خود خواهد داشت. پس می‌توان گفت که سبدگردان یک شخص حقوقی است که در قالب قرارداد معینی و در راستای کسب انتفاع، جهت خرید و فروش سهام و اوراق بهادار به منظور سرمایه‌گذاری اقدام می‌کند.

به سبدگردانی مدیریت پرتفوی هم اطلاق می‌شود. هرنوع تصمیم‌گیری جهت خرید یا فروش اوراق بهادار با هدف مدیریت پرتفوی مشتری به واسطه‌ی شخص دیگر را ادارهِ پرتفوی می‌گویند. حال به شخص تصمیم‌گیرنده هم مدیر پرتفوی را نسبت می‌دهند.

منظور ما از سبد اختصاصی، جمعِ دارایی‌های موضوع سبدگردانی می‌باشد که متعلق به مشتری مشخصی است.

چگونه می‌توانیم بدون علم و صرف زمان لازم در بورس سرمایه‌گذاری نماییم؟ padash.ir

« سبدگردانی فرایندی است که با پایش و نظارت مستمر کارشناسان خبره، بهترین بازده را برای سرمایه گذاران به همراه می آورد، واحد سبدگردانی شرکت سبدگردان پاداش سرمایه، با تمرکز بر تیم مدیریتی خود و اعتقاد بر کار گروهی مبتنی بر دانش، و بهره مندی از متخصصین با تجربه، بهترین خدمات را در حوزه مدیریت سبد ارائه میدهد. »

 

آیا شرکت‌های سبدگردان یک نهاد قانونی می‌باشند؟

 

در آذرماه سال ۱۳۸۴، به منظور اداره بهتر پول مردم، نهاد مالی نوینی با نام «سبدگردان» تحت عنوان نهادی واسط معرفی گردید. شرکت سبدگردان مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس می‌گیرد و در محدوده‌ی قوانین حاکم بر بازار اجازه امتداد فعالیت در بورس را دارد. شرکت سبدگردان پاداش سرمایه از جمله برترین شرکت‌های فعال در این زمینه است. این شرکت مجوزهای لازم برای سبدگردانی اختصاصی در بورس را اخذ نموده است. البته شما می‌توانید به وب‌سایت سازمان بورس و اوراق بهادار مراجعه نموده و اطلاعات لازم را در آن‌جا مشاهده نمایید.

 

تفاوت سبدگردانی با صندوق‌های سرمایه‌گذاری چیست؟

 

صندوق‌ های سرمایه گذاری با تجمیع دارایی‌های اشخاص، اقدام به سرمایه‌گذاری در سهام و اوراق بهادار می‌نمایند. در واقع این صندوق‌ها امکان سرمایه‌گذاری را برای اشخاصی که علم و زمان لازم در راستای فعالیت در این بازار را ندارند و با هر میزان سرمایه مهیا می‌سازد.

سبدگردانی نوعی از سرمایه‌گذاری می‌باشد که در آن شرکت‌های سبدگردان مجوز موردنیاز برای خرید و فروش سهام و همچنین دارایی اشخاص را از سازمان بورس اخذ نموده‌اند. حال این شرکت سبدگردان اقدام به سرمایه‌گذاری اختصاصی برای اشخاص خواهـد کرد. این نوع از سرمایه‌گذاری‌ها برای اشخاصی مناسب است که قصد سرمایه‌گذاری با وجوه بالا و به حالت اختصاصی را دارند.

پس می‌توان چنین گفت که صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقدام به سرمایه‌گذاری کلّی با گردآوری وجوه سرمایه گذاران می‌نمایند. ولی شرکت‌های سبدگردان به حالت اختصاصی برای درخواست کنندگان سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

 

سبدگردانی به چه صورت انجام می‌گردد؟

 

اگر کسی قصد سرمایه‌گذاری به شیوه‌ی سبدگردانی اختصاصی را داشته باشد، بایستی به شرکت سبدگردان پاداش سرمایه مراجعه نماید. به منظور آغاز به سبد گردانی میبایست قراردادی میان سرمایه‌گذار و سبدگردان انعقاد یابد. در این قرارداد مواردی همانند؛ شرایط سبدگردانی، وجوه سرمایه‌گذاری، مدّت زمان آن، کارمزد سبدگردانی، و غیره مشخص خواهد شد. در واقع هر فردی که سرمایه خود را در اختیار شرکت سبدگردان پاداش سرمایه قرار می دهد، یک کد PRX توسط شرکت سبدگردان دریافت می کند که این کد نشان دهنده سبدگردانی اختصاصی برای شخص سرمایه گذار است و از این طریق شناسایی می شود. هر قرارداد سبدگردانی که بین شخص سرمایه گذار و شرکت سبدگردانی پاداش سرمایه منعقد می شود، دارای یک کد PRX اختصاصی است و پس از انعقاد  قرارداد و انجام فرآیندهای مربوط به آن، معمولا 3 روز کاری طول می کشد که این کد برای شخص سرمایه گذار صادر شود. لازم به ذکر است که این کد از طریق پیامک و یا ایمیل برای مشتری ارسال می شود.

نتیجه گیری

به همان‌شکل که بیان نمودیم، شما می‌توانید برای سرمایه‌گذاری‌های خود از شیوه‌های غیرمستقیم همانند شرکت سبدگردانی استفاده کنید. این نوع از شرکت‌ها با مجوزهای لازم جهت خرید و فروش سهام، دارایی افراد را از سازمان بورس دریافت نموده اند. حال این قبیل از سرمایه‌گذاری‌ها مناسب افرادی می‌باشد که مایل هستند سرمایه‌گذاری‌های خود را در مبالغ بالا انجام بدهند. ما سعی نمودیم به تمامی موضوعات مهم در زمینه سبدگردانی در این راستا اشاره‌ای کوتاه داشته باشیم. 

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پرسودترین صندوق سرمایه گذاری و بهترین شرکت سبدگردان، به وب سایت padash.ir مراجعه نمایند. تیم مشاوران و مدیران خبره شرکت سبدگردان پاداش سرمایه با ارئه بهترین راهکارهای مدیریت دارایی، شما را در تصمیم گیری و رسیدن به اهداف مالی یاری خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها