رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: آذربایجان شرقی به لحاظ تعداد اعمال جراحی سزارین برای تولد نوزادان جزو سه استان اول کشور است.
کد خبر: ۱۳۶۹۶۲۳
به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی ، بهمن نقی پور در جمع اعضای کادر درمان شبکه بهداشت شهرستان ملکان با ابراز تاسف از اینکه تعداد سزارین مادران باردار در استان رو به افزایش است، افزود: با توجه به تبلیغات گسترده برای زایمان طبیعی در میان مادران باردار هنوز این موضوع در آذربایجان شرقی آنگونه که باید مورد پذیرش عموم قرار نگرفته است و آمارهای موجود تاسف آور است.

وی اظهار داشت: در این خصوص و برای نهادینه سازی فرهنگ رویگردانی از سزارین و اقبال به زایمان طبیعی باید جامعه پزشکی استان اعم از ماماها و مشاورین وارد عمل شوند و با ارائه راهکارها و روشنگری های به موقع و مستمر، خانواده ها روند زایمان طبیعی افزایش یابد تا در ادامه فرزند آوری با مشکل مواجه نشود.

نقی پور ادامه داد: تلاش دانشگاه علوم پزشکی تبریز و شبکه های بهداشت استان در تمامی شهرستان ها باید بر حول محور تبلیغات و بازگوئی آثار مثبت و مزیت های بیشمار زایمان طبیعی در بین مادران باردار باشد و در این زمینه به شدت نیازمند همکاری و همیاری رسانه های گروهی هستیم.

وی بر آماده کردن مسیر و زمینه های علمی و اجتماعی و فرهنگی خانوارها به منظور اقبال به فرزندآوری تاکید کرد.

نقی پوربا اشاره به اینکه بیماری های غیر واگیر در استان باید جدی گرفته شود، گفت: باید توجه داشت که دیابت و فشار خون علت بسیاری از بیماری هاست که شناسایی اولیه و به موقع و در پی آن مراقبت دقیق و پیگیرانه، مانع گسترش بسیاری از بیماری های دیگر خواهد شد.

وی به کادر درمان توصیه کرد، به تمامی بیماران و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی به چشم خانواده خود نگریسته و بعد از درمان اولیه، پیگیر روند اثر بخشی درمان باشند.

نقی پور شناسایی، پیگیری و درمان دیابت در سطوح مختلف در شهرستان ها را مهم و تعیین کننده خواند و اضافه کرد: برای امیدوار کردن مردم و کادر درمان، باید آنها را که خوب کار می کنند، دید و تشویق کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور در مرکز جامع خدمات شهری و روستایی شماره یک و بیمارستان فارابی ملکان از بخش های دیالیز، سی تی اسکن، آزمایشگاه و اتاق عمل بازدید کرد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها