آیت الله صفایی بوشهری؛نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهر؛

برنامه ریزی برای بازار جهانی

اصفهان -جام جم انلاین-نقطه عطف صنعت طلای کشور در پانزدهمین نمایشگاه تخصصی طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان کلید می خورد.
کد خبر: ۱۳۶۹۱۹۴

به گزارش جام جم آنلاین اصفهان ؛پانزدهمین نمایشگاه طلا،فلزات گرانبها،گوهرسنگ ها،ماشین آلات و صنایع وابسته در نمایشگاه بین المللی اصفهان به زودی برپا می شود.در این نمایشگاه بیش از ۷۰ درصد تولید کنندگان ماشین آلات ساخت طلا و جواهر در استان و نیز جمع کثیری از تولیدکنندگان‌ حضور و موجب تخصصی شدن این نمایشگاه شده اند.
اصفهان با ظرفیت بیش از ۹۰ درصد از تولید ماشین آلات طلاسازی کشور و تنها نمایشگاه طلای تخصصی کشور و نیز حضور بیش از ۵۰ درصد ماشین سازان ساخت طلا را در این نمایشگاه توانسته متفاوت از سایر نمایشگاه های کشور ظهور و بروز پیدا کند.
علیرضا مرتضوی مدیر عامل شرکت نمایشگاه های اصفهان امروز ظهر در نشست خبری این نمایشگاه با اشاره با اینکه صنعت طلا با شرایط سخت تحریمی که داشته است،نمونه بازر اقتصاد مقاومتی را طی کرده است،گفت: این نمایشگاه با وجود همه مشکلات از حجم و کیفیت بالاترین سطح را دارد و سعی شده از ظرفیت داخلی و خارجی در چشم انداز این نمایشگاه بین المللی استفاده شود.
وی افزود:متاسفانه سنگ اندازی ها در راه توسعه پایدار اجازه نمی داد که صنعت نمایشگاهی بخصوص در حوزه طلا و جواهرات رشد کند اما امروز اصفهان با کیفی سازی اشتغال دانش بنیان و صادرات به سوی
نمایشگاه تخصصی پیش می رود.
مرتضوی ادامه داد: نمایشگاه طلای اصفهان مشارکت کنندگانی حتی از کشورهای آفریقایی دارد و رویکرد ما در حوزه خارجی تعامل با کشورهایی بوده که کمترین اختلاف را با ایران داشتند.
حضور۱۲۰ شرکت کننده داخلی و خارجی در نمایشگاه طلای اصفهان
حسین سید معلمی مجری برگزاری پانزدهمین نمایشگاه تخصصی طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان نیز در این نشست خبری اظهار داشت: در این نمایشگاه ۱۲۰ شرکت کننده  از استانهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و یزد شرکت دارند که  ۶۰ درصد نمایشگاه ابزارآلات و ۴۰ درصد مصنوعات و جواهرآلات  است.
وی با اشاره به اینکه اصفهان پایخت صنعت طلای منطقه است،افزود: ۷۰ درصد ماشین آلات و صنایع  این‌نمایشگاه حدود ۹۰ درصد تولید داخلی را پوشش می دهند و البته صادرات خوبی هم در این زمینه داریم.
مجری برگزاری پانزدهمین نمایشگاه تخصصی طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان تصریح کرد: امسال ما مشارکت کنندگان خارجی از ایتالیا،چین، ترکیه داریم اما به دلیل تحریم ها نمی توانیم حضور زیادی شرکت کننده خارجی داشته باشیم.
وی اضافه کرد: پنج شرکت تولیدی با همکاری شرکت های ایرانی، هند،ترکیه،عراق، امارات وافغانستان در این نمایشگاه در بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ متر فضای مفید غرفه ای حضور دارند.
سید معلمی برپایی این نمایشگاه ها را با سنگ اندازی سایر استانها عنوان کرد و افزود:ما برتری نمایشگاه طلای اصفهان را نشان خواهیم داد زیرا سابقه ۱۴ ساله در برپایی آن داریم.

وی از ورود شرکت دانش بنیان ها موضوع طلا خبر داد و گفت: اصفهان قطب ماشین سازی آسیا است و
ما امید داریم با حذف تحریم ها شاهد رشد صنعت طلا باشیم.
مجری برگزاری پانزدهمین نمایشگاه تخصصی طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان در پایان بیان داشت:هدف ما جمع کردن گالری گردها نیست بلکه میخواهیم چرخ صنعت بچرخد.
شهرک طلای فعلی اصفهان آلایندگی ندارد
محمد رضا خسروی  نایب رئیس  انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان در این نشست گفت: برداشتن ارزش افزوده از اصل طلا و اجرت المثل یکی از تلاش های مهم ما بوده و تمام تلاش خود را برای یک نمایشگاه خوب کرده ایم.
وی افزود: شهرک طلای فعلی اصفهان از آلایندگی صفر است اما به زودی کلنگ شهرک طلا کشور در اصفهان زده می شود.
خسروی با بیان اینکه قاچاق طلا نداریم،گفت:متاسفانه صادرات ما در طلا، سال گذشته نسبت به ۸ سال گذشته کاهش بسیار زیاد و حدود ۳۰۰ میلیون دلار بوده است.
امسال بزرگترین نمایشگاه طلای ایران در اصفهان برپا می شود
محسن طلامینایی رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان با اشاره به اینکه
چندین سال نمایشگاه تخصصی طلا، فلزات گران‌بها، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان با شکست مواجه شده بود،اظهار داشت: امسال بزرگترین نمایشگاه ایران و منطقه در حال آماده سازی است و این در حالیست که اصفهان پایخت طلای ایران است و این نمایشگاه از نظر کیفی با سایر نمایشگاه ها تفاوت دارد.
وی افزود: انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان سعی کرده از طراحان جوان و خوش فکر ایرانی کمک بگیرد تا جایگاه طلای اصفهان در منطقه افزایش پیدا کند.
رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان با اشاره به برگزاری میز طلا و جواهرات از سراسر کشور در این نمایشگاه تصریح کرد:این نمایشگاه از ۱۸ خرداد تا ۲۱ خرداد۱۴۰۱ میز بان پانزدهمین نمایشگاه بین المللی در طلا،فلزات گران بها،گوهرسنگ ها،ماشین آلات و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اصفهان خواهد بود.
وی ادامه داد:انجمن طلا و جواهر اصفهان ۱۸۰ عضو دارد که بیشتر آنها مردان جوان و در بین آنها بانوان  نیز وجود دارند و به همین دلیل اصفهان را پایتخت طلایی ایران و قطب صنعتی تولید و عرضه فلزات گرانبها نام گذاشته اند.
طلامینایی گفت:متاسفانه در گذشته طراحان طلای ایران بسیار نادیده گرفته  شدند در حالی که ۵۰ درصد طلا به طراحی بستگی دارد و در این نمایشگاه سعی شده به طراحان اهمیت ویژه ای داده شود.
وی همچنین اضافه کرد: ما در تولید ماشین آلات در منطقه در رده نخست هستیم و به ایتالیا،ترکیه و سطح منطقه صادر می کنیم و اصفهان برند معروف ماشین سازی طلا در کشور است.
طلا مینایی درباره میزان اشتغال در این صنف گفت: متاسفانه اشتغال ضعیف بوده و قوانین مالیاتی و گمرکی موجب ریزش علاقمندان شده چنانکه اکنون با با ۳۰ الی ۴۰درصد ظرفیت کار پیش می رود که  امیدواریم  با رفتن تحریم ها به موقعیت طلایی برسیم.
گفتنی است این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۱ خرداد ماه جاری از ساعت ۱۱ الی ۲۰ در ۲ هزار متر مربع برپا می شود و
نماد "اشک زاینده رود" که یک نیم ست طلا  ۱۵ گرمی می باشد با نماد خشکی زاینده رود،دهنه پل های زاینده رود رونمایی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها