« هوشنگ بازوند» شنبه شب در نشست بررسی مشکلات آب شرب پاوه و باغداران روستاهای بخش مرکزی با حضور معاون عمرانی، مدیرکل دفتر امور روستایی، فرماندار پاوه و نمایندگان شورا و برخی از دهیاران این شهرستان در سالن تدبیر استانداری برگزار شد؛ اظهار داشت: انتقال آب شرب از چشمه هانی کوان به پاوه جزو مطالبات مردم این شهر است و طی این مدت هم اجرای این پروژه در دستور کار مدیریت ارشد استان بوده است.
کد خبر: ۱۳۵۲۵۱۰

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛به نقل از ایرنا،  استاندار کرمانشاه به لزوم برنامه‌ریزی برای تأمین منابع آب شرب پایدار در شهر پاوه خبر داد و گفت: مطالبات مردم در این خصوص با جدیت پیگیری می‌شود و طرح‌های مطالعاتی جدید نیز برای انتقال آب از سایر منابع در دست بررسی است.

وی افزود: همچنین بهره برداری از این پروژه مهم یکی از دغدغه‌های جدی و مهم نماینده اورامانات نیز هست و به همین دلیل روز جمعه به صورت میدانی مشکلات ایستگاه های پمپاژ چشمه هانی کوان را نیز بررسی کردیم که امکان تأمین آب شرب در بلند مدت نیز برای انتقال آب از سایر منابع به این ایستگاه در قالب طرح های مطالعاتی در دست بررسی است.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: روز گذشته در بازدید و دیدار با مردم دشه مشکلات انتقال آب برای باغات این روستا نیز بررسی شد و باید برای باغداران حتماً تلاش ویژه ای انجام شود زیرا منبع اصلی معیشت و درآمد خانواده های این منطقه است.

 وی یادآور شد: در این بررسی مشخص شد که علاوه بر بهره‌برداری از ظرفیت خط انتقال آب هانی کوان، شهر پاوه در دراز مدت به منابع آب پایداری نیازمند است.

 بازوند خاطرنشان ساخت: بر این اساس اجرای طرح تامین آب از سد داریان را در دستور کار قرار داده‌ایم و درباره تخصیص آب آن با وزارت نیرو رایزنی می کنیم تا مطالعات فاز یک این پروژه نیز به زودی آغاز شود.

وی تصریح کرد: با توجه به حضور نماینده اورامانات در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از ظرفیت آقای لهونی در ایجاد یک ردیف ملی برای این پروژه استفاده خواهیم کرد.

شایان ذکر است در این نشست موضوع تامین آب شرب روستای دشه مطرح شد و برای تامین وسایل و تجهیزات مورد نیاز تصمیمات لازم اتخاذ شد.

شهرستان پاوه با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه واقع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها