وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای انگلیسی:

حمایت استثنایی از اوکراین کرده‌ایم / منطقه پرواز ممنوع بر فراز کی‌یف نخواهیم داشت

رئیس جمهور اوکراین امروز همزمان با سیزدهمین روز جنگ میان کشورش و روسیه، از کشورهای غربی انتقاد کرد که برای مانع شدن در برابر حملات روسیه، اقدام عملی صورت نداده اند.
کد خبر: ۱۳۵۷۷۹۵

به گزارش جام جم آنلاین، ولودیمیر زلنسکی امروز با انتقاد از انفعال کشورهای غربی در زمینه کمک به این کشور جنگزده گفت: گرچه روس ها مقصر کشتار مردمند، دولتمردان غربی که ۱۳ روز است نتوانسته اند تصمیم لازم را اخذ کرده و شهرهای ما را از بمب و موشک نجات دهند نیز مسئولند.

وی افزود: کمیته صلیب سرخ جهانی ما را از استفاده نمادشان بر روی وسایل نقلیه بشردوستانه منع کرده است. برخی از افراد صاحب نفوذ ترجیح می دهند که اوکراین حذف شود.

زلنسکی پیشتر بارها از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و دیگر کشورها درخواست اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین و ارسال هواپیماهای جنگنده‌ برای مقابله با حملات هوایی روسیه را کرده بود.

از سوی دیگر کمیسر عالی سازمان ملل با هشدار اینکه موج بعدی پناهجویان اوکراینی که بعد از موج اول و در روزهای بعدی می‌رسند؛ افرادی آسیب‌پذیرترند، اعلام کرد شمار این پناهجویان امروز یا فردا از مرز دومیلیون نفر عبور خواهدکرد.

به گزارش ایرنا، فیلپو گراندی افزود: در صورت ادامه درگیری روسیه و اوکراین، شاهد سیل پناهجویانی هستیم که نه با کسی در کشور مقصد ارتباطی دارند و اندوخته‌ای برای گذران زندگی.

وی اظهار داشت: شرایط برای مدیریت پناهجویان برای کشورهای اروپایی پیچیده‌تر خواهد شد و همه در اروپا و دیگر کشورها باید بیشتر با آنها همدردی کنند و همبستگی نشان دهند.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها