پزشکان نشانه‌های اولیه کدام دسته از بیماری‌ها را با معاینه دقیق چشم‌ها می‌توانند تشخیص ‌دهند؟

رد بیماری‌ها در چشمان تو

درمان های زیادی وجود دارد که افراد مبتلا به افتادگی پلک می توانند به آنها متوسل شوند. برخی از کرم‌ها و همچنین روش‌های رادیکال و گران‌تر مانند جراحی یا درمان‌های کلاژن و الاستین در بازار وجود دارد.
کد خبر: ۱۳۵۷۹۰۷

به گزارش جام جم آنلاین،‌ خوشبختانه، برخی درمان‌های طبیعی وجود دارد که به دلیل خواص ضد التهابی و مرطوب‌کنندگی، از افتادگی بافت‌ها جلوگیری می‌کند و در نتیجه مواد مغذی اضافی برای جلوگیری از پیری زودرس در اختیار آنها قرار می‌دهد.

پوست پلک ها نسبت به سایر نواحی صورت نازک تر است. اگرچه طبیعی است که با افزایش سن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد، اما گاهی اوقات به دلیل تهاجماتی که در محیط متحمل می شود، چین و چروک های زودرس ایجاد می کند.

قرار گرفتن مستقیم در معرض نور خورشید، سموم و عدم مراقبت در روال زیبایی بخش کوچکی از عواملی است که می تواند باعث افتادگی و پیری آنها شود.

علاوه بر این، ممکن است تغییراتی به دلیل مسائل ژنتیکی یا مصرف بیش از حد الکل یا تنباکو وجود داشته باشد.

در این مقاله، می‌خواهیم پنج گزینه جالب خانگی را در اختیار شما قرار بدهیم.

1. انجیر و لیمو برای افتادگی پلک

با ترکیب خواص انجیر سیاه با آب لیمو، ماسکی غنی از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی ضروری به دست می آوریم که برای جلوگیری از افتادگی پلک ایده آل است.

در واقع، هر دو ماده، سلول‌ها را تغذیه می‌کنند و به کاهش از دست دادن کلاژن و الاستین کمک می‌کنند.

مواد لازم

انجیر سیاه 3 عدد

1 قاشق چایخوری آب لیمو (5 میلی لیتر)

چگونه آن را درست کنیم؟

ابتدا انجیر سیاه را بشویید و بکوبید و به صورت خمیر درآورید. سپس آن ها را با آبلیمو مخلوط کنید.

نحوه استفاده

ماسک را روی پلک های خود پخش کنید و در صورت تمایل آن را روی سایر نواحی صورت نیز بمالید.بگذارید 30 دقیقه بماند و با آب ولرم بشویید. از ورود این دارو به چشم خودداری کنید، زیرا لیمو می تواند تحریک کننده باشد.سه بار در هفته از آن استفاده کنید.

2. سیب و عسل

این ماسک سیب و عسل به لطف سهم قابل توجهی از آنتی اکسیدان ها، آب و فیبرهای طبیعی، یک درمان موثر برای به تاخیر انداختن از دست دادن استحکام است که زیبایی پلک ها را تحت تاثیر قرار می دهد.استفاده منظم از آن باعث کاهش افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک های زودرس می شود.

موادلازم

1 سیب

2 قاشق غذاخوری عسل (50 گرم)

چگونه آن را درست کنیم؟

ابتدا سیب را به چند قسمت برش دهید و در مخلوط کن پوره کنید. پس از به دست آوردن بافت مورد نظر، آن را با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید.

نحوه استفاده از آن

ماسک را روی ناحیه پلک مالیده و بگذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند.
سپس با آب سرد بشویید و تکرار کنید.
حداقل سه بار در هفته از آن استفاده کنید.

3. بلغور جو دوسر، عسل و تخم مرغ برای رفع افتادگی پلک

موادی که در این درمان سفت‌کننده ترکیب می‌کنیم حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه ضروری است که به جلوگیری از افتادگی و افتادگی پوست کمک می‌کنند.جذب آنها از دست دادن الاستین در پلک ها را کاهش می دهد و طی این فرآیند، یک اثر سفت کننده و جوان کننده ایجاد می کند.

مواد لازم

1 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر (10 گرم)
2 قاشق غذاخوری عسل (50 گرم)
1 عدد زرده تخم مرغ

چگونه آن را درست کنیم؟

بلغور جو دوسر را در ظرفی بریزید و با عسل و زرده تخم مرغ مخلوط کنید.

نحوه استفاده از آن

مواد را روی پلک ها بمالید و در صورت تمایل، مخلوط باقی مانده را روی تمام صورت خود بمالید. بگذارید 30 دقیقه بماند و با آب سرد بشویید. دو یا سه بار در هفته تکرار کنید.

4. بابونه و خیار

خواص ضد التهابی و سفت کنندگی بابونه و خیار در یک فرمول درمانی طبیعی گرد هم آمده است که علاوه بر کاهش افتادگی پلک، با کیسه ها و سیاهی دور چشم مقابله می کند.

مواد لازم

2 قاشق غذاخوری گل بابونه (20 گرم)

1 فنجان آب (250 میلی لیتر)

½ خیار

چگونه آن را درست کنیم؟

گل‌های بابونه را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید دم بکشد تا خنک شود.وقتی آماده شد، دم کرده را صاف کرده و با نصف خیار در مخلوط کن مخلوط کنید.سپس، مواد را در یخچال بگذارید و بگذارید 2 تا 3 ساعت بماند.

نحوه استفاده از آن

تونیک را روی پلک ها و اطراف دور چشم بمالید. بگذارید 30 دقیقه بماند و با آب سرد بشویید. دو بار در روز، صبح و قبل از خواب تکرار کنید.

5. روغن آلوئه ورا و آووکادو برای رفع افتادگی پلک

ژل آلوئه‌ورا به لطف خواص مرطوب‌کننده، تقویت‌کننده و جوان‌کننده‌اش، جایگزینی عالی برای رفع افتادگی و چروک پلک است. در این مورد، ما کیفیت آن را با اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه روغن آووکادو که به حفظ خاصیت ارتجاعی و استحکام کمک می کند، افزایش می دهیم.

مواد لازم

3 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا (45 گرم)

2 قاشق غذاخوری روغن آووکادو (30 گرم)

چگونه آن را درست کنیم؟

ژل آلوئه ورا را در ظرفی بریزید و با روغن آووکادو مخلوط کنید.

نحوه استفاده آن

ابتدا تونیک را روی پلک ها پخش کنید و بگذارید 30 دقیقه بماند.
سپس، با آب سرد بشویید.
سه بار در هفته تکرار کنید.

آیا آماده اید این درمان ها را در خانه امتحان کنید؟اگر می خواهید از افتادگی زودرس پلک جلوگیری کنید، هر کدام از این راه حل های طبیعی را امتحان کنید و از فواید آن بهره مند شوید!

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها