حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی، رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی با دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان، دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۳۵۳۶۲۵

ارتباط دانشگاه و مجلس برای رفع مشکلات تقویت شودبه گزارش جام جم آنلاین لرستان: سرپرست دانشگاه لرستان در این دیدار، اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان لرستان را یک ظرفیت مهم برای کمک به رفع مشکلات استان از جمله نظام مسائل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان دانست و خواهان تقویت ارتباط بیشتر نمایندگان با مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و پژوهشی استان شد.

علی نظری توضیح داد: دانشگاه‌های استان دارای ظرفیت‌های انسانی علمی بسیار بالایی هستند و ارتباط هرچه بیشتر با این ظرفیت‌های علمی، به نمایندگان مجلس و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کمک می‌کند در زمینه‌ی پیگیری پروژه‌ها و طرح‌ها، موفق‌تر عمل کنند.

وی تصریح کرد که رفع برخی مسائل نظام آموزش عالی استان لرستان و کاهش برخی مشکلات موجود، مستلزم تغییر در برخی ساختارهای حقوقی یا اصلاح برخی قوانین است و در این زمینه، ارتباط بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با نظام دانشگاهی، بایستی بیشتر از گذشته شود.

سرپرست دانشگاه لرستان اعلام کرد دانشگاه لرستان این آمادگی را دارد به مجمع نمایندگان استان لرستان در زمینه‌های مختلف مرتبط با مسائل توسعه‌ی استان براساس نظرات متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی، به مجمع نمایندگان استان لرستان کمک کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا مبلغی، رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان و نماینده کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی، در این دیدار، انتصاب دکتر علی نظری به عنوان سرپرست دانشگاه لرستان را تبریک گفت.

 

وی بیان کرد که نظام دانشگاهی، نظامی است که نظرات در آن، کاملاً نظرات تخصصی، علمی و فنی هستند و به همین علت از این نظرات برای سیاستگذاری‌ها بایستی بیشتر از گذشته استفاده شود.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان تصریح کرد که مشورت‌های تخصصی و دلسوزانه توسط متخصصان ارائه می‌شود و جای خرسندی است که دانشگاه لرستان به عنوان یک مجموعه علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در استان ما به عنوان یک ظرفیت انسانی مهم، مطرح است.

وی توضیح داد که نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی، این آمادگی را دارند که به تیم مدیریتی جدید دانشگاه لرستان کمک کنند تا بتوانند مشکلات موجود را رفع کنند؛ زیرا کمک به رفع مشکلات دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان باعث تقویت قدرت علمی برای کاستن از چالش‌ها و مشکلات استان می‌شود.

نماینده کوهدشت و رومشکان تصریح کرد که مشکلات و چالش‌های استان لرستان به عنوان یک استان کمتربرخوردار، با راهکارها و رویکردهای مبتنی بر تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی، رفع می‌شوند و نقش نظام دانشگاهی در این مسیر، یک نقش راهگشا برای ارتقای شاخص‌های توسعه‌ی استان لرستان است.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها