مام جمعه ساوه گفت: عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی بوده که یادآور زیباترین نمونه تعبد انسان در برابر خداوند متعال است.
کد خبر: ۱۳۷۲۷۷۰

 ساوه و زرندیه به گزارش جام جم آنلاین : حجت الاسلام «جعفر رحیمی» روز یکشنبه در خطبه‌های نماز عید سعید قربان، افزود: عید قربان، روز بزرگ آزمون بندگی و یکتا پرستی، روز شکست بزرگ شیطان، روز ایثار و از خود گذشتگی است.

وی بیان کرد: این عید بزرگ روز رمی جمرات و غلبه بر شیطان بزرگ و همه شیاطین درون و روز صلابت و مقاومت در برابر شیاطین بیرون است، قربانی در منا مقدمه رسیدن به غدیر است چرا که اگر هوای نفس در منا قربانی نشود در غدیر خم تسلیم حق شدن مشکل است.

امام جمعه ساوه ادامه داد: عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که یادآور زیباترین نمونه تعبد انسان در برابر خداوند متعال است، عید قربان، عید فداکاری، ایثار، اخلاص و عشق است.

خطیب جمعه ساوه گفت: حضرت ابراهیم (ع) با اقدام ذبح اسماعیل، مسلمانان را بیمه کرد که به جای فرزندانشان گوسفند قربانی کنند و حضرت محمد (ص) بشریت را بیمه کرد که بجای پیروی از ناحق از حق ، که همان حضرت علی(ع) است، تبعیت کنند و این چنین از پیوند قربانی با غدیر، دین کامل شد.

حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: فدا کردن فرزند دلبند خود در راه خدا، امتحان الهی برای حضرت ابراهیم(ع) بود که عید قربان یاد آور آن است، حضرت ابراهیم(ع) به فرزندش فرمود: پسرم من در خواب دیدم که تو را ذبح میکنم. نظر تو چیست؟گفت: پدرم هر چه دستور داری اجرا کن، به خواست خدا مرا از صابران خواهی یافت. هنگامی که هر دو تسلیم شدند و ابراهیم جبین او را بر خاک نهاد، او را ندا دادیم که ای ابراهیم آن رویا را تحقق بخشیدی ما این گونه نیکوکاران را جزا میدهیم، این مسلما امتحان آشکار است.

وی بیان کرد: پیامبر(ص) در روایتی می فرماید: اگر می‌خواهید محبوب خدا باشید با تقوا باشید و اگر می خواهید محبوب مردم باشید چشم طمع به دست مردم نداشته باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها