گزارشی از سفر رئیس‌جمهور به استان گلستان و دیدار با مردم این منطقه

اعتبار ۴۰۰۰ میلیاردی برای قطب کشاورزی ایران

سید‌ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم دیروز جمعه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان، وارد گلستان شد و مورد استقبال نماینده، ولی فقیه در گلستان، استاندار و جمعی از مسؤولان استان قرار گرفت. بازدید از برخی طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی، زیربنایی و عمرانی، دیدار و گفتگو با اقشار مختلف مردم، ایثارگران و خانواده شهدا و شرکت در شورای اداری از محوری‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور در این سفر است.
کد خبر: ۱۳۵۷۱۶۲

به گزارش جام جم آنلاین، در این سفر تعدادی از وزرا و معاونان، رئیس‌جمهور را همراهی می‌کنند. رئیسی در ۱۵ سفر پیشین استانی خود به استان‌های هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان‌جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و گیلان سفر کرده بود.

بیکاری، مشکل جدی مردم گلستان

همچنین رئیس‌جمهور، صبح جمعه در بدو ورود به گلستان اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با یک اقدام جهادی با کمک مدیران، بستر‌های مورد نیاز در زمینه اشتغال فراهم شود تا یک کار متفاوت برای استان انجام داده باشیم. وی گلستان را دارای ظرفیت‌های زیادی دانست و گفت: خوشبختانه گلستان قطب کشاورزی و گردشگری کشور است و در زمینه صنعت هم ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد. حجت‌الاسلام رئیسی با بیان این‌که اقداماتی انجام شده، اما تاکنون بسیاری از مشکلات پابرجاست، افزود: این موضوع دغدغه خانواده و تحصیلکردگان گلستانی است.

رئیس‌جمهور در نخستین برنامه سفر استانی خود به گلستان، از خلیج گرگان به‌عنوان تنها خلیج ایرانی دریای خزر بازدید کرد. در این سفر مشکلات استان بررسی و در شورای اداری برای رفع مشکلات تصمیم‌گیری شد. مشروح اخبار مربوط به سفر رئیس‌جمهور به استان گلستان در ادامه از نظرتان می‌گذرد:

معاون رئیس‌جمهور از روستای پنج پیکر شهرستان ترکمن بازدید کرد

سید‌امیر‌حسین مدنی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور از روستای پنج پیکر شهرستان ترکمن بازدید کرد و با اهالی و کسبه این روستا به گفتگو پرداخت. گفتنی است طی سال‌های اخیر فروش پارچه در روستای پنج پیکر رونق گرفته و بیش از ۲۲۰ باب مغازه در این روستا راه‌اندازی شده است. در این بازدید، علیرضا ابوالفتحی، مدیرکل حوزه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری و علی نصیبی مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری گلستان حضور داشتند.

امکان اقامت در جزیره آشوراده فراهم می‌شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: امکانات حداقلی برای گردشگرانی که در جزیره آشوراده قصد اقامت دارند، فراهم می‌شود. عزت‌ا... ضرغامی پیش از جمعه در حاشیه بازدید از جزیره آشوراده، اظهار کرد: جزیره آشوراده به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های بی‌بدیل گردشگری کشور دارای ساحلی مناسب برای شنا و تفریحات دریایی است. وی افزود: این جزیره با وسعت ۷۰۰ هکتار، آمادگی تأسیسات مختلف به‌ویژه تأسیسات گردشگری را دارد، اما متأسفانه در گیر و دار نظام اداری و شورا‌هایی است که گوشه‌ای از مسؤولیت را در اختیار دارند و در نتیجه کاری انجام نمی‌شود. ضرغامی ادامه داد: دیروز در جلسه با رئیس‌جمهور مشکلات مرتبط با مسائل گردشگری جزیره آشوراده مطرح و حل شد و ۲۲ هکتار از این منطقه در اختیار ما قرار داده شده که برای آن طرح مقدماتی فراهم و جانمایی‌ها را انجام داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: خدمات و سرویس‌های مختلف گردشگری و تفریحی را در جزیره آشوراده مشخص کردیم و در برخی مجوز‌ها محدودیت‌هایی وجود داشت که با دستور اکید رئیس‌جمهور رفع خواهد شد. وی یادآور شد: این جزیره زیبا، فوق‌العاده و استثنایی است و در طرح نهایی با توجه به دستور رئیس‌جمهور، امکانات حداقلی برای گردشگرانی که قصد اقامت در این جزیره را دارند فراهم خواهد شد. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان این‌که دلیلی ندارد گردشگران در جزیره آشوراده اقامت نداشته باشند، گفت: باید زیر میز نظام اختاپوسی اداری و روابط ناکارآمد زد که کار را متوقف کرده بودند و این موضوع دیروز حل شد و همکاران ما به‌سرعت در این بخش طرح‌های نهایی را جمع‌بندی و اعلام خواهند کرد.
 
ضرغامی افزود: باید بهترین ظرفیت‌های گردشگری و تفریحی در استان گلستان به‌ویژه جزیره آشوراده فراهم شود، زیرا این استان دیدنی و دارای جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده‌ای است. وی ادامه داد: گلستان دارای کوه، جنگل، دریا و کویر است و کدام استان را با این جاذبه‌ها پیدا می‌کنید؟ پس باید حداقل امکانات را فراهم کنیم و با تصمیماتی که در جزیره آشوراده گرفته شد تا حدود زیادی مشکلات حل می‌شود.

۲۵ درصد مصوبات در حوزه کشاورزی

سید‌جواد ساداتی‌نژاد صبح دیروز در دیدار با خانواده شهید ملکی در بندرگز اظهار کرد: اگر امنیت و آرامش در کشور داریم نتیجه خون شهدای عزیز است و همه به آن‌ها بدهکار هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: یکی از موضوعاتی که مورد تاکید رئیس‌جمهور است حل مشکلات خانواده شهدا و ادای احترام به آنهاست. وی بیان کرد: بندر‌گز قطب مرکبات بوده و امیدواریم با مصوباتی که در این سفر داریم تحولی در این شهرستان ایجاد شود. ساداتی‌نژاد گفت: اعتبار حوزه کشاورزی نسبت به سفر‌های گذشته رکورد زده و ۲۵درصد مصوبات سفر به گلستان در حوزه کشاورزی است که شامل زهکشی، شیلات، پرورش میگو، ماهی خاویاری و آبیاری نوین است. طبق گفته وزیر جهاد کشاورزی ۳۸۵۰میلیارد تومان اعتبار برای کشاورزی استان درنظر گرفته شده است که امیدواریم منشأ تحول در حوزه کشاورزی باشد.

رئیس‌جمهور از تنها جزیره ایرانی دریای خزر بازدید کرد

رئیس‌جمهور از تنها جزیره ایرانی دریای خزر بازدید کرد. رئیس دولت سیزدهم، صبح جمعه با حضور در جزیره آشوراده در غرب استان گلستان از محل اجرای پروژه بومگردی و طبیعت‌گردی تنها جزیره ایرانی دریای خزر بازدید کرد. وی در این بازدید به همراه جمعی از اعضای هیأت دولت، نماینده، ولی فقیه و استاندار گلستان با قایق وارد جزیره آشوراده شد و از محل اجرای پروژه طرح طبیعت‌گردی این جزیره بازدید کرد.

حمایت دولت از خانواده‌های دارای چند‌قلو

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دولت سیزدهم تلاش می‌کند تا با اعطای تسهیلات از خانواده‌های چندفرزندی و چند‌قلو حمایت کند.

انسیه خزعلی صبح دیروز (جمعه) در دیدار با مادر چند‌قلو‌های گنبدی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در زمینه مسکن به این خانواده کمک کنیم و هدف از این دیدار آشنایی با مشکلات آن‌ها بوده است. معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دولت سیزدهم تلاش می‌کند تا با اعطای تسهیلات از خانواده‌های چندفرزندی و چند‌قلو حمایت کند. دیدار با بانوان هنرمند رشته‌های مختلف صنایع‌دستی، کارآفرین، فعالان بازارچه‌های سنتی و همچنین برگزاری جلسه‌ای با بانوان نخبه و اساتید دانشگاه و همچنین نماینده تشکل‌ها از‌جمله دیگر برنامه‌های سفر معاون رئیس‌جمهور در گلستان است.

بازدید از خانه‌های صنایع‌دستی، ابریشم و دیدار با خانواده‌های چند‌قلو از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه خزعلی در گلستان است.

تعیین حقوق کارگران در حال بررسی است

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: تعیین حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ در حال بررسی است. حجت‌ا... عبدالملکی پیش از جمعه در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهرستان گالیکش، اظهار کرد: برای بررسی حقوق و دستمزد سال آینده کارگران، کمیته‌ای با ترکیب نمایندگان این قشر و کارفرمایان تشکیل دادیم و چندین جلسه در این راستا برگزار شد. وی افزود: تصمیم نهایی در این‌خصوص با نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی است و وزارت کار به‌عنوان ضلع سوم در این جلسات حضور پیدا می‌کند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در حال بررسی بودجه ارسالی دولت برای سال ۱۴۰۱ است و تغییرات و تصویب آن را نهایی خواهد کرد. عبدالملکی در‌خصوص بازدید از پروژه‌های شهرستان گالیکش یادآور شد: این پروژه‌ها در جلسه شورای اداری استان گلستان با حضور رئیس‌جمهور مطرح خواهد شد و پس از بررسی و اصلاح به تصویب خواهد رسید.

رئیس‌جمهور به‌منظور بازدید از پایانه و ایستگاه راه‌آهن اینچه‌برون وارد این منطقه شد. همچنین حجت‌الاسلام رئیسی پیش از ظهر جمعه به‌منظور بازدید از پایانه و ایستگاه راه‌آهن و همچنین کلنگ‌زنی مرکز لجستیک راه‌آهن شمال‌شرق دو وارد این مرکز شد. گفتنی است تقویت زیرساخت‌های ریلی استان از مطالبات اصلی مردم گلستان بود که تأثیر فراوانی بر توسعه و رونق اقتصادی استان خواهد داشت.
 
 
روزنامه جام جم / گروه سیاسی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها