مدیر کل امور مالیاتی استان یزدخبرداد ؛

تحقق کامل درآمدهای پیش بینی شده مالیاتی سال گذشته استان

یزد- مدیر کل امور مالیاتی استان یزدبا بیان اینکه درآمدهای پیش بینی شده مالیاتی سال گذشته استان محقق شده است گفت: تاکنون 71هزاراظهارنامه مالیاتی ازسوی اصناف به این ارائه شده که 84 درصد این اظهارنامه ها توافقی و میزان مالیات 56درصد آنها صفر اعلام شده است .
کد خبر: ۱۳۷۳۱۶۵

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد، علی خورشیدی درنشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارداشت: یزد یکی ازاستانهای برتردرجذب درآمدهای مالیاتی درکشورمی باشد و درسال گذشته درآمدهای پیش بینی شده مالیاتی استان به طورکامل محقق شد و اعتبارات خوبی نیزبرای تقویت دهیاریها، شهرداریها، مناطق فاقد دهیاری و مناطق حاشیه ای جذب شد.

 وی افزود: اعتبارات جذب شد درسال 98بالغ بر330میلیارد تومان بوده که این رقم در سال 99به 619میلیارد تومان و در سال400به عدد یک هزارو450میلیارد تومان رسیده است .

 خورشیدی تصریح کرد:50 میلیارد تومان نیز درآمد حاصل ازعوارض کالا وخدمات در سال گذشته دراستان جذب شده که این میزان درسه ماهه اول سال جاری 575 میلیارد تومان بوده که با رشد 7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده است .

تخصیص 48 میلیارد تومان عوارض آلایندگی 

وی خاطرنشان ساخت: همچنین 48 میلیارد تومان عوارض آلایندگی بین مناطق تحت تاثیر آلاینده درمناطق استان توزیع شده است .

 مدیر کل امور مالیاتی استان درخصوص جمع آوری اظهارنامه های مالیاتی دراستان گفت: در سال 98 بیش از59 هزاراظهارنامه مالیاتی و در سال 1400بیش از 71 هزاراظهارنامه مالیاتی ازمودیان مالیاتی در استان دریافت شده است.

خورشیدی افزود: درسال گذشته ازمجموع 71هزار اظهارنامه دریافتی 56درصد یعنی 41هزار اظهارنامه دارای مالیات صفر بوده و 29درصد نیز زیر5 میلیون تومان مالیات داشته و درحال حاضر30 درصد مالیاتهای ابرازشده توسط مودیان مالیاتی مربوط به پرونده های جدید مالیاتی است.

ارسال پیامک برای صاحبان خانه ها ی خالی

وی با اشاره به ضرب الاجل تعیین شده استاندار درمورد شناسایی خانه خالی استان و تعیین مالیات برای آنها گفت: قیمت ارزش خانه های خالی استان برای تعیین میزان مالیات به تهران ارسال خواهد شد و تا پایان تیرماه مطالبه مالیات برای این خانه ها ازطریق پیامک  برای صاحبان خانه ارسال می شود و پس از طی این روند ،مالیات برخانه های خالی به نحوی که میزان مالیات به واقع بازدارنده باشد اعمال می شود .

 مدیر کل امور مالیاتی استان از بهبود نظرمردم درخصوص دادن مالیات نسبت به سالهای گذشته خبر داد وگفت: امسال71هزار اظهارنامه ارائه شده که 84 درصد بر اساس توافق با اصناف بوده که بیانگر رضایتمندی مودیان از این اداره کل است .

خورشیدی درمورد مالیات دستگاه های پوزنیز گفت: تراکنش های بانکی دردستگاه های پوزفی نفسه مشمول مالیات نمی شود بلکه تراکنشهای با ماهیت درآمدی درمحاسبه مالیات لحاظ می شود .

وی خاطر نشان ساخت: خوشبختانه در سال گذشته از قبال فعالیتهای اداره کل امور مالیاتی استان مبالغی به حوزه های ورزش نوسازی مدارس و همچنین سازمان مدیریت برای طرحهای حاشیه شهر کمک شده است .

این مسئول ادامه داد: درسال گذشته 70میلیارد تومان فرارمالیاتی دراستان کشف و وصول شده ولی امسال تنها یک مورد فرارمالیاتی به ارزش 8 میلیارد تومان شناسایی ودردست اقدام است .

خورشیدی به معافیتهای مالیاتی درامورخیریه و بخشهای مختلف استان اشاره کرد و گفت :  خیرین یزدی در کشورسرآمد هستند ودراین باره معافیتهای مالیاتی خوبی تخصیص یافته است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها