رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به اینکه کشورش خواستار عدم گسترش ناتو به کشورهای شرق اروپا و همچنین عدم استقرار سلاح‌ های تهاجمی در مرزهای روسیه است، از بی‌اعتنایی طرف‌های غربی به دغدغه‌های امنیتی روسیه انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۳۵۴۷۰۷

به گزارش جام جم آنلاین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه روز سه‌شنبه در نشست خبری مشترک با «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان اعلام کرد روسیه خواستار عدم گسترش ناتو به کشورهای شرق اروپاست.

در این نشست خبری مشترک که پس از دیدار پوتین و شولتز در مسکو برگزار شد، پوتین به خبرنگاران گفت: «خواسته ما این است که ناتو به سمت شرق گسترش نیابد و سلاح‌ های تهاجمی در مرزهای روسیه مستقر نشود.»

وی ادامه داد: «باید پاسخ مناسبی به نگرانی‌های امنیتی روسیه داده شود و خواسته ما برای دریافت تضمین‌های امنیتی باید برآورده شود. پاسخ ایالات متحده و کشورهای غربی، خواسته‌های امنیتی روسیه را برآورده نکرده است.»

پوتین یادآور شد: «ایالات متحده و ناتو اصل تقسیم‌ناپذیری امنیت را به میل خود تفسر می‌کنند و روسیه نمی‌تواند چشم خود را به روی این مسئله ببندد.»

رئیس‌ جمهور روسیه افزود: «ما نمی خواهیم جنگی در اروپا رخ دهد بنابراین پیشنهادات امنیتی خود را ارائه کردیم، اما پاسخی متناسب با این پیشنهادات دریافت نکردیم.»

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها