مجری طرح تامین برق مراکز استخراج رمز توانیر:

استخراج مجاز رمزارز عامل خاموشی نیست

وزیر نیرو گفت: برای پیک تابستان ۱۴۰۱ افزایش ۶ هزار مگاوتی ظرفیت تولید برق پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۱۳۵۲۹۱۵

به‌ گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «علی‌اکبر محرابیان» در نشست با مدیران صنعت برق و انرژی کشور افزود: برای دستیابی به ۶هزار مگاوات افزایش تولید، ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی، ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و بیش از هزار مگاوات افزایش راندمان و تعمیرات اساسی برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: همه اقدام‌ها به طور هفتگی پیگیری می‌شوند و امیدواریم با همکاری و مشارکت همه اعضای صنعت برق، شاهد پیشرفت روز افزون باشیم چرا که این مهم میثاق ما با همه همکاران است.

وزیر نیرو گفت: جوان‌ سازی صنعت برق از اهمیت بالایی برخوردار بوده و موضوع باید به طور جدی دنبال شود، چرا که خدمات بهتر در سال‌های آینده جز با جوان‌سازی محقق نمی‌شود. سن، شاخص مهمی در جوان‌سازی بوده اما باید علاوه بر این شاخص، تجربه را نیز در کنار آن قرار داد.

محرابیان مشی دولت سیزدهم را عمل به وعده‌ها عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: اگر قولی را در این دولت می‌دهیم باید عملی شود. در سفرهای استانی هر آنچه مصوب شده باید اجرا شود چرا که مردم با امیدی خاص اقدام‌های دولت سیزدهم را دنبال می‌کنند.

تاکید بر رعایت الگوی مصرف

وی درباره تدوین برنامه‌هایی در بخش مدیریت تولید و تقاضا، گفت: در موضوع مصرف، رعایت الگو و مدیریت مصرف توسط مشترکان از مهم‌ترین موضوع‌ها است. به‌عبارتی معتقد بر حمایت از مشترکان رعایت‌کننده الگوی مصرف هستیم و اگر مصارف بالاتر از الگو باشد باید خارج از چارچوب‌های غیریارانه‌ای پیگیری شود.

وزیر نیرو افزود: اصلاح تعرفه یکی از کلیدی‌ترین موضوع‌های مدیریت تقاضا است؛ به‌نحوی که ما از مشترکان خودمان به نوعی حمایت کنیم که تشویق مشترک به مصارف در حد الگو باشد.

محرابیان درباره اعتبارات و بودجه ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۱ در حالی منعقد شده که ‌جهت‌گیری‌های انقباضی در هزینه‌ها وجود داشت، اما دولت از برنامه‌های آب و برق وزارت نیرو حمایت کرد و این مهم شرایط را برای حرکت رو به جلو صنعت فراهم کرده است.

وی افزود: این بودجه باعث تحقق همه برنامه‌های وزارت نیرو می‌شود، با اجرای برنامه‌های وزارت نیرو امیدواریم شاهد تحقق برنامه زمستان و تابستان بدون خاموشی در کشور باشیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه ارائه بهترین خدمات در حوزه آب و برق خواسته مردم از ما است، ادامه داد: طبق برنامه ارائه شده به مجلس، در صنعت برق تکلیف همه مدیران مشخص بوده و باید طبق برنامه موجود حرکت کنیم تا به شرایط مطلوب در کشور برسیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها