رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت :  عملیات مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جوی شهرستان مشهد انجام گرفته و با توجه به شرایط خشکسالی اخیر انجام به موقع مراحل داشت جهت افزایش عملکرد بسیار حائز اهمیت است .
رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت : عملیات مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جوی شهرستان مشهد انجام گرفته و با توجه به شرایط خشکسالی اخیر انجام به موقع مراحل داشت جهت افزایش عملکرد بسیار حائز اهمیت است .
کد خبر: ۱۳۶۳۷۸۶

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ،علی ممیزی بیان کرد: با رشد و ازدیاد علف های هرز نازک و پهن برگ در مزارع گندم و جو به صورت شیمیایی مبارزه شد وکار مبارزه با علف‌های هرز امسال در سطح ۱۵ هزار و ۳۷۷ هکتار انجام شد. وی افزود: از این میزان، سطح مبارزه با علفهای هرز در مزارع گندم آبی، ۱۴ هزارو ۵۹۷  هکتار  ( که شامل ۳هزارو ۳۵۲ هکتار مبارزه با علفهای هرز باریک برگ ، ۶هزارو ۳۵ هکتارمبارزه با علفهای هرز پهن برگ  ، ۴هزارو ۵۰۰  هکتار مبارزه توام و  ۷۱۰ هکتار مبارزه مکانیکی ) و  سطح مبارزه با علفهای هرز در مزارع جو آبی  ۷۸۰ هکتار  ( که شامل ۳۵۰ هکتار مبارزه با علفهای هرز باریک برگ ، ۴۳۰ هکتار مبارزه با علف‌های هرز پهن برگ) در  شهرستان مشهد صورت گرفته است.
علی ممیزی  با اشاره به عملیات مبارزه با علف‌های هرز دراین شهرستان‌ عنوان کرد: شهرستان مشهد  با 11 هزار  هکتار سطح کشت گندم آبی و ۱۳ هزار و ۸۰۰ هکتار سطح کشت جو آبی را به خود اختصاص داده است .
وی گفت: مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم و جو از اسفند سال گذشته با مشارکت کشاورزان و نظارت ۲۲ کارشناس شبکه مراقبت در این شهرستان  آغاز شد و اردیبهشت پایان یافت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها