با اینکه محدودیت‌ های کرونایی در مراسم «اسکار 2022» وجود نداشت؛ اما مراسم امسال اسکار لقب دومین اسکار کم بیننده تاریخ را از آن خود کرد.
کد خبر: ۱۳۶۰۰۴۴

به گزارش جام جم آنلاین، مراسم «اسکار» دیگر جذابیت گذشته را برای مخاطبانش ندارد. این را نه رسانه‌ها بلکه آمار مخاطبانی می‌گوید که به تماشای این رویداد سینمایی می‌نشینند. مخاطبانی که طی چند سال اخیر روند کاهشی داشته و این روند همچنان ادامه دارد.

در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۹ میلیون مخاطب به تماشای مراسم «اسکار» می‌نشستند؛ اما این رقم یکسال بعد یعنی در سال ۲۰۲۰ با کاهش ۶ میلیون نفری مخاطب رو به رو شد و تنها ۲۳ میلیون تماشاگر داشت. با شیوع ویروس کرونا، با توجه به محدودیت‌هایی که این ویروس به وجود آورد تماشاگران مراسم «اسکار» در سال ۲۰۲۱ به ۹ میلیون نفر رسید و رسانه‌های دنیا را شوکه کرد، چرا که این میزان کاهش مخاطب در تاریخ این مراسم سابقه نداشت.

این موضوع باعث تا رسانه‌های دنیا در تحلیل‌هایشان، کرونا را دلیل افت شدید مخاطبان مراسم «اسکار» اعلام کنند و این پیش بینی را داشته باشد که این مراسم در سال پیشرو یعنی سال ۲۰۲۲ افزایش چشمگیری داشته باشد و رکوردی جدید ثبت کند؛ اما این پیش بینی درست از آب در نیامد.

آمار اولیه شرکت داده سنجی نیلسن نشان می‌دهد که مراسم «اسکار ۲۰۲۲» که بدون هیچ گونه محدودیت کرونایی برگزاری شد، تنها توانست ۱۵ میلیون تماشاکر داشته باشد. به این نحو اسکار امسال لقب دومین اسکار کم بیننده تاریخ ۹۴ ساله این مراسم را به نام خود بزند.

برخی از کارشناسان می‌گویند که همین کاهش چشمگیر مخاطب طی چند سال اخیر باعث شده است تا گردانندگان مراسم اسکار به سمت سناریویی از جنس سیلی ویل اسمت به صورت کریس راک بروند.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها